لیست شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی (social networking) رسانه های آنلاینی هستند که تبادل نظر، اطلاعات و محتوا را بین افراد شناخته شده و ناشناخته به طور یکسان ترویج می کنند. این شبکه‌ها را «اجتماعی» می‌نامند، زیرا افراد به صورت فردی و گروهی با یکدیگر تعامل دارند. ارتباط با شرکت ها نیز در حال تبدیل شدن به بخش مهمی از این شکل از شبکه های دیجیتال است. این منجر به مدیریت رسانه های اجتماعی به عنوان بخشی ثابت از اقدامات دیجیتال مارکتینگ شرکت ها می شود.

شبکه اجتماعی چیست؟

شبکه اجتماعی یک پلتفرم یا وب سایت مبتنی بر وب است که به کاربران اجازه می دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و محتوای دیجیتالی مانند متن، تصاویر، لینک ها یا ویدیوها را به اشتراک بگذارند. سوشیال مدیا هم توسط افراد خصوصی و هم توسط شرکت ها استفاده می شود. در سال 2018، 78 درصد از کل کاربران اینترنت در سراسر جهان در شبکه های اجتماعی فعال بودند. شبکه های مجازی جوامعی متشکل از کاربران و سازمان های مختلف هستند که در بسترهای اینترنتی با یکدیگر تعامل دارند.

در زندگی مدرن، شبکه‌های مجازی نقش مهمی در نحوه سازماندهی جامعه در پاسخ به محرک‌های خاص ایفا می‌کنند، دقیقاً به این دلیل که مردم علی‌رغم تلاش‌هایی که برای جلوگیری از این امر از سوی افراد خاص، گروه‌های ذینفع، نهادهای دولتی یا خصوصی و همچنین شبکه اجتماعی انجام می‌شود، می‌توانند ارتباط برقرار کنند.

شبکه اجتماعی چیست

سوشیال مدیا چیست | انواع شبکه های اجتماعی

بهترین شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی برای کسب و کار یکی از عواملی است که در سال های اخیر بهترین نتایج را برای سودآوری شرکت های تجاری داشته است. تا جایی که در حال حاضر تعداد بسیار کمی هستند که از این استراتژی در بازاریابی مستقیم استفاده نمی کنند. بنابراین، هیچ چیز بهتر از دانستن و نحوه به کارگیری آنها در هر زمان نیست.

اینستاگرام

شبکه اجتماعی مد روز برای جوانان است. اینستاگرام در چند وقت اخیر رشد چشمگیری داشته است و به بسیاری از برندها اجازه می دهد محتوای بصری خود را در قالب یک ویدیو یا عکس کوتاه به اشتراک بگذارند. یک ابزار بازاریابی قوی که کاربران بیشتری را به دست می آورد.

اینستاگرام | شبکه های اجتماعی

شبکه اجتماعی جدید

به عنوان یک کسب‌وکار، این ابزار می‌تواند برای ایجاد یا تثبیت تصویر برند شما مفید باشد، بنابراین مهم است که محتوای دیجیتالی مناسب را برای ایجاد هویت بصری که مطابق با آنچه اینستاگرام است، به اشتراک بگذارید. با این حال، در اینستاگرام، باید مراقب باشید که فراموش نشوید، زیرا حساب های کاربری زیادی در این پلتفرم وجود دارد که فعالیت می‌کنند. بنابراین، شما باید یک استراتژی محتوای خوب داشته باشید تا هوشمندانه خود را متمایز کنید و از بقیه متمایز شوید.

فیس بوک

یکی از اولین، قدیمی ترین و بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان است که بیش از 1 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد، اما امروزه محبوبیت کمتری در بین جوانان دارد. فیس بوک به دلیل مسائل مربوط به حریم خصوصی تحت فشار است. اطلاعات شخصی کاربران منبع درآمدی برای فیس بوک است و به اندازه کافی محافظت نمی شود.

فیس بوک | سوشیال مدیا

شبکه های مجازی

توییتر

توییتر به طور گسترده برای اخبار و دنبال کردن افراد مشهور استفاده می شود. سیاستمداران، هنرمندان، رسانه ها، شرکت ها و دولت از توییتر برای تبلیغ و حفظ ارتباط با مردم استفاده می کنند. البته این شبکه اجتماعی قدرتمند را هم نمی توان نادیده گرفت. زیرا روزانه کاربران فعال زیادی دارد و بنابراین ابزاری برای ارتباط با افراد دیگر است. مهم است که قبل از عضویت در هر شبکه اجتماعی، روی پلتفرم تحقیق کنید. زیرا هرکدام از آن ها ویژگی های متفاوتی دارد. مثلا؛ توییتر دارای محدودیت کاراکتر است. به همین دلیل برای افرادی که دوست دارند در مورد افکار خود طولانی صحبت کنند مناسب نیست.

توییتر

لینکدین

شبکه اجتماعی تخصصی برای حرفه ای ها. لینکدین شبکه اجتماعی مناسب برای افرادی است که به دنبال کار هستند یا می‌خواهند شرکت خود را تبلیغ کنند و یا با همکاران حوزه ی کاری خود ارتباط برقرار کنند. در پروفایل لینکدین، تاکید بر کار و تحصیل است. از بین همه سوشال مدیاها، لینکدین به دلیل تأثیر عظیمی که می تواند در حال حاضر بر تجارت شما داشته باشد متمایز است. این اساساً به دلیل جنبه مشارکتی آن است، زیرا مناسب ترین مشخصات را برای شرکت ها و متخصصان از همه بخش ها گرد هم می آورد. جای تعجب نیست که این شبکه اجتماعی عمدتاً با یک انجمن برای حرفه ای ها مشخص می شود که امکان جستجوی مشتریان و متخصصان جدید و روابط با مارک های تأثیرگذار برای شرکت را فراهم می کند.

مهمترین دلیلی که کاربران لینکدین را به سایر ابزارهای رسانه اجتماعی ترجیح می دهند این است که حاوی محتوای قابل اعتماد است و فقط برای اهداف تجاری استفاده می شود.

لینکدین

لینکدین چیست

پینترست

این یکی از نوآورانه ترین شبکه های حال حاضر است. تا جایی که به کاربران امکان ارسال عکس، لینک و غیره را می دهد. تا از این طریق توسط خود مشتریان یا کاربران به اشتراک گذاشته شوند. این چیزی است که در نهایت آن را از سایر شبکه های اجتماعی متمایز می کند. شکی نیست که در نهایت افراد با محصولات و خدماتی در پینترست آشنا خواهند شد، آنهایی که ایده ها و طرح هایشان خلاقانه تر از بقیه است.

پینترست

شبکه های مجازی

برنامه تردز

تردز (Threads) یک شبکه اجتماعی وابسته به اینستاگرام است که می تواند رقیب و جایگزین تویتر نیز باشد.

شبکه اجتماعی Reddit

ردیت یک انجمن آنلاین در مورد هر چیزی و همه چیزاست. جامعه ای قوی از کاربران پرشور در طول سال ها ایجاد کرده است. کاربران ردیت می توانند در زیرردیت های مرتبط با علاقه مندی هایشان، لینک ها، تصاویر و ویدئوهای مرتبط را به اشتراک بگذارند.

کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

اگر شما هم مانند اکثر مردم هستید، احتمالاً هر روز بخش قابل توجهی از وقت خود را در سایت های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تیک تاک، یوتیوب یا فیس بوک می گذرانید. وقتی زمان پول است، این می تواند اتلاف بزرگی باشد. بنابراین، چرا شروع به کسب درآمد از حساب های رسانه های اجتماعی خود نکنید؟ ممکن است به نظر برسد، اما در واقع راه‌های بی‌شماری برای کسب درآمد از رسانه‌های اجتماعی وجود دارد. فقط باید زمان، تلاش و خلاقیت لازم را برای موفقیت صرف کنید.

بهترین راه های کسب درآمد از رسانه های اجتماعی متوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازاریابی وابسته
  • مشارکت های برند و پست های حمایت شده
  • ویدیوهای کسب درآمد
  • فروش محصولات
  • قرار دادن آگهی

کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

سوشیال میدیا و تاثیر آن بر سئو

به عبارت ساده تر، گرایش های رسانه های اجتماعی بر سئو تاثیر می گذارند، زیرا آن چیزی که افراد جستجو می کنند را تغییر می دهند. بسته به اینکه صفحات و محصولات شما در حال حاضر برای چه چیزی بهینه شده اند، گرایش های رسانه های اجتماعی می تواند به تلاش های سئوی شما کمک کند یا آسیب برساند.

مدیریت شبکه های اجتماعی

اول از همه، داشتن یک چک لیست مدیریت رسانه های اجتماعی مهم است زیرا تضمین می کند که همه فعالیت های شما مدیریت می‌شوند. ایجاد و دنبال کردن یک چک لیست رسانه های اجتماعی از فراموش کردن وظایف مهم در هنگام مدیریت حساب های خود جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، کار شما را ساده تر می کند و به شما امکان می دهد روی کارهای خاصی که نیاز به توجه دارند تمرکز کنید. با این کار می توانید از اتلاف وقت برای فعالیت هایی که به شما در رسیدن به اهدافتان کمکی نمی کند جلوگیری کنید.

مدیریت شبکه های اجتماعی

 

تولید محتوای شبکه های اجتماعی

ایجاد محتوای خوب و جذاب برای رسانه های اجتماعی نیازمند خلاقیت، ساختار و منابع است. از گروه هدف شروع کنید. ارتباطات باید بر اساس نیازها، چالش ها، مشکلات و مسائل گروه هدف شما انجام شود. این به طور کلی در ارتباطات و همچنین در رسانه های اجتماعی صدق می‌کند.

اهمیت تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

تولید محتوای متناسب با هدف کسب و کار شما میتواند بر میزان فروش و همچنین افزایش شهرت کسب وکار شما اثر گذار باشد و یاعث افزایش مشتریان شما شود. هنگام ایجاد محتوا برای رسانه های اجتماعی، از موارد زیر شروع کنید:

  • هدف روشنی برای اینکه چرا با گروه هدف ارتباط برقرار می کنید.
  • اطلاعات در مورد کاربران هدف خود می دانید و آنچه آن ها می خواهند بدانند.
  • آنچه می خواهید مخاطبان هدف پس از مشاهده محتوای شما بدانند، احساس کنند یا انجام دهند.

همچنین این سوال را از خود بپرسید که چرا گروه هدف شما باید دقیقاً به آنچه منتشر می کنید اهمیت دهد یا درگیر شود. می تواند به شما کمک کند تا راه حل، زاویه یا داستانی را پیدا کنید که به مخاطبان هدف شما علاقه مند است.

معایب شبکه های اجتماعی

در مورد معایب، عمده ترین مواردی که کاربران می توانند پیدا کنند عبارتند از:

کلاهبرداری در فضای مجازی: در برخی موارد ممکن است اتفاق بیفتد که پروفایل های جعلی ایجاد شود، پیشنهادهای کاری که واقعی نیستند.

تنظیمات حریم خصوصی: هنگام انتشار برخی از داده‌ها مانند آدرس خانه، اگر افراد به تعطیلات می‌روند یا عکس‌هایی با اطلاعات خصوصی دارند، باید مراقب باشید.

اعتیاد به شبکه های مجازی: این مشکل می تواند به ویژه جوانانی را که در فضای مجازی زندگی می کنند، تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، آنها تعهدات خود را کنار گذاشته و خود را به صرف زمان نامحدود در سیستم عامل های دیجیتال محدود می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *