سئو داخلی چیست و چه اهمیتی دارد؟

سئو داخلی چیست

سئو داخلی به معنای بهینه سازی محتوای صفحه وب شما به بهترین شکل ممکن برای یک کلمه کلیدی خاص است. به طوری که وقتی شخصی آن کلمه کلیدی را در موتورهای جستجو تایپ می کند، محتوای شما باید در صدر نتیجه وب موتورهای جستجو باشد. با این کار حداکثر ترافیک را از آن دریافت کنید. بهینه سازی سئو در صفحه با کلمات کلیدی شروع می شود، اما تنها به معنای بهینه سازی محتوا توسط کلمات کلیدی نیست. این نوع از سئو شامل بهبود کیفیت سایر موارد صفحه وب شما از جمله زمان بارگذاری، رفتار کاربر و محتوای با کیفیت نیز است. در واقع سئو داخلی (On-page SEO) به معنای بهینه سازی همه چیز در صفحه وب از جمله سرعت وب سایت، فونت های خوانا و مناسب، تجربه کاربری، سیگنال های کاربر مانند نرخ پرش است.

میانگین مدت ماندگاری، وجود همه کلیدواژه های مهم مرتبط در محتوای شما، محتوای با کیفیت خوب برای کاربر و بسیاری از عوامل دیگر است که در این پست به آنها خواهیم پرداخت. از آنجایی که اولویت گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری این است که تنها بهترین نتایج را به کاربران خود نشان دهد، به همین دلیل است که موتورهای جستجو بهترین نتایج را بالای صفحه نشان می‌دهند.

سئو داخلی

On Page SEO | چک لیست سئو داخلی

بهینه سازی سایت با سئو داخلی

همانطور که گفتیم بهینه سازی سایت با سئو داخلی شامل تمام اقداماتی است که در داخل یک وب سایت به منظور بهبود موقعیت آن در رتبه بندی موتورهای جستجو انجام می شود. بهینه سازی سایت با این نوع سئو شامل بخش های مختلفی است که در ادامه بررسی می کنیم. بهینه سازی داخلی یک فرآیند مداوم است. هیچ سایتی وجود ندارد که بتوان گفت از نظر سئو کامل است. همیشه چیزی برای اصلاح، تغییر، بهبود وجود دارد. موتورهای جستجو در حال توسعه الگوریتم‌های خود هستند و مدیران وب‌سایت‌ها باید با الزامات جدید همگام باشند. بهینه‌سازی موتورهای جستجو درون صفحه فرآیند بهینه‌سازی یک وب‌سایت برای افزایش شانس کسب رتبه بالا در نتایج جستجوی ارگانیک (طبیعی) است. سئوی درون صفحه (همچنین به عنوان سئو در سایت شناخته می شود) عمل بهینه سازی محتوای صفحه وب برای موتورهای جستجو و کاربران است. روش‌های رایج سئو شامل بهینه‌سازی محتوا، لینک‌های داخلی و URL‌ها است.

بخش های on page SEO

سئوی درون صفحه شامل تگ های عنوان، توضیحات متا، ساختار عنوان، محتوا، بهینه سازی تصویر، دسترسی و عملکرد کلی وب سایت است. هیچ روش استاندارد و تایید شده جهانی برای بهینه سازی داخلی وجود ندارد. کلیه اقدامات صورت گرفته باید تا حد امکان جامع باشند تا اطمینان حاصل شود که از هر فرصتی برای بهبود رتبه بندی در موتورهای جستجو استفاده شده است.

چک لیست سئو داخلی

سئو تکنیکال

بهینه سازی سئو تکنیکال شامل موارد زیر است.

  • سرعت سرور

مدت زمانی که طول می کشد یک وب سایت بارگزاری شود، به عنوان بخشی از ارزیابی آنها برای اهداف رتبه بندی توسط موتورهای جستجو در نظر گرفته می شود. بنابراین افزایش سرعت پاسخ سرور بخشی از سئو تکنیکال است.

  • کد منبع

کد منبع مناسب به بهبود عملکرد وب سایت شما کمک می کند بخش های اضافی یک کد می توانند حذف شوند یا کدهای مختلف را می توان با هم ادغام کرد تا ایندکس کردن سایت برای Googlebot راحت تر باشد.

  • آدرس های IP

در ایده آل ترین حالت باید یک آدرس IP منحصر به فرد برای هر وب سایت موجود باشد.

نکات-سئو-داخلی

نکات سئو داخلی | خدمات سئو

سئو محتوا

هنگام فکر کردن به سئو، محتوا باید اولویت اول شما باشد. محتوای با کیفیت نحوه تعامل، اطلاع رسانی، حمایت و خوشحالی مخاطبان است. ایجاد محتوای معتبر و ارزشمند نیز برای دیده شدن موتورهای جستجو بسیار مهم است. سئو محتوا تنها شامل عناصر قابل مشاهده روی صفحه مانند متون و تصاویر نیست. بلکه شامل عناصری مانند تگ های alt و اطلاعات متا نیز است.

نقش کلمه کلیدی در سئو داخلی

قبلا بهینه سازی متن بر اساس چگالی کلمات کلیدی تعیین می شد. هدف از بهینه سازی متن همیشه باید ایجاد متنی باشد که نه تنها بر مبنای کلمه کلیدی مناسب باشد، بلکه اصطلاحات و کل کلمات کلیدی مرتبط را نیز به بهترین شکل ممکن پوشش دهد. به این ترتیب گوگل اطمینان حاصل می کند که محتوای شما آن موضوع را به جامع ترین شکل ممکن توصیف کرده است. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی نیز منجر به جریمه گوگل می‌شود.

عناصر ساختاری متن

شامل استفاده از پاراگراف ها و لیست های مختلف، تگ ها و پررنگ یا مورب کردن برخی کلمات مهم متن است.

گرافیک

تصاویر نیز جز مهمی از محتوا هستند که باید بهینه شوند. تصاویر با ارتباط مناسب بین مطالب محتوا باعث افزایش آن برای کاربران می شوند و زمانی را که آنها در سایت می مانند را افزایش می دهند. اسامی مناسبی که برای فایل های گرافیکی انتخاب می کنید، بخشی از on page seo است.

فیلم

در مورد بهینه سازی فیلم های موجود در وب سایت نیز باید مطمئن شوید محتوای سمعی و بصری که ارائه می کنید، توسط کاربران قابل مشاهده باشد.

لینک های داخلی و ساختار

پیوند داخلی برای راهنمایی بازدید ربات از دامنه شما و بهینه سازی ناوبری برای کاربران استفاده می شود.

ساختار منطقی و عمق خزیدن

بهتر است که سلسله مراتب وب سایت شما بیش از چهار سطح نباشند. هرچه سطوح کمتری وجود داشته باشد؛ ربات سریعتر آنها می خزد و به آنها دسترسی می یابد.

پیوند داخلی

پیوند داخلی توزیع لینک و نحوه مدیریت در یک دامنه را مشخص می کند و می تواند به افزایش ارتباط یک صفحه فرعی با یک کلمه کلیدی خاص کمک کند. پیوندهای داخلی هم برای کاربران و هم برای خزنده های موتورهای جستجو بسیار مهم است.

ساختار URL

طول URL و تعداد کلمات آن تاثیر زیادی بر سئو سایت دارد. URLهای مناسب و منطقی باید برای سایت انتخاب شود. برای بهبود on page seo بهتر است آدرس سایت کوتاه و مختصر و عبارت کلیدی در ابتدای آن قرار گیرد. 

لینک سازی داخلی

طراحی اصولی و ریسپانسیو جزئی از on page seo

برای عملکرد بهتر سایت باید گرافیک های پیچیده با گرافیک های ساده تر جایگزین شوند. برنامه های کاربردی جاوا اسکریپت نیز باید ساده باشند.

بهینه سازی موبایل

سازگاری صفحات سایت با موبایل نقش مهمی در سئو داخلی سایت دارد. یک وب سایت ریسپانسیو راحتی کاربران را فراهم می آورد. این راه حل به آن ها این فرصت را می دهد تا از قابلیت های هر یک از دستگاه هایی که به صورت روزانه استفاده می کنند به طور کامل استفاده کنند. نکته مهم این است که یک وب سایت واکنش گرا نه تنها با دستگاه، بلکه با مرورگر مورد استفاده سازگار می شود.

سرعت سایت و سئو داخلی

فایل های بزرگ مانند عکس ها و تصاویر گرافیکی با حجم بالا باعث طولانی شدن زمان بارگزاری سایت می شوند. بنابراین انتخاب تصاویر با حجم پایین و مناسب بخش مهمی از on page seo است. کیفیت عکس ها و فیلم ها را کنترل کنید. به عنوان مثال، اگر تصاویر به شدت فشرده شوند، کیفیت از بین می رود و این ممکن است بر ترافیک تأثیر بگذارد.

ابزارهای سئو داخلی چیست

Ahrefs’ Keyword Explorer

کارشناسان سئو با استفاده از این ابزار عبارات کلیدی که رقبا از آن ها استفاده می کنند را شناسایی می کنند.

PageSpeed Inights

سرعت بارگذاری سایت برای کاربران و ماندگاری آن ها بسیار مهم است. با استفاده از این ابزار سرعت سایت تست می شود و برای بهبود آن تلاش برنامه ریزی خواهید کرد.

تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی

سئوی داخلی تمام کارهایی را که در یک صفحه وب خاص انجام می دهید تا رتبه بندی موتورهای جستجوی خود را افزایش دهید، پوشش می دهد. هدف آن ارائه محتوای مرتبط، جذاب و ارزشمند به موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان وب سایت است. شامل تکنیک های مختلفی مانند تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوا و بهینه سازی محتوا است. در on page seo علاوه بر بهینه سازی محتوا سایر جنبه های داخلی صفحه وب شما مانند سرعت، طرح بندی، سازگاری صفحات با تلفن همراه، امنیت و پیوندهای داخلی نیز باید بهبود یابد.

تفاوت سئو داخلی و خارجی

سئوی خارج از صفحه در انتهای دیگر طیف قرار دارد. این شامل تمام اقداماتی است که خارج از صفحه وب خود انجام می دهید تا موقعیت خود را در SERP ها بهبود بخشید و ترافیک بیشتری را هدایت کنید. بک لینک های با کیفیت بالا از دامنه های قابل اعتماد سنگ بنای سئو خارجی هستند. on page seo به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت شما و محتوای آن را درک کنند و همچنین تشخیص دهند که آیا با جستجوی جستجوگر مرتبط است یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *