سئو چیست؟

سئو چیست؟ سئو یا SEO، مخفف عبارت Search Engine Optimization است. به عبارت دیگر سئو، به مجموعه ای از تکنیک ها و الگوریتم ها گفته می شود. این تکنیک ها باعث بهینه سازی سایت برای موتور جست و جو می شوند و دائم در حال تغییر هستند. سئو روشی است برای جذب ترافیک هدفمند به یک وب سایت از طریق رتبه بندی ارگانیک موتور جست و جو. به زبانی ساده تر، معنی سئو، فرایند تنظیم دقیق وب سایت برای تلاش و دستیابی به رتبه های بالاتر است. همچنین بهبود رتبه در نتایج جستجو و بهتر دیده شدن است. سئو را می توان به عنوان تمام کارهای انجام شده برای موتورهای جست وجو در مورد یک وب سایت تعریف کرد. کارهای معمول مرتبط با سئو شامل ایجاد محتوای با کیفیت بالا است. همچنین بهینه سازی محتوا در مورد کلمات کلیدی خاص و ایجاد بک لینک است. به عبارتی دیگر:

معنی SEO بهبود رتبه بندی یک سایت در بخش ارگانیک نتایج جست و جو و افزایش بازدید و بازدهی سایت است.

سئو

کاربرد های سئو چیست؟

اقدامات سئو برای افزایش رتبه سایت

هرچه رتبه سایت در نتایج جستجو بیشتر باشد، کاربران بیشتری به آن مراجعه می کنند. بنابراین، سئو روی موارد زیر کار می کند:

  • مرتبط بودن صفحات با جستجوهای کاربران (ارتباط)
  • تنظیم ساختار و محتوا
  • بهبود فاکتورهای تجاری
  • افزایش اعتبار کد صفحه
  • ایجاد بک لینک (ایجاد اعتبار به کمک منابع خارجی)
  • ایجاد ترافیک ارگانیک

قوانین بهینه سازی سایت

قوانین سئو چیست ؟ قوانین بهینه سازی سایت توسط موتورهای جستجو تعیین می شوند. هر یک از آنها از الگوریتم های رتبه بندی خود استفاده می کنند و مرتباً آنها را به روز می کنند، که از عوامل زیادی تشکیل شده اند. کارشناسان سئو با وجود مخفی بودن و محرنامه بودن این قوانین، با الگوریتم هایی که تاثیرگذارترند آشنا هستند. با عمل به آنها ، می توانید موقعیت کلمه های کلیدی را در نتایج جستجو بهبود بخشید. هدف سئو چیست؟ هدف فقط بالا بردن رتبه نیست، بلکه نتیجه جستجو باید با صفحات مرتبط در موقعیت های خوب در موتورهای جستجوی مربوطه نمایش داده شود. شما به دسترسی خوب به صفحه، معماری اطلاعات خوب، پیوند داخلی خوب نیاز دارید.

برای داشتن تجربه کاربری خوب، باید سایت سریع بارگذاری شود و به سرعت قابل استفاده باشد. اگر سرعت بارگذاری کند باشد کاربر از سایت خارج میشود و bounce rate يا نرخ پرش سایت بالا میرود. نرخ پرش یکی از معیارهای سنجش سایت می باشد.

کاربرپسندی و سرعت بارگذاری سایت در سئو سایت بسیار مهم است.

الگوریتم های گوگل و استراتژی سئو چیست

الگوریتم های گوگل با قوانین و استانداردهایی که دارند، مفید ترین و مرتبط ترین نتایج جستجو را در اختیار کاربران قرار می دهد. در نتیجه، صاحبان منابع باید مطالبی را منتشر کنند که برای مخاطبان بیشترین جذابیت را داشته باشند. ویرایش و به روزرسانی محتوای سایت باید منظم و با برنامه ریزی خاصی صورت گیرد. همچنین لازم به ذکر است اصول و استراتژی سئو باید به روز رسانی شود و همراه با تغییرات قوانین الگوریتم های گوگل پیش بروید. تاثیر گذاری یک استراتژی حرفه ای و اصولی، همیشگی نیست و تغییر می کند. خدمات و الگوریتم ها به طور مداوم در حال تغییر هستند و بازسازی می شوند. در نتیجه نمی توان گفت که اصول سئو شامل مجموعه قوانینی ثابت است.

سئو و بهینه سازی

سئو چیست؟

در این مقاله سعی شده است به سوالات شما در مورد سئو، مانند: سئو چیست؟، اصول سئو چیست؟، مزایای سئو چیست؟ جواب داده شود. همچنین تمام مفاهیم از صفر تا صد به زبانی ساده و رسا ارائه شود. شما می توانید برای دریافت خدمات سئو از شورت کات پلاس به صفحه خدمات سئو مراجعه کنید!

اهمیت سئو چیست

جستجو یک منبع بزرگ ترافیک است. تقریباً ۶۰ درصد از کل بازدید در وب با جستجوی Google شروع می شود. اگر ترافیک سایر موتورهای جستجوگر معروف (مانند بینگ، یاهو و یوتیوب) را با هم جمع کنید، ۷۰.۶ درصد از کل بازدیدهای سایت از طرف موتور جستجو ناشی می شود. پس سئو یا بهینه سازی موتور جست و جو کلیدی ترین فاکتور در جذب مخاطب به سایت شما است.

همچنین سئو یک استراتژی مقرون به صرفه است و تجربه کاربر را بهبود می بخشد. صنایع رقابتی می توانند مبالغ زیادی را برای افزایش ترافیک پولی وب سایت هزینه کنند. البته، شما هنوز هم می توانید فضای تبلیغاتی خریداری کنید. اگر با بودجه محدود کار می کنید و زمان زیادی دارید، در کنار تبلیغات، SEO یک راه عالی برای جلب بازدیدکنندگان باکیفیت به سایت شما بدون پرداخت هزینه است. یکی از اهداف این بهینه سازی، نزدیک کردن سایت به درک و فهم کاربر و اصول موتورهای جست و جو است. بنابراین وقت گذاشتن برای سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت است. برای دریافت نتیجه از تاثیرات مفید سئو نیاز به مدت زمان طولانی دارید و باید صبور باشید.

سئو کار چیست

کسی که در زمینه بهینه سازی سایت دانش و تجربه کافی داشته باشد که سایت را به رتبه اول گوگل برساند، متخصص سئو یا سئو کار گفته می شود. در هر مرحله، کارشناس سئو نتایج کار را تجزیه و تحلیل می کند و تغییراتی را در برنامه ارتقاء می دهد. تجزیه و تحلیل دقیق به جلوگیری از اشتباهات و انتخاب موثرترین روش ها برای ارتقای سایت شما کمک می کند.

نحوه عملکرد موتورهای جست و جو

موتور جستجو کم و بیش یک نوع دیگر از نرم افزارهای رایانه ای است که بر اساس اسکن سریع محتوای هر صفحه، صفحات وب را در پایگاه داده فهرست بندی می کند. براساس الگوریتم ها و قوانین خاصی، این صفحات را رتبه بندی می کند. حالا به بررسی نحوه عملکرد موتورهای جست و جو مانند Google بپردازیم:

هنگامی که شما در گوگل (یا هر موتور جست و جوی دیگر) چیزی را جست و جو می کنید، یک الگوریتم مبتنی بر لحظه اجرا می شود. این الگوریتم مرتبط ترین و بهترین سایت ها را از میان سایت های موجود در پایگاه داده به شما پیشنهاد می دهد. این عملیات را مانند خواندن سریع برای یک موضوع خاص تصور کنید، شما به سرعت مطالب را یکی بعد از دیگری مطالعه و اسکن می کنید و به دنبال کلمات خاص هستید. یک موتور جستجو هم چنین عملکردی دارد که با سرعت دیجیتالی مطالعه می کند و البته در توانایی های خود دائما در حال پیشرفت است. موتورهای جستجو الگوریتم ها و قوانین خاص خود را دارند و عبارات جستجو را بررسی می کنند.

به طور خاص، Google صدها میلیارد صفحه خود را اسکن می کند تا مجموعه ای از نتایج را پیدا کند که به بهترین وجه به جست و جوی شما پاسخ دهد.

رتبه سایت در گوگل

برای پیدا کردن رتبه سایت درگوگل می توانید از برنامه FATRANK استفاده کنید و برای تحلیل و آنالیز سئو سایت از ابزارهای سئو که بسیار کاربردی هستند، استفاده کنید. صدها فاکتور رتبه بندی سایت وجود دارد که حتی با وجود اینکه Google نحوه عملکرد داخلی الگوریتم های خود را فاش نمی کند، می دانیم که وب سایت ها به صورت کلی بر اساس موارد زیر رتبه بندی می شوند:

مهم ترین عوامل موثر بر رتبه بندی سایت در گوگل

مرتبط بودن محتوا سایت

اگر شما کلمه سئو چیست را سرچ کنید قطعا به دنبال سایت هایی با موضوع بهینه سازی سایت هستید و سایت های با محتواهای دیگر مانند سئول غیرمرتبط خواهند بود. به همین دلیل است که گوگل و یا هر موتور جست و جوی دیگر قبل از هر چیز به دنبال صفحاتی می رود که با کلمه کلیدی شما ارتباط نزدیکی دارند. پیدا کردن کلمه کلیدی در سئو محتوا و اهمیت دادن به آن تاثیر زیادی در بهبود رتبه سایت و دیده شدن سایت شما دارد.

از آنجایی که هزاران یا حتی میلیون ها صفحه مرتبط با هر عبارتی که جست و جو می شود وجود دارد، گوگل به همین سادگی به مرتبط ترین صفحات رتبه بالایی نمی دهد. مثلا کلمه کلیدی سئو ۲۳ میلیون سایت مرتبط را به عنوان نتایج مرتبط نمایش می دهد:

seo چیست

بنابراین برای قرار دادن نتایج در نظمی که بهترین نتیجه را از بالا داشته باشد، آنها از سه عنصر دیگر الگوریتم خود استفاده می کنند:

اعتبار سایت

دقیقا همانطور که از نامش پیداست، یک روش گوگل برای تعیین اعتبار و قابل اعتماد بودن محتواست. اما سوال اینجاست که گوگل دقیقا از کجا می فهمد یک سایت معتبر است؟ پاسخ آن تعداد سایت های خارجی که به سایت اشاره و لینک داده اند است:

سئو و بهینه سازی

به لینک های داده شده از صفحات دیگر «بک لینک» می گویند. به طور کلی، هر چه تعداد بک لینک های سایت بیشتر باشد رتبه بالاتری هم دارد. همچنین بک لینک هایی تاثیر مثبتی دارند که از سایت هایی با رنک بالا ایجاد شوند:

بک لینک

تاثیر بک لینک بر سئو چیست ؟

در واقع تفاوت گوگل با موتورهای جست و جوی دیگر،‌ اعتبار دادن به سایت ها از طریق بک لینک های آن است. در ساختن بک لینک ها باید به این نکته توجه داشته باشیم که کمیت و کیفیت را در نظر بگیریم و از سایت هایی با رنک و زبان های مختلف باشد.

تاثیر مفید بودن محتوا بر سئو چیست ؟

مطالب یک سایت اگر حتی مرتبط و معتبر باشند اما مفید نباشند، گوگل به آن رتبه خوبی در صفحه نتایج جست و جو نخواهد داد. همچنین سایتی که محتوای مفید داشته باشد کاربر می تواند اطلاعاتی که از سایت می خواهد را دریافت کند و این کاربران به مشتری دائمی تبدیل می شوند.

در حقیقت گوگل رسما اعلام کرده است که بین محتوای «با کیفیت بالاتر» و محتوای «مفید» تفاوت وجود دارد. Google میزان سودمندی را تا حد زیادی بر اساس «سیگنال های تجربه کاربر» اندازی گیری می کند. به عبارت دیگر: نحوه تعامل کاربران با سایت های موجود در نتایج جست و جو. اگر گوگل ببیند که کاربران واقعا یک نتیجه جست و جوی خاصی را دوست دارند، رتبه قابل توجهی به آن سایت می دهد.

اصول سئو چیست؟

سئو
پیشنهاد ما برای سایت هایی که می خواهند رتبه بالاتری داشته باشند:

اگر می خواهید سایت شما رتبه خوبی از گوگل دریافت کند، وب سایتی طراحی کنید که کاربران آن را دوست داشته باشند! موتورهای جست و جو برای اندازه گیری  سیگنال های مختلف در وب طراحی شده اند تا بتوانند سایت هایی را پیدا کنند که بیشتر مورد پسند کاربران است. هدف از طراحی و سئو سایت باید برطرف کردن نیاز مشتریان و کمک کردن به آن ها برای رسیدن به جواب سوال هایشان باشد. همچنین ما یک مقاله کامل در باب آموزش سئو و افزایش رتبه سایت در گوگل تهیه کرده ایم که می توانید با مطالعه آن تکنیک های سئو را یاد بگیرید.

انواع سئو چیست؟

سئو کلاه سفید

این نوع سئو اقداماتی است که در موقعیت یابی صفحات مطابق با توصیه ها و قوانین موتورهای جستجو انجام می شود. اقدامات انجام شده از طریق این روش احتمال جریمه شدن وب سایت توسط الگوریتم های گوگل را کاهش می دهد. به طور کلی بر بر اساس اصول سئو، مشاهده مداوم در نتایج جستجو و بهینه سازی وب سایت هایی که انتظارات گیرنده را برآورده می کنند متمرکز است.

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه به تکنیک ها و استراتژی هایی اشاره دارد که برای دستیابی به رتبه های جستجوی بالاتر و نقض قوانین موتور جستجو استفاده می شود. فقط بر روی موتورهای جستجو متمرکز است و نه مخاطبان انسانی زیاد. سئو کلاه سیاه اغلب توسط کسانی استفاده می شود که به دنبال بازگشت سریع سایت خود به جای سرمایه گذاری طولانی مدت در سایت خود هستند.

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری یک تکنیک بسیار مهم است. زیرا تکنیک های کلاه خاکستری در وسط قرار دارند و نمی توان آنها را به طور کامل در دسته های کلاه سفید یا سیاه طبقه بندی کرد. بنابراین، ممکن است استفاده شود یا نباشد. در واقع تکنیک سئو کلاه خاکستری موقعیت بسیار پیچیده ای را ایجاد می کند. دلیل اصلی این امر بدون شک این است که بسیاری از کارشناسان سئو در سراسر دنیا دیدگاه های متفاوتی نسبت به این موضوع دارند و وحدت نظر وجود ندارد.

مهم ترین مراحل سئو چیست ؟

چهار نوع سئو برای یک استراتژی جستجوی ارگانیک کامل نیاز دارید که البته این موارد مربوط به سئوی کلاه سفید است: سئو در صفحه، سئو تکنیکال، سئو خارج از صفحه و سئو محلی. با تجزیه استراتژی و تفکر در مورد SEO به عنوان این چهار دسته، سازماندهی و اجرای برنامه های بهینه سازی شما بسیار آسان تر خواهد بود. هیچ قانونی در مورد اینکه چه تعداد از استراتژی های سئو را باید برای موفقیت در یک پروژه سئو استفاده کنید وجود ندارد.

1. سئو داخلی

احتمالا با سئو داخلی آشنایی دارید. بهینه سازی داخل صفحه شامل همه مواردی است که خوانندگان شما هنگام بازدید از وب سایت شما مشاهده خواهند کرد. در بیشتر موارد، این به معنی بهینه سازی محتوا است. سئو داخلی از فاکتورهای مهم و پایه برای بهبود رتبه سایت در گوگل است و اگر ضعیف باشد، هزینه و زمانی که برای سئو خارجی صرف می کنید، نتیجه خوبی نمی گیرید.

محتوای باکیفیت و آموزنده بر سئوی داخلی تاثیر مثبت می گذارد. محتوا علاوه بر آموزنده بودن باید مرتبط هم باشد به عبارت دیگر محتوای سایتی که رتبه بالایی دارد باید مشکلاتی را حل کند(یا حداقل این مشکلات را بهتر از سایر منابع موجود حل کند). اطلاعات و محتوایی که در سایت می گذارید باید درجه یک و به روز باشد.

2. سئو خارج از صفحه

سئوی خارج از صفحه تقریباً همه چیزهایی است که در وب سایت شما اتفاق نمی افتد. سئوی خارج از صفحه در مورد فعالیت هایی است که باعث ایجاد اعتماد برای شرکت شما است، که در نهایت می تواند بازدیدکنندگان و فروش بیشتری را به دنبال داشته باشد. اکثر کارهای SEO خارج از صفحه بر ایجاد بک لینک متمرکز است. فرآیند لینک سازی این است که از سایر وب سایت های معتبر به سایت شما لینک داده شود. هرچه تعداد و کیفیت بک لینک ها بالاتر باشد، سایت از نظر گوگل قابل قبول تر و با ارزش تر است.

۳. سئو محلی

سئوی محلی بیشتر بر یک ناحیه مشخص تمرکز می کند. همه چیز در مورد افزایش حضور آنلاین شما در جامعه و تبلیغ محصولات یا خدمات خود به مشتریان محلی است.

اغلب، رتبه شما در Google به پروفایل شما در حساب Google My Business بستگی دارد. اینجاست که آدرس، ساعات کاری، توضیحات، نظرات و عکس های خود را وارد می کنید. صفحات نتایج موتورهای جستجو جستجوی کاربر، مجاورت، ارتباط و برجستگی را بررسی کرده و مناسب ترین هارا به شما پیشنهاد می دهد و شما می توانید در صورت برآورده ساختن شرایط مختلف، کسب و کار خود را انتخاب می کنند.

4. سئو تکنیکال

سئو تکنیکال یا سئوی فنی، بهینه سازی جنبه های فنی وب سایت شما برای مطابقت با معیارهای الگوریتم موتور جستجو است. این بهینه سازی می تواند شامل بررسی سرعت ، سازگاری با موبایل و معماری وب سایت باشد. همچنین علاوه بر بهبود رتبه سایت، تجربه کاربری را نیز بهبود می دهد.

سئو چیست

استراتژی سئو چیست؟

استراتژی سئو به برنامه ای گفته می شود که برای بهبود رتبه بندی یک سایت در موتورهای جستجو در نظر گرفته می شود. توسعه یک استراتژی سئو شامل تعیین اهداف اصلی مشتریان بالقوه سایت در حال تبلیغ، انتخاب روش های لازم برای جذب چنین مخاطبانی، تعیین دوره های زمانی برای رویدادهای اصلی و حل مسائل مالی است. این استراتژی بر اساس تجزیه و تحلیل سایت های رقیب و داده های اولیه سایت در حال تبلیغ شکل می گیرد. کسانی که نمی توانند برای خدمات سئو هزینه زیادی بپردازند، بهتر است یک برنامه و استراتژی اصولی از کارشناسان و متخصصان سئو دریافت کنند.

 

سئو چگونه عمل می کند؟

سئو با بهینه سازی سایت، برای موتور جست و جویی که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید، اعم از Amazon، Bing، Google یا YouTube کار می کند. به طور خاص وظیفه شما این است که مطمئن شوید که موتور جست و جو سایت شما را به عنوان بهترین نتیجه کلی برای عبارت جست و جو شده توسط کاربر می بیند.

مراحل سئو چیست؟ اینکه آن ها چگونه «بهترین نتیجه» را مشخص می کنند بر اساس الگوریتم های معتبر بودن، مفید بودن و مرتبط بودن با عبارت وارد شده کاربر است. همچنین موارد دیگر مانند سرعت لود سایت را نیز در نظرمی گیرد. جالب است بدانید گوگل بیش از ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی سایت را در الگوریتم خود دارد.

نتایج ارگانیک و نتایج پولی

صفحات نتایج موتور جستجو به دو بخش مجزا تقسیم می شوند: نتایج ارگانیک و نتایج پولی.

نتایج جست و جوی ارگانیک (که بعضا به عنوان نتایج طبیعی نیز خوانده می شوند) سایت هایی هستند که بر اساس شایستگی ۱۰۰ درصد رتبه بندی و نمایش داده می شوند. به عبارتی دیگر، هیچ راهی برای پرداخت پول به گوگل یا سایر موتورهای جست و جو برای افزایش رتبه سایت در نتایج جست و جوی ارگانیک وجود ندارد.

نتایج جست و جو

موتورهای جست وجو، نتایج جستجوی ارگانیک را بر اساس صدها فاکتور مختلف رتبه بندی می کنند. اما به طور کلی، گوگل نتایج ارگانیک را به عنوان مرتبط ترین، قابل اعتمادترین و معتبرترین وب سایت ها یا صفحات وب در این زمینه ارزیابی می کنند.در مقابل، سایت هایی که در قسمت نتایج جستجوی پولی نمایش داده می شوند، تبلیغاتی هستند که در بالای نتایج ارگانیک یا زیر آن قرار دارند. تبلیغات پولی کاملاً مستقل از لیست های ارگانیک است. تبلیغ کنندگان در بخش نتایج پرداخت شده با توجه به مبلغی که مایلند برای یک بازدید کننده از مجموعه خاصی از نتایج جستجو بپردازند، “رتبه بندی” می شوند (معروف به “تبلیغات برای هر کلیک”).

مزایای سئو | نتایج جستجوی ارگانیک با سئو

تفاوت گوگل ادوردز ( Google Adwords ) و سئو چیست؟

با گوگل ادوردز می توانید با انتخاب مدل های مختلف تبلیغاتی در گوگل تبلیغ کنید و در سریع ترین زمان سایت شما به رتبه های اول می رساند. سئو اصولی ترین روش برای کسب رتبه اول در نتایج گوگل است ماندگاری نتایج آن بیشتر و تضمینی است و زمانی که برای آن در نظر میگیرد هم بیشتر خواهد بود. بهتر است برای افزایش رتبه سایت از هردو استفاده کنید زیرا مکمل یکدیگر هستند.

بهترین روش یادگیری سئو چیست ؟

روش های بسیاری برای یادگیری سئو وجود دارد مانند: دوره حضوری، دوره غیرحضوری، کتاب، ویدئو، پادکست و وبینارها. یکی از کاربردی ترین و موثرترین روش ها و قوانین مربوط به آن، شرکت در دوره های تخصصی آموزش سئو است.

مزایای سئو

مزایای سئو چیست؟ حتما از خود می پرسید آیا باید برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) سرمایه گذاری کنم؟ آیا سئو ارزش واقعی را ارائه می دهد؟ آیا سئو واقعا عامل مهمی در رشد کسب و کار است؟ صاحبان مشاغل که قصد دارند شرکت خود را از طریق انواع کانال های بازاریابی دیجیتال توسعه دهند، ممکن است ابتدا نیاز به وزن کردن مزایای افزایش ترافیک از طریق جستجوی ارگانیک را داشته باشند.

ما مزایای مهم سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو را برای مشاغل با هدف افزایش دید و ارائه ارزش برای مخاطبان مورد بررسی قرار می دهیم.

۱. SEO بازدید های سایت از طریق جستجوی ارگانیک و ترافیک با کیفیت بالای سایت را افزایش می دهد

دیده شدن از طریق جستجوی ارگانیک، که منجر به افزایش ترافیک وب سایت می شود، از مزایای مهم سئو است. بهینه سازی موتورهای جستجو بسیار هدفمند و مشتری محور است. یک استراتژی SEO موثر به شما کمک می کند تا صفحات وب خود را از طریق پرس و جوهای مربوطه به مخاطبان مربوطه تحویل دهید.
از آنجا که کاربر در حال حاضر به دنبال چیزی است که شما باید ارائه دهید، جستجوی ارگانیک ترافیک با کیفیت بالا را به وب سایت شما هدایت می کند بدون اینکه سعی در جلب یا ترغیب بازدید کننده داشته باشد. زمانی که محتوای سایت شما مرتبط باشد، خودبه خود کاربر را به سمت سایت سوق می دهد. برای افزایش رتبه سایت با بهینه سازی سایت باید روی کلمات کلیدی بیشتر تمرکز کنید.

۲. سئو بازگشت سرمایه قابل توجهی را ارائه می دهد

هنگام ارزیابی کانال های بازاریابی دیجیتال، بازگشت سرمایه (ROI) اغلب در اولویت قرار دارد. در حالی که نتایج SEO زمان می برد، یک استراتژی با کیفیت بالا در نهایت ROI قابل توجهی را ارائه می دهد.
امتیاز موتورهای جستجو 14.6٪، تقریباً 12٪ بیشتر از بازاریابی سنتی است-با این حال، اگر وب سایت شما در انتهای صفحه دو، سه، چهار، یا اصلا وجود نداشته باشد، احتمالاً ترافیکی وجود ندارد، به این معنا که کسی از سایت شما بازدید نمی کند. از سوی دیگر ، اولین فهرست گوگل 33٪ از کل ترافیک جستجو را دریافت می کند. دید موتورهای جستجو مستقیماً با افزایش ترافیک وب و افزایش درآمد ارتباط دارد. ROI را به یکی از مهمترین مزایای SEO برای بسیاری از شرکت ها تبدیل می کند.

۳. سئو اعتبار و اعتماد را بهبود می بخشد

رتبه بندی در صفحه اول گوگل اعتبار را در بین مشتریان بالقوه افزایش می دهد. گوگل وب سایت ها را بر اساس ده ها فاکتور روی صفحه و خارج از صفحه، مانند محتوای تولید شده، سرعت سایت و قابلیت اجرا از تلفن همراه رتبه بندی می کند. در حالی که اکثر مصرف کنندگان احتمالاً این سیگنال ها را در نظر نمی گیرند. کاربران انتظار دارند که Google محتوای مرتبط و باکیفیتی را ارائه دهد. اکثر آنها به الگوریتم اعتماد می کنند و 75 درصد از کاربران به صفحه دو حرکت نمی کنند.
اعتماد بر اساس قدرت موتورهای جستجو و محصول یا خدمات با کیفیت بالا ایجاد می شود. قوانین و الگوریتم های موتورهای جستجو در بین بازدیدکنندگان اعتبار ایجاد می کند. البته اعتباری که سئو ایجاد می کند نیاز به زمان دارد و باید صبور باشید. کاربران سایت هایی را که سریعتر و راحت تر پیدا می شوند را قابل اعتمادتر می دانند. سئو نیز همین کار را برای سایت شما انجام می دهد.

۴. SEO سایت شما را به صورت دائمی و در ۲۴ ساعت هر روز هفته ارتقا می دهد

تلاش های بهینه سازی موتورهای جستجو بعد از ساعت کاری متوقف نمی شود. مثلا در تبلیغات پولی گوگل ادوردز، محتوا پس از اتمام بودجه از بین نمی رود. رتبه هایی که از طریق سئو به دست می آید اهمیت زیادی دارند. سئو و بهینه سازی وب سایت شما را ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته ارتقا می دهد. زمانی که به نتیجه مطلوبی می رسد متفاوت از دیگر تبلیغات، نیازی به بررسی مداوم ندارد و تاثیر آن از بین نمی رود. از مزایای مطلق (حداقل) ۶۰۰۰۰ جستجوی Google در هر ثانیه استفاده می کند. SEO منحصر به فرد است زیرا به شما اجازه می دهد به کاربرانی که به دنبال شما هستند دسترسی پیدا کنید. این بهینه سازی باعث می شود سایت شما به روز  و زنده باشد.

۵. سئو با استراتژی بازاریابی ارتباط دارد

سئو می تواند بخشی از استراتژی بازاریابی باشد. اگر سئو و بهینه سازی سایت درست استفاده شود، کسب وکار شما را رونق می دهد. بازاریابی محتوا به نوعی استراتژی گفته می شود که بر روی محتوا متمرکز است. این نوع بازاریابی تاثیر بسزایی در بهبود سئو سایت دارد.

۶. سئو در هزینه ها صرفه جویی می کند

برای جذب مشتری،افزایش تجربه کاربری و دیده شدن، تبلیغات ضروری است. هزینه تبلیغات متفاوت و در بعضی موارد بسیار زیاد است. با سئو و بهینه سازی سایت، این هزینه ها تا حدی کاهش می یابد. با سپردن سایت های خود به یک شرکت که افراد متخصص در زمینه سئو دارند هزینه ها را کاهش دهید. شورت کات پلاس یکی از بهترین شرکت هایی است که در خدمات سئو و پشتیبانی سایت فعالیت و تجربه زیادی دارد. تبلیغاتی مثل رسانه های اجتماعی وابسته به بودجه هستند ولی سئو این گونه نیست و جزء به صرفه ترین تبلیغات است. البته این هزینه ها به عوامل زیاد و نوع خدماتی که برای یک پروژه سئو در نظر گرفته می شود، بستگی دارد.

7. بهبود سرعت سایت

هنگام سئو و بهینه سازی سایت، یکی از مواردی که به آن توجه خواهد شد بررسی سرعت سایت است. از مزایای سئو، بالا بردن سرعت بارگذاری سایت است. کارشناسان سئو از انواع ابزارهای سئو برای بررسی سرعت سایت استفاده می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.