رتبه بندی سایت در گوگل

رتبه بندی برتر سایت در گوگل اوج موفقیت در تجارت آنلاین است. این رتبه بندی براساس امتیازی است که موتورهای جستجو طبق الگوریتم های خاص خود به سایت می دهند. هر قدر این امتیاز بالاتر باشد  نشان از مهم بودن سایت است. افزایش رتبه سایت در نتایج گوگل و حفظ این رتبه از مهم ترین عوامل افزایش میزان بازخورد دریافتی و افزایش درآمد  برای یک کسب و کار آنلاین است. به گفته Backlinko، اولین سایت در لیست نتایج گوگل ۳۱.۷ درصد از کل کلیک ها را به خود اختصاص می دهد – در حالی که نتایج در صفحه دوم فقط ۰.۷۸ درصد از کل کلیک ها را دریافت می کنند.

بالابردن رتبه سایت

ای کاش می توانستم به شما بگویم یک دکمه جادویی وجود دارد که سایت شما را بدون شکست در رتبه ۱ گوگل قرار می دهد. حقیقت این است که بالا بردن رتبه سایت نیاز به تدبیر، پشتکار و خلاقیت دارد. این امر به ویژه به دلیل تغییر مداوم ماهیت الگوریتم گوگل صادق است. در حالی که هیچ جادویی وجود ندارد، اما قدم هایی وجود دارد که می توانید برای بالا آمدن به بالای صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) انجام دهید.
در این مقاله اصول اولیه سئو یا SEO در صفحه آموزش داده می شود تا به شما در درک قوانین جدید سئو، یادگیری نحوه بهینه سازی برای انسان و خزنده های الگوریتم جستجو و تسلط بر SEO درون صفحه و خارج از صفحه کمک کند.

SEO چیست؟

بهینه سازی موتورهای جستجو بسیار پیچیده است، حتی اگر علاقه‌مند به حوزه فناوری باشید، میزان اطلاعات موجود مربوط به SEO می تواند به راحتی شما را تحت تاثیر قرار دهد. از سوی دیگر، سئو در حال حاضر بسیار مهم است و روز به روز به اهمیت و محبوبیت آن افزوده می شود.

SEO مخفف Search Engine Optimization است، که عبارت است از افزایش کمیت و کیفیت ترافیک وب سایت شما از طریق نتایج ارگانیک موتورهای جستجو. سئو در نمایان شدن وب سایت شما نقش اساسی دارد. این یک راه مهم ارتباط با گوگل و سایر موتورهای جستجو برای اثبات ارتباط سایت شما با کاربران و عباراتی که جستجو می کنند است.

در این مقاله می توانید بیشتر در مورد مفهوم سئو و موتورهای جست وجو مطالعه کنید.

آموزش افزایش رتبه سایت در گوگل

مراحل زیر جدیدترین تکنیک های سئو جهت افزایش رتبه سایت در صفحه نتایج گوگل است.

قدم ۱: با الگوریتم های گوگل آشنا شوید

من می توانم در حال حاضر به برخی از استراتژی های SEO کاربردی برای استفاده در سایت شما بپردازم. اما قبل از آن می خواهم شما را برای موفقیت بلند مدت آماده کنم تا هر زمان که یک به روزرسانی جدید از الگوریتم های گوگل منتشر می شود از رده خارج نشوید. مدیران گوگل مانند گری ایلیز و جان مولر تأیید می کنند که گوگل به طور مداوم الگوریتم خود را تغییر می دهد، حتی اگر اکثر این تغییرات به طور عمومی اعلام نشده باشد.

هر سال حداکثر ۶۰۰ به روز رسانی در الگوریتم های رتبه بندی گوگل انجام می شود! به روز رسانی های اصلی به طور رسمی اعلام می شوند، اما جزئیات هر به روز رسانی کاملاً محرمانه است. در بیشتر مواقع، اطلاعات فاش شده به مردم فقط گمانه زنی توسط کارشناسان سئو است. به همین دلیل، ۴۰ درصد از صاحبان مشاغل می گویند که به روز رسانی مداوم یکی از بزرگترین موانع موفقیت سئو است.
اما محرمانه بودن منطقی است، زیرا اگر گوگل نحوه دستیابی به جایگاه برتر را بدون سئو و جریمه یا کلاه سیاه نشان دهد، دیگر نمی تواند بهترین نتایج جستجو را در اختیار کاربران قرار دهد، زیرا در این صورت همه می توانند به طور مخفیانه به رتبه اول برسند. این امر نه تنها زندگی کارآفرینان صادق را دشوارتر می کند، بلکه به بیانیه ماموریت گوگل نیز آسیب می رساند:
«ما می خواهیم به همه کاربران در یافتن اطلاعات مورد نیاز خود کمک کنیم.»
با این حال، ما از به روزرسانی های قبلی الگوریتم Google یاد گرفته ایم:

به روز رسانی برای سازگاری با تلفن همراه (آوریل 2015): گوگل اکنون وب سایت های سازگار با تلفن همراه را ترجیح می دهد. وب سایت هایی که این شرایط را ندارند، مجازات خواهند شد.

الگوریتم کبوتر (جولای 2014): کبوتر منادی معرفی نتایج جستجوی محلی در Google Maps است. هدف از الگوریتم کبوتر گوگل، ارائه نتایج جستجوی دقیق تر و بهینه تر بر اساس موقعیت مکانی، یا به عبارت دیگر محلی سازی نتایج جستجو است. برای اینکه درصفحه نتایج جستجو ظاهر شوید، باید مطمئن شوید که سایت خود را برای کلمات کلیدی مبتنی بر مکان نیز بهینه سازی کرده اید. برای بهینه سازی کارهایی مثل: ثبت سایت در گوگل مپ، قرار دادن اطلاعات تماس، تگ کردن موقعیت مکانی و… میتوانیم انجام دهیم.
الگوریتم مرغ مگس خوار (آگوست 2013): از این پس، گوگل نیز قصد کاربر و عبارتهای جستجو را تفسیر می کند. از زمان معرفی مرغ مگس خوار، جستجوی کاربر دیگر به معنای واقعی کلمه مورد استفاده قرار نمی گیرد و نزدیک ترین نتیجه به سرچ کاربر را نشان می دهد و باعث می شود وب سایت ها محتوای با کیفیت تولید کنند.
الگوریتم پنگوئن (آوریل 2012): این الگوریتم سایت هایی را که سعی می کنند با لینک سازی ناگفته نماند که به آپدیت الگوریتم پاندا، EMD های Google (نام دامنه های دقیق مطابقت) و به روز رسانی برای مجازات شبکه های وبلاگ خصوصی (PBN) است. به روز رسانی فانتوم برای اولین بار در ماه مه 2013 انجام شد و تخمین زده می شود که از آن زمان تا کنون 4 بار آپدیت شده است – اما هرگز توسط گوگل به طور رسمی تأیید نشده است.

چجوری باید ادامه بدی؟
من چند منبع معرفی می کنم که می توانید از آنها برای به روز نگه داشتن خود استفاده کنید. پایگاه داده تاریخچه تغییر الگوریتم Google Moz کلیه به روز رسانی ها را به ترتیب زمانی سازماندهی می کند. همچنین می توانید اطلاعات مفیدی در Google Webmaster Central و The Webmaster پیدا کنید.

قدم ۲: رتبه بندی فعلی گوگل خود را ارزیابی کنید

برای بهبود رتبه Google خود، باید بدانید که در چه جایگاهی قرار دارید. این حتی در مورد سایتهای جدید صادق است. خوشبختانه چندین ابزار برای کمک وجود دارد.

  • از Ubersuggest برای بررسی رتبه کلمات کلیدی سایت خود استفاده کنید: 

    اگر کلمات کلیدی خاصی را در محتوای صفحه هدف قرار داده اید، از ابزار Ubersuggest برای ارزیابی رتبه خود استفاده کنید.
    ابتدا لاگین کنید، سپس از ابزار “Traffic Overview” در زیر competitor report استفاده کنید. دامنه خود را تایپ کنید و لیستی از کلمات کلیدی سئو که رتبه خود را برای آنها، صفحات برتر و نمای کلی کلمات کلیدی SEO خود مشاهده می کنید را مشاهده خواهید کرد. به پایین بروید تا نمودار “کلمات کلیدی SEO” را مشاهده کنید، که به شما می گوید رتبه کلمات کلیدی اصلی را در کجا قرار می دهید.

  • سرعت سایت خود را بررسی کنید:

    در مرحله بعد، مهم است که سرعت سایت را بررسی کنید، زیرا این هنوز یک فاکتور مهم رتبه بندی گوگل است و تأثیر زیادی بر تجربه کاربر، سئو و بهینه سازی و نرخ تبدیل دارد. اگر سایت شما کند است، شانس کمی برای موقعیت جستجوی بالا دارید. این نیز بر توانایی شما در تبدیل و فروش مشتریان جدید تأثیر می گذارد. اگر این اتفاق بیفتد ، مهم نیست که SEO داخلی، توضیحات متا یا برچسب های عنوان شما چیست.

  • الگوریتم جستجو شما را مجازات خواهد کرد، حتی اگر یک غول مانند Walmart باشید. به همین دلیل مهم است که سرعت سایت خود را تست کنید تا بتوانید نحوه بهبود رتبه بندی گوگل را بیابید. پس داشتن یک سایت سریع لازم و ضروری است چون سرعت سایت نه تنها برای رتبه سایت در گوگل، بلکه برای بالا نگه داشتن سود نهایی شما مفید است. ده ها ابزار وجود دارد که می تواند به شما در انجام این کار کمک کند. زمان بارگذاری صفحه را نیز بررسی کنید. به یاد داشته باشید ، زمان بارگذاری بیش از چند ثانیه می تواند باعث شود که میزان قابل توجهی از ترافیک سایت را از دست بدهید. برخی از موارد مورد علاقه من عبارتند از:
    1. Google PageSpeed Insights
    2. WebPageTest
    3. YSlow browser extension (for Yahoo)
    4. Pingdom Website Speed Test
  • سلامت سایت خود را بررسی کنید: 

    پس از مشاهده رتبه موتورهای جستجو و سرعت سایت، قبل از شروع بهینه سازی، سلامت کلی سایت خود را ارزیابی کنید. آیا پس از ماه ها یا سالها ثبات، کاهش ناگهانی ترافیک ارگانیک را تجربه کرده اید؟ آیا گوگل سایت شما را حذف یا جریمه کرده است؟ ابزارهای عالی زیادی برای کمک به جمع آوری این پازل وجود دارد. ابزار MxToolBox Domain Health Report را برای بررسی مشکلات اصلی در پنج دسته مختلف امتحان کنید: مشکلات کلی سایت، لیست سیاه، سرور ایمیل، سرور وب و DNS.

قدم ۳: ردیابی و اندازه گیری معیارهای سئو مناسب

در مرحله بعد ، زمان آن رسیده است که برخی از معیارهای مهم سایت خود را پیگیری کنید تا بدانید چه عوامل دیگری را برای بهبود نیاز دارید. در اینجا مهمترین معیارها برای ارزیابی وجود دارد.

 

ترافیک ارگانیک

این مهم است که بدانید بازدیدکنندگان چگونه سایت شما را از طریق Google پیدا می کنند. در گذشته ، جستجوی ارگانیک بیشتر بازدیدکنندگان وب سایت را جلب می کرد و کانال های غیر ارگانیک مانند جستجوی پولی و رسانه های اجتماعی را خرد می کرد. seo به زمان نیاز دارد و نتیجه می گیرد و می توانید رایگان ترافیک دریافت کنید ولی همان طور که گفته شد فوری نیست.

امروزه رسانه های اجتماعی ، ایمیل و تبلیغات پولی غالباً منجر به افزایش ترافیک ارگانیک می شوند – اما این می تواند به شدت از نظر صنعت متفاوت باشد. برای اطلاع از تعداد بازدیدکنندگان به سایت شما ، وارد حساب Google Analytics خود شوید و گزارش کانال های ورود کاربران به سایت را بررسی کنید.

 

تبدیلات ترافیک ارگانیک

علاوه بر کانال هایی که ترافیک شما از طریق آنها به وب سایت شما می رسد ، باید بدانید که بازدیدکنندگان از چه اصطلاحات و کلمات کلیدی برای جلب توجه وب سایت شما استفاده می کنند. برای این کار می توانید از برنامه SERP Scan استفاده کنید. من از آن برای یافتن کلمات کلیدی استفاده می کنم که بازدیدکنندگان من برای دسترسی به وب سایت من استفاده می کنند.

SERP Scan به شما نشان می دهد که کدام کلمات کلیدی در 12 ماه گذشته ترافیک ارگانیک به وب سایت شما ارسال کرده اند. داده ها در یک نمودار عملکرد کلمات کلیدی SEO در صفحه روشن ارائه شده است.

با استفاده از این برنامه می توانید داده های Google Analytics را حتی بهتر پردازش کنید و دریابید کدام کلیدواژه ها بازدیدکنندگان جدیدی را به سایت شما ارسال می کنند. اما ارقام کلیدی بیشتری وجود دارد.

 

رتبه بندی کلمات کلیدی برای کلمات کلیدی تجاری

اشتباه شماره یک کلمه کلیدی این است که زمان کافی را صرف تمرکز بر کلمات کلیدی معامله ای نمی کنید. این به این دلیل است که کلمات کلیدی تجاری آنهایی هستند که درآمد را افزایش می دهند. برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو و کسب درآمد، باید تفاوت کلمات کلیدی تجاری و اطلاعاتی را برای بهبود رتبه بندی گوگل درک کنید. اگر همه کلمات کلیدی شما اطلاعاتی باشند، باز هم ترافیک ارگانیک ایجاد خواهید کرد، اما تبدیل این بازدیدکنندگان به خریداران یا افرادی که در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند ممکن است دشوار باشد. دلیل آن بازدیدکنندگانی است که کلمات کلیدی اطلاعاتی مانند لیست زیر سرچ می کنند:

کلمات کلیدی اطلاعاتی

  • نحوه از بین بردن جوش با محصولات خانگی
  • نحوه نصب وردپرس
  • کسب درآمد آنلاین به صورت رایگان
  • دانلود رایگان کتاب الکترونیکی
    اگر آنها قصد خرید ندارند، می خواهند شما به زبان آنها صحبت کنید. این شرایط می تواند ترافیک را افزایش دهد و حتی ممکن است آن ها را به خرید مجاب کند. در مقابل، افرادی هستند که از کلمات کلیدی معامله ای استفاده می کنند که قصد خرید کاربر را نشان می دهد، مانند:
  • بهترین محصولات جوش
  • 10 شرکت برتر طراحی سایت
  • طراحان سایت در تهران

کلمات کلیدی معاملاتی

این افراد احتمالاً به دنبال راه حلی هستند که بتوانند خریداری کنند. اگر در صنعت تجارت الکترونیک فعالیت می کنید، امیدوارم از قبل بدانید که کلمات کلیدی معاملاتی به خوبی موجب افزایش ترافیک می شوند. کلمات کلیدی که کلمات زیر را به عنوان پیشوند (قبل) یا پسوند (بعد) در بقیه عبارت کلیدی دارند به خوبی عمل می کنند:

  • خرید
  • مرور
  • فروش
  • تخفیف
  • کوپن
  • معامله
  • حمل دریایی
  • سفارش

کلمات کلیدی که برای شما ترافیک ارگانیک ارسال می کنند، باید هم در توضیحات متا و هم در سئو داخل صفحه استفاده شوند.

 

برای ردیابی این معیارها، یک داشبورد SEO تنظیم کنید

توصیه می کنم داشبورد تحلیل سئو سایت، مانند گوگل آنالیتیکس را تنظیم کنید تا بتوانید همه معیارهای مهم را در هر زمان پیگیری کنید. علاوه بر راه اندازی داشبورد در Google Analytics، می توانید با اتصال گوگل سرچ کنسول به گوگل آنالیتیکس، کلمات کلیدی غنی تری نیز بدست آورید.

قدم ۴: اطمینان حاصل کنید که سایت شما با موبایل سازگار است (و برای رتبه اول گوگل در موبایل آماده است)

بیش از نیمی از کل ترافیک سایت از یک دستگاه تلفن همراه ناشی می شود. این بدان معناست که اگر می خواهید رتبه خوبی داشته باشید، سایت شما باید عملکرد خوبی در دستگاه های تلفن همراه داشته باشد. در حالی که برخی از تغییرات الگوریتم های رتبه بندی گوگل نامشخص است، گوگل در مورد تلفن همراه چیزی را به تخیل واگذار نکرد. بیشتر کاربران برای جستجو از موبایل استفاده می کنند. ریسپانسیو بودن سایت باعث افزایش رتبه سایت می شود.در ۱۰ ژانویه ۲۰۱۷، وبلاگ وبمستر Google گفت:

از امروز، صفحاتی که محتوای آن در دستگاه های موبایل به راحتی در دسترس کاربر قرار نمی گیرد، ممکن است رتبه بالایی نداشته باشند.

سپس در سال ۲۰۲۰، گوگل به «اول ایندکس موبایل» منتقل شد، به این معنی که Google به وب سایت ها به عنوان یک دستگاه تلفن همراه نگاه می کند. اگر پیمایش در سایت شما دشوار باشد، رتبه شما تحت تأثیر قرار می گیرد. خوشبختانه دیدن وضعیت شما بسیار آسان است. تست سازگاری موبایل گوگل، راهی سریع برای تعیین اینکه آیا سایت شما سازگار با موبایل است یا در راه جریمه شدن است ارائه می دهد. فقط کافی است آدرس سایت خود را وارد کنید سپس روی گزینه run test کلیک کنید.

نتایج به شما یک پاسخ «بله» یا «خیر» واضح به همراه لیستی از مشکلات بارگذاری صفحه که با آن مواجه شده است، می دهد. به این ترتیب می توانید سایت را تعمیر و بهینه سازی کنید تا اطمینان حاصل شود که سایت شما روی دستگاه های تلفن همراه بدون مشکل اجرا می شود.

چگونه وب سایت خود را سازگار با موبایل کنیم:

اگر وب سایت شما به طور مطلوب در دستگاه های تلفن همراه نمایش داده نمی شود، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ارائه دهندگان خدمات مانند Mobify ،Duda Mobile یا bMobilized می توانند نسخه موبایل وب سایت شما را بسازند.
  • اگر وب سایت شما با یک پلت فرم CRM تجاری ساخته شده است، افزونه ای مانند WPtouch برای وردپرس، ThemeKey برای دروپال یا Responsivizer برای جوملا می تواند به شما کمک کند.

شما نیاز به یک طراحی سایت ریسپانسیو (RWD) دارید تا محتوای سایت شما به راحتی و به طور خودکار با صفحه های مختلف در همه دستگاه های تلفن همراه سازگار شود. یک متا تگ viewport در قسمت هدینگ وب سایت خود قرار دهید تا به مرورگرها نشان دهد که صفحه شما به طور خودکار با دستگاه های مختلف سازگار است. به صورت زیر:

<“meta name = ”viewport” content = ”width = device-width, initial-scale = 1.0 >

قدم ۵: پنالتی های فعلی Google خود را تشخیص داده و آن ها را برطرف کنید

اکنون که رتبه جستجوی خود را درک کرده اید و ردیابی مهمترین معیارها را تنظیم کرده اید، زمان آن رسیده است که سایت خود را با جزئیات بررسی کرده و هرگونه پنالتی فعلی را برطرف کنید. این اساسی است؛ تبلیغ یا ایجاد پیوند به یک سایت ناسالم فایده ای ندارد. قبل از بررسی، می خواهم چند مورد را که ممکن است برای شما پنالتی گوگل ایجاد کند، بیان کنم.

فرآیند لینک سازی تغییر کرده است!

لینک های بد به سایت شما آسیب می رساند. اگر از آنها استفاده کنید باید منتظر جریمه گوگل باشید. به همین دلیل ضروری است که در مورد نحوه ایجاد پیوند به سایت خود فکر کنید. با شناسایی و حذف پیوندهای ناسالم شروع کنید.

لینک های خود را تجزیه و تحلیل کنید:

ابتدا لینک های ورودی به سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید. چندین ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک وجود دارد که می توانید برای این کار استفاده کنید: Majestic، Ahrefs، Moz Link Explorer، SEOprofiler، WebMeUp و Ubersuggest.

قدم ۶: رتبه بندی گوگل سایت خود را با تحقیقات کلمات کلیدی ارتقا دهید!

پس از خلاص شدن از شر پیوندهای غیر طبیعی، زمان آن رسیده است که سئو داخلی را به روش صحیح بهبود بخشید. یکی از عناصر اساسی یک استراتژی بازاریابی موثر، تحقیق بر کلمات کلیدی است. بدون درک نحوه عملکرد، راه زیادی را طی نخواهید کرد.

۱. بیاموزید که مخاطبان چگونه سایت شما را پیدا می کنند:

جهت عملکرد بهتر و رسیدن به هدفی که دارید، باید کلمات کلیدی را که مخاطبان مورد نظر برای پیدا کردن سایت شما استفاده می کنند، دقیق مشخص کنید. وقتی در مورد کلمات کلیدی تحقیق می کنید، اطلاعاتی در مورد مخاطبان موردنظر خود، اطلاعاتی که آنها می خواهند بدانند و چگونه آنها آن را می خواهند دریافت می کنید.

به عنوان مثال، وقتی شخصی در گوگل عبارت “آموزشهای html5 برای مبتدیان” را جستجو می کند، می دانید که یک جستجوگر مبتدی است که در جستجوی راه حل است و محتوایی می خواهد که به این موضوع کمک کند. این می تواند شما را در نوشتن سرفصل ها و مطالبی که رتبه خوبی در نتایج جستجوی Google دارند راهنمایی کند. تشخیص شخصیت های خریدار و چرخه حیات مشتری مخاطبان هدف مفید است ، بنابراین می فهمید چه چیزی باعث ایجاد انگیزه در آنها می شود. سپس ، محتوای صفحه مربوطه را ارائه دهید که به شما در افزایش رتبه Google کمک می کند. برای پیداکردن کلمات کلیدی سایت خود می توانید از ابزار Google search console استفاده کنید.

۲. کلمات کلیدی رقبای خود را بررسی کنید:

اگر رقبای شما در نتایج جستجوی گوگل از شما جلوتر هستند، زمان جاسوسی از آنها فرا رسیده است. اگر الگوریتم جستجو آنها را دوست دارد، می توانید استراتژی های آنها را بیاموزید و کپی کنید. من دوست دارم از Google Keyword Planner برای این کار استفاده کنم زیرا برآورد دقیقی از اهداف کلمات کلیدی رقبا به من می دهد.

۳. کلمات کلیدی که رتبه بندی پایین دارند را تقویت کنید

اگر سایت خود را در صفحه دو گوگل پیدا کردید، چگونه می توانید رتبه آن را به صفحه اول گوگل ارتقا دهید؟ می توانید از روش آسمان خراش استفاده کنید که توسط برایان دین از Backlinko رواج یافته است. پست یا مقاله ای را پیدا کنید که قبلاً رتبه بندی شده است ، آن را بهبود بخشیده و در همه جا تبلیغ کنید. این منجر به افزایش 457 درصدی ترافیک ارگانیک برای او شد. اگر می خواهید این کار را برای پست خود انجام دهید (به عنوان مثال ، “راهنمای برون سپاری مشاغل کوچک”) ، این راهنمای ساده را دنبال کنید:

  • به طور گسترده در مورد موضوع تحقیق کنید ، از جمله مطالعات تحقیقاتی.
  • با استفاده از استراتژی هایی که در این پست با شما به اشتراک گذاشتم ، کلمات کلیدی مورد نظر را مشخص کنید.
  • یک پست عمیق تر بنویسید (طولانی تر ، دقیق تر و قابل اجرا).
  • به وبلاگهای معتبر که برون سپاری خود را به خوبی انجام می دهند لینک دهید.

۴. برای بهبود محتوا از تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی استفاده کنید

بیایید یک چیز را مستقیماً بیان کنیم. هیچ نسبت مطلوبی برای قرار دادن کلمات کلیدی در مقاله وجود ندارد. با این حال ، دانستن کلمات کلیدی مناسب برای هدف بسیار مهم است. این اساس تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی است. Wordstream تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی را به شرح زیر تعریف می کند:

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی نقطه شروع و سنگ بنای کمپین های بازاریابی جستجو است. بازاریابان جستجو با درک اینکه چه درخواست هایی از بازدیدکنندگان واجد شرایط وب سایت شما در موتورهای جستجو دارند ، می توانند لندینگ پیج های خود را برای افزایش نرخ تبدیل بهتر سفارشی کنند.

تا زمانی که پرسش هایی را که بازدیدکنندگان مخاطب شما در گوگل تایپ می کنند ندانید، بهبود رتبه و نرخ تبدیل برای شما مشکل خواهد بود. در حال حاضر ، شما می دانید که چگونه بر کلمات کلیدی تحقیق کنید که ساده ترین قسمت است. بخش دشوار این است که بدانید کدام کلمات کلیدی باعث ایجاد ترافیک ارگانیک می شوند. شما باید به کلمات کلیدی محبوب ، کلماتی که رقبای شما برای آنها رتبه بندی شده اند و سوالات “People also ask” گوگل توجه کنید. از این اطلاعات برای نوشتن محتوای SEO در صفحه متناسب با قصد کاربر استفاده کنید. این امر باعث بهبود رتبه بندی صفحات وب شما در گوگل می شود.

قدم ۷: افزایش رتبه سایت در گوگل با سئوی داخلی

اکنون که می دانید کدام کلمات کلیدی را می خواهید هدف قرار دهید تا عملکرد خود را به حداکثر برسانید، می توانید به ایجاد تغییرات معنادار در سئو داخل صفحه سایت خود مشغول شوید.

Backlinko یک راهنمای عالی دارد که فاکتور های سئو داخلی را تجزیه می کند و امتیازات بزرگی را برای گوگل و بازدیدکنندگان شما به ارمغان می آورد. بیایید چند نکته کلیدی را باهم بررسی کنیم:

۱. بهینه سازی تگ title (عنوان سایت)

تگ های عنوان هنوز بخش مهمی از نحوه عملکرد سایت شما هستند. اطمینان حاصل کنید که هر تگ عنوان، توصیفی، منحصر به فرد و متناسب با کلمات کلیدی مورد نظر شما باشد. از به کار بردن کلمات کلیدی و برچسب های عنوان یکسان بارها و بارها خودداری کنید. با فرض اینکه شما یک صاحب سایت یک شرکت تجارت الکترونیک هستید. یک الگوی خوب برای صفحات محصول های شما می تواند به این شکل باشد:

[نام محصول] – [دسته محصول] | [نام تجاری]

مثل این:

نرم کننده موهای فر – مراقبت از مو | برند مای

در اینجا چند نکته دیگر برای بهینه سازی تگ title وجود دارد:

  • از علامت های نگارشی «|» و خط تیره «-» بین کلمات استفاده کنید.
  • هرگز تگ های عنوان پیش فرض مانند “صفحه محصول” یا “صفحه اصلی” را نگه ندارید. آنها باعث می شوند که گوگل فکر کند محتوای تکراری دارید و همچنین برای کاربرانی که به دنبال اطلاعات خاصی هستند چندان قانع کننده نیست.
  • مهمترین و منحصر به فردترین کلمات کلیدی را در اولویت قرار دهید.
  • از کلمات کلیدی خود بیش از حد استفاده نکنید. Google به طور فزاینده ای به رشته های مرتبط ، متنی و طبیعی نسبت به عبارات کلیدی مکانیکی یا اجباری اهمیت می دهد.
  • بازدیدکنندگان بالقوه خود را قبل از Google قرار دهید-برچسب های عنوان می توانند ترافیک و تبدیل ها را ایجاد یا از بین ببرند.

به خاطر داشته باشید که گوگل تقریباً ۶۰ کاراکتر را در SERP ( صفحه نمایش نتایج جست و جو نمایش می دهد) نشان می دهد، اما اگر عنوان طولانی تری دارید که با محتوای صفحه سازگار باشد، آن را قطع نکنید. طول عنوان قطعه جستجو که Google نمایش می دهد بر اساس عبارت جستجو می تواند پویا باشد. بنابراین در نهایت، ممکن است با توصیف بیشتر به خودتان لطف کنید.

علاوه بر این ، طول عنوان در دسکتاپ با عرض پیکسل محدود می شود، در حالی که عنوان صفحه نمایش تلفن همراه معمولاً طولانی تر است.

در حالی که توضیحات متا تأثیر ناچیز (در صورت وجود) بر رتبه بندی شما دارد، اما همچنان هدف مهمی است که به تعیین قطعه جستجوی شما کمک می کند و یک عامل منحصر به فرد اضافی را اضافه می کند. این به نوبه خود می تواند بر نرخ کلیک (CTR) شما از SERP ها تأثیر بگذارد.

۲. اسنیپت های ویژه

اسنیپت ها بیشتر در SERP های تلفن همراه نشان داده می شوند. بهترین نکته در مورد آنها این است که آنها شما را به رتبه شماره یک می رسانند (که به عنوان موقعیت صفر نیز شناخته می شود) حتی اگر در رتبه بندی دیگر برنده نشوید. در اینجا بهترین راه برای هدف قرار دادن آنها وجود دارد.

به سوالی در صنعت خود فکر کنید که مردم مرتباً در گوگل تایپ می کنند. موارد اساسی مانند “بازاریابی دیجیتال چیست؟” را امتحان کنید. یا “چگونه در گوگل رتبه بالایی داشته باشیم؟”

۳. ایجاد سایت مپ برای بهبود رتبه بندی گوگل

سایت مپ فایلی است که حاوی لیستی از صفحه های سایت با فرمت xml است. در آن یک سایت مپ، به موتورهای جستجو درباره سازماندهی محتوای سایت شما می گوید. به این ترتیب، وقتی ربات گوگل فایل را می خواند، می تواند محتواهای سایت شما را با دقت بیشتری پیمایش کند. این امر به سهولت دسترسی به آن برای رتبه بندی در SERP ها کمک می کند. سایت مپ ها همچنین فراداده های ارزشمندی را در مورد صفحات سایت شما ارائه می دهد مانند آخرین باری که به روز شده اند، تعداد دفعاتی که تغییرات را ایجاد می کنید و نحوه ارتباط صفحه با سایر صفحات سایت شما. به طور کلی سایت مپ برای افزایش رتبه سایت مفید است.

می توانید از XML-sitemaps.com ، یک تولید کننده ساده سایت مپ استفاده کنید. اگر از وردپرس استفاده می کنید، چندین افزونه تولید کننده نقشه سایت نیز وجود دارد. پس از تهیه سایت مپ، آن را در پوشه اصلی دامنه وب سایت خود قرار دهید و آدرس نقشه سایت را به حساب Google Webmaster خود اضافه کنید.

قدم ۸: از کلمات کلیدی برای ایجاد محتوای بهتر استفاده کنید

اگرچه قبلاً کمی به تحقیق و مکان یابی کلمات کلیدی پرداخته ام، اما در این بخش، ما بیشتر به دنبال استفاده از کلمات کلیدی مورد بررسی شما هستیم. متأسفانه، بسیاری از سئوکاران هدف تحقیق و مکان یابی کلمات کلیدی را اشتباه درک می کنند. حتی قبل از اینکه گوگل اولین به روزرسانی الگوریتم پاندای خود را ارائه دهد، بهترین بازاریابان جستجو می دانستند که محتوای با کیفیت، ارزشمند و مفید باید گروه خاصی از افراد را هدف قرار دهد.

کلمات کلیدی اطلاعاتی را بهینه کنید و با نوشتن محتوای معتبر و مفصل و در عین حال با تکمیل تگ های توصیفی متا و عنوان، رتبه جستجوی خود را بهبود بخشید.
این فرایند طرفداران سرسخت را به خود جلب می کند ، مطالب شما را در بسترهای رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارد و به طور طبیعی پیوندهای مرتبط و دارای اعتبار بالا را به دست می آورد.

اگر می خواهید یک محتوای معتبر و مفصل بنویسید، طبق مراحل زیر عمل کنید:

از مقالات مبتنی بر داده استفاده کنید

طبق گفته ConversionXL، رویکرد داده محور می تواند ترافیک شما را افزایش دهد. از حقایق با داده های دقیق به کار ببرید تا مردم مطالب شما را معتبر ببینند و در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و دسترسی ارگانیک شما را افزایش دهند.

از قصه گویی استفاده کنید

داستانها می توانند مخاطبان شما را مجذوب خود کنند ، احساسات را برانگیخته و نرخ تبدیل شما را بهبود بخشد.

در اینجا نحوه بیان داستانی است که مخاطبان شما را مجذوب خود می کند:

با چیزی منحصر به فرد شروع کنید: داستان خود را با یک پیام منحصر به فرد شروع کنید که برای مخاطبان شما طنین انداز است. در حالت ایده آل، این باید با سوالات یا مشکلات مخاطب شما ارتباط برقرار کند.

از تجربیات خود استفاده کنید: از تجربیات خود (خوب یا بد) به عنوان بخشی از پیام استفاده کنید. از داستان های جعلی پرهیز کنید!

افزودن دعوت به اقدام (Call To Action): هر داستان باید دارای یک پایان باشد. هنگامی که توجه خوانندگان خود را جلب می کنید، آنها انتظار دارند که یک راه حل را به اشتراک بگذارید. به هر حال، داستان شما قرار است مشکلی را حل کند، نه اینکه آن را پرورش دهد.
از لینک یا دکمه فراخوانی برای اقدام برای هدایت افراد به قیف فروش خود و تبدیل آنها به مشتری استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *