افزایش رتبه الکسا

الکسا چیست

برای کسانی که با مفاهیم TCI و PR آشنایی دارند، وقت آن است که با یکی دیگر از شاخص های مهم سایت ها آشنا شوند که نام آن رتبه الکسا است. بیایید با یک تعریف شروع کنیم؛ رتبه الکسا یک سیستم رتبه بندی آماری برای منابع وب بر اساس تعداد بازدیدکنندگان و بازدید از صفحه است. افزایش رتبه الکسا به کسب و کار شما کمک فوق العاده ای می‌کند. برای هر سایت، بیان عددی رتبه آن در رتبه الکسا به عنوان نسبت شاخص های حضور آن به داده های مشابه از سایر منابع وب موجود در اینترنت محاسبه می شود. در این مورد، داده ها فقط برای سه ماه گذشته در نظر گرفته می شوند.

افزایش رتبه الکسا

بهبود رتبه سایت در الکسا | رتبه الکسای سایت

هرچه رتبه الکسای سایت شما کمتر باشد، بهتر است؛ زیرا سیستم رتبه بندی به گونه ای طراحی شده است که امتیاز 1 بالاترین دستاورد ممکن در نظر گرفته شود. امروزه این موقعیت توسط سایت موتور جستجوی گوگل اشغال شده است. در حالی که گوگل و بینگ هر صفحه را با توجه به جستجوهای خاص کاربران رتبه بندی می‌کنند. الکسا سایت ها را به عنوان یک کل ارزیابی می‌کند تا درک بهتری از دسترسی مخاطبان آن‌ها داشته باشد. با این حال، دقت کمتری دارد و تجزیه و تحلیل بیشتری ارائه می‌دهد.

الکسا پرو چیست؟

همانطور که می دانید الکسا متعلق به آمازون است که هر سایت را بر اساس الگوریتم های رتبه بندی آنها رتبه بندی می کند. الکسا پرو یک ارتقاء به اشتراک رایگان الکسا است. که 9.99 دلار در ماه هزینه دارد. آنها همچنین یک ماه آزمایشی رایگان برای مشتریان جدید ارائه می دهند. اعضای حرفه ای ممکن است مزایایی نسبت به اعضای رایگان داشته باشند، مانند ارزش های سایت تایید شده، لوگوی سفارشی، سیستم رتبه بندی سفارشی.

بالا بردن رتبه سایت در الکسا

برای بهبود رتبه سایت در الکسا، باید برخی از اقدامات زیر را انجام دهید:

  • افزونه را با شمارنده رتبه الکسا در مرورگر خود نصب کنید و تا حد امکان از بازدیدکنندگان سایت مورد نظر بخواهید اقدامات مشابهی را انجام دهند.
  • ایجاد یک نسخه انگلیسی زبان سایت به جذب بازدیدکنندگان خارجی کمک می کند. در میان آنها درصد نسبتا بالایی از کسانی که از
  • قبل برنامه افزودنی مورد نظر را نصب کرده اند، وجود خواهد داشت. البته انجام این کار چندان آسان و ارزان هم نیست.
  • جذب بازدیدکنندگان سایت که با زمینه سایت سازی و ارتقای سایت مرتبط هستند. احتمال اینکه اکثر آنها شمارنده افزایش رتبه الکسا را در مرورگرهای خود نصب کنند بسیار زیاد است.
  • نصب ویجت الکسا در سایت، که به در نظر گرفتن انتقال بازدیدکنندگان بدون برنامه افزودنی در مرورگر کمک کرد. اما در 26 اکتبر 2016، چنین ویجت هایی لغو شد و این روش دیگر مورد تایید نیست.

بالا بردن رتبه سایت در الکسا

افزایش رتبه سایت در الکسا

 

عوامل موثر بر رتبه الکسا

به طور کلی صاحبان سایت‌ها در تلاش هستند تا بازدید سایت را بالا ببرند. برای این کار لازم است اقداماتی انجام دهند، سایت خود را بهینه کنند و برخی ویژگی‌ها را به آن بیفزایند. مجموع این عوامل و اقدامات سبب می‌شود که رتبه سایت در الکسا تغییر کند و افزایش رتبه سایت در الکسا اتفاق بیفتد. برخی از این عوامل عبارتند از:

کلمه کلیدی

با قرار دادن تعداد مشخصی از کلمات کلیدی در قسمت‎های مشخصی از متن، به بالا رفتن بازدید سایت کمک می‌کنند. افرادی که این کلمه کلیدی را جستجو کنند، به وبسایت مورد نظر خواهند رسید.

کلمه کلیدی

ویرایش روزانه سایت و افزایش رتبه الکسا

صاحبان وبسایت به طور روزانه متن، عکس و محتوای سایت‌ها را ویرایش و به روز می‌کنند. به این شیوه هر بار سعی در بهتر شدن محتوای خود می‌کنند. این کار به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک می‌کند. اما اگر سایتی به مدت طولانی ویرایش و به روز نشود، رتبه کمی از گوگل دریافت می‌کند.

افزودن محتوای مفید و مرتبط به سایت

محتوایی که برای کاربران مفید باشد، به موضوع سرچ آن‌ها ربط داشته باشد و سبب شود کاربران مدت طولانی در سایت بمانند باعث بهبود رتبه الکسا می‌شود. صاحبان وبسایت سعی می‌کنند به طور مرتب محتوای مفید به سایت خود اضافه کنند.

افزودن محتوای مفید و مرتبط به سایت

ارتقا رتبه الکسا

بالا بردن سرعت سایت

سایت‌ها باید سرعت لود بالایی داشته باشند. این امر یکی از عوامل موثر برای بهبود رنک الکسا است. در صورتی که سایت شما بیشتر از 4 ثانیه برای بالا آمدن زمان نیاز داشته باشد بازدیدکنندگان خود را از دست می‌دهید. سرعت کم سایت باعث کاهش بازدید کنندگان و به دنبال آن کاهش رتبه سایت و فروش می‌شود.

ایندکس کردن مرتب صفحات در سرچ کنسول

برای اینکه محتوای سایت شما در نتایج موتور جستجو ظاهر شود، باید در فهرست گوگل قرار گیرد و افزایش رتبه الکسا داشته باشید. فهرست گوگل شبیه به یک فایل است که اطلاعات مربوط به تمام کتاب های موجود در کتابخانه را ذخیره می کند و فهرست ما حاوی اطلاعاتی در مورد تمام صفحات وب است که گوگل در مورد آنها می داند. هنگامی که ربات ما از سایت شما بازدید می کند، صفحات جدید و به روز شده را شناسایی می کند در نتیجه اطلاعات مربوط به آنها در فهرست گوگل وارد می شود. این کار سبب افزایش رنک الکسا خواهد شد.

ایندکس کردن مرتب صفحات در سرچ کنسول

افزایش رنک الکسا | بهبود رتبه الکسا

 

بانس ریت سایت و بالا بردن رتبه الکسا

یکی از بهترین راه ها برای کاهش رتبه الکسا سایت این است که کاری کنیم کاربران سایت، از تعداد صفحات بیشتری در وب سایت دیدن کنند. ما می دانیم که سایت هایی با بهترین رتبه الکسا آنهایی هستند که با نمایه هایی با جذابیت برای مشاهده وب سایت، توسعه دهندگان یا سایر پروفایل های مرتبط با وب محبوب هستند. همچنین می توانیم اضافه کنیم که هر چه یک وب سایت رتبه الکسا کمتری داشته باشد، مخاطبان آن بیشتر است و بنابراین این داده ها قابل اعتمادتر است.

اضافه کردن سایت مپ

یک روش هوشمندانه دیگر برای بهبود رتبه الکسا این است که نام برند یا کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت کنید. اگر سایت شما در گوگل مپ در لینک‌های اول باشد، مشتریان بیشتری وارد سایت شما می‌شوند و رتبه سایت شما بالاتر می‌رود. افزایش رتبه سایت شما در لیست مشاغل، سبب بالارفتن اعتماد مردم به کسب و کار شما می‌شود.

اضافه کردن عکس در صفحات

بارگزاری اینفوگرافیک‌ها،عکس‌های با کیفیت و ویدئوهای مرتبط در وبسایت، به بهینه سازی سایت شما و بالا رفتن رتبه در الکسا کمک می‌کند. صفحاتی که از عکس‌های با کیفیت و مرتبط استفاده می‌کنند، آمار بازدید بیشتری دریافت می‌کنند. عکس ها باید به گونه ای باشند که موضوع نوشته را به راحتی به مخاطب منتقل کند.

افزایش رنک الکسا با شبکه‌های اجتماعی

امروزه افراد بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می گذرانند. فعالیت و تبلیغات در شبکه های اجتماعی تاثیر مثبتی بر افزایش بازدید سایت و رنک الکسا دارد. در حالی که گوگل و بینگ هر صفحه را با توجه به جستجوهای خاص کاربران رتبه بندی می‌کنند. الکسا سایت ها را به عنوان یک کل ارزیابی می کند تا درک بهتری از دسترسی مخاطبان آنها داشته باشد. با این حال، دقت کمتری دارد و تجزیه و تحلیل بیشتری ارائه می‌دهد.

بک لینک های با کیفیت

الکسا به بک لینک ها اهمیت زیادی می دهد، گوگل هم همینطور. لینک های بیشتری به دست آورید تا ترافیک بیشتری به شما برسد. ترافیک بیشتر به معنای کاربران بیشتری است که یا یک افزونه مبتنی بر الکسا دارند یا می‌توانند متقاعد شوند که آن را نصب کنند. بازدیدکنندگان بیشتر از سایت شما با افزونه الکسا به معنای رتبه الکسا بالاتر است.

گوگل در مقایسه با الکسا روش متفاوتی داشت، محاسبات الکسا نه تنها به لینک های Follow بلکه به تعداد بک لینک های nofollow که برای وب سایت خود ایجاد کرده اید نیز بستگی دارد. به این ترتیب شما مجبور نیستید در ارسال لینک های nofollow تردید کنید. همچنین می‌توانید با بک لینک‌هایی که هیچ‌کس دنبال نمی‌کند، ترافیک خوبی دریافت کنید.

نصب تولبار الکسا

الکسا با کسب اطلاعات از این تولبار به سایت شما رتبه می‌دهد. با نصب این تولبار، الکسا را از بروزرسانی ها و بهینه سازی ها باخبر می‌کنید.

کامنت گذاری در سایت ها

ارسال نظرات یا کامنت گذاری از ویژگی‌های مهم در اکثر وب سایت‌هاست و به عنوان ارتباط بین کاربران و مدیران سایت نقش بسیار مهمی دارد. کامنت گذاری به دلیل افزایش ترافیک و کلمات کلیدی که در نظرات استفاده می‌شود، به بهبود رتبه سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو کمک می‌کند.

 

بهینه سازی تصاویر و بهبود رتبه الکسا

استفاده از تصاویر یونیک و باکیفیت که باعث جذب مشتری می‌شود، بر رتبه الکسا تاثیرگذار است.

اهمیت افزایش رتبه الکسا در سئو

این شاخص تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی در نتایج جستجو ندارد؛ اما با پرداخت هزینه ای مشخص می توانید به معیارها و ابزارهای ارائه شده در وب سایت رسمی برای بهینه سازی یک منبع وب دسترسی پیدا کنید. افزایش رتبه الکسا برای کسانی که از منبع وب خود با قرار دادن تبلیغات در آن و فروش مکان برای پیوندها کسب درآمد می کنند، فاکتور مهمی است. اکثر تبلیغ کنندگان هنگام انتخاب پلتفرم برای درج تبلیغات به رتبه الکسای سایت توجه می کنند. در آینده ای نزدیک انتخاب سایت ها تنها بر اساس دو شاخص انجام می شود که یکی از آنها رتبه الکسا است.

اهمیت افزایش رتبه الکسا در سئو

معیارهای تعیین رتبه الکسا

رتبه وبسایت‌ها در الکسا بر اساس معیارهای زیر تعیین می‌‌گردد:

عوامل ترافیکی

یعنی از نظر موتورهای جستجو، سایت های محبوب از بازدید بیشتر برخوردار هستند و به همین دلیل ترافیک بیشتری دارند. نکته‌ایی که واضح است این است که سایت تا زمانی که محبوب نشود ترافیکی دریافت نمی کند.

عوامل ترافیکی

عوامل فنی

موتورهای جستجو به ترتیب به نوع درخواست (تجاری یا اطلاعاتی) تقسیم بندی می‌شوند. مقیاس خود سایت نیز یک عامل رتبه بندی مهم است، یعنی هر چه صفحات کیفیت بیشتری داشته باشند و احتمال ورود به TOP برای پرس و جوهای با فرکانس بالا بیشتر می شود. برای ورود به TOP3، باید تمام تلاش خود را بکنید و صفحات مرتبط زیادی با محتوای با کیفیت ایجاد کنید.

عوامل تجاری

برای گرفتن موقعیت های بالا در نتایج جستجو، سایت باید مفید و کاربردی باشد: حاوی کاتالوگ محصول، دکمه خرید، امکان سفارش، مشاور آنلاین، عکس های با کیفیت بالا، توضیحات مفصل، فیلترها، یک صفحه ساده فرم سفارش و … باشد.

عوامل تجاری

محتوای متنی مفید

موتورهای جستجو به دقت متون را از لحاظ مرتبط بودن و مفید بودن تجزیه و تحلیل می کنند. محتوای متنی سایت باید مفید و مرتبط باشد و به تعداد درست از کلمات کلیدی در آن استفاده شده باشد. این امر به افزایش رتبه الکسا منجر می‌شود.

محاسبه رتبه الکسا

رتبه در الکسا به عنوان نسبت تعداد بازدیدکنندگان و تعداد صفحات نمایش در یک سایت به تعداد بازدیدها و نمایش صفحات سایت های دیگر محاسبه می شود. حتی با افزایش تعداد بازدیدکنندگان، این امر می‌تواند باعث بدتر شدن رتبه الکسا یک صفحه وب شود. رتبه الکسا معیار نسبی محبوبیت سایت شما در مقایسه با سایر سایت های اینترنتی است.

محاسبه رتبه الکسا

همچنین مهم است که رتبه الکسا بر اساس مقیاس لگاریتمی باشد. در نتیجه، حتی افزایش رتبه اندک در ترافیک می تواند منجر به بهبود قابل توجهی در رتبه بندی شود. هرچه رتبه یک صفحه وب بالاتر باشد، ترافیک اضافی بیشتری برای افزایش رتبه مورد نیاز است. هرچه رتبه بالاتر باشد، پیوندهای اضافی بیشتری برای افزایش مورد نیاز است. بدون دانستن تعداد دقیق بازدیدکنندگان از تمام سایت های ذکر شده، ارزیابی روند رویدادها دشوار است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *