اصول تولید محتوا و سئو

ارتباط تولید محتوا و سئو

برای درک ارتباط تولید محتوا و سئو ابتدا هر کدام از آنها را جداگانه بررسی می کنیم. سئو به بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا فرآیند بهینه‌سازی یک وب‌سایت اشاره دارد تا افراد بتوانند به راحتی یک وب‌سایت را از طریق موتورهای جستجو مانند Google پیدا کنند. منظور از محتوا نیز هر نوع اطلاعاتی است که حجم جستجوی بالایی دارد و در وب مفید است. بنابراین در مورد ارتباط تولید محتوا و سئو می توان گفت که محتوای مبتنی بر سئو هر محتوایی است که با هدف جذب ترافیک موتورهای جستجو ایجاد می شود. در واقع موتورهای جستجو انتظاراتی را دارند که کاربران از ما می خواهند. ما باید محتوایی تولید کنیم که کاربر را خوشحال کند و آنچه را که می خواهد به او ارائه دهیم. در حین تولید مطالب، تهیه آن ها مطابق با سئو، بازدید و کلیک بیشتری را برای ما به ارمغان می آورد.

تولید محتوا و سئو

تولید محتوا بر اساس سئو | اصول SEO در تولید محتوا

مهم ترین اصول تولید محتوا و سئو

مهم ترین اصول تولید محتوا مبتنی بر سئو شامل موارد زیر است:

تحقیق کلمات کلیدی برای محتوای سئو شده

اگر می خواهید ترافیک را به صورت ارگانیک به دست آورید، باید قبل از شروع به تولید محتوا، در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید. به این ترتیب می توانید کلمات کلیدی با حجم مشخصی از جستجو را شناسایی کرده و روی آنها تمرکز کنید.

بهینه سازی کلمات کلیدی

باید بدانید کجا و چگونه می توانید از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید و بر اساس آن تولید محتوا کنید. باید از کلمه کلیدی هدف در محتوا حداکثر 3 درصد استفاده کنید. به یاد داشته باشید که سئو نباید اصالت ایده های شما یا خوانایی متن شما را به خطر بیندازد. هدف شما این است که کلمات کلیدی مورد نظر خود را به اندازه کافی ذکر کنید تا موتورهای جستجو بفهمند صفحه شما واقعاً مرتبط است. استفاده بیش از حد از عبارات کلیدی باعث جریمه شدن و خسته شدن کاربر می شود.

تهیه محتوای کاربر محور

برای کاربران محتوا ایجاد کنید نه موتورهای جستجو. محتوای سایت شما باید به نیازها و سوال های کاربران پاسخ دهد. در نتیجه به یک منبع معتبر از نظر آن ها و گوگل تبدیل می شود. هر چه آن ها زمان بیشتری را در سایت شما صرف کنند، بهتر است.

بهینه سازی توضیحات متا

نوشتن توضیحات متا به صورت حرفه ای باعث جذب کاربران برای کلیک بر روی سایت شما می شود. بهتر است از کلیدواژه مرکزی و عبارات کلیدی به گونه ای استفاده کنید که اطلاعات صفحه خود را به طور خلاصه انتقال دهید.

استفاده از تصاویر در تولید محتوا و سئو

استفاده از تصاویر جذاب و مناسب برای موتورهای جستجو به فرآیند ایجاد محتوای سازگار با سئو کمک می کند. البته باید در alt تصاویر از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع محتوا استفاده کرد. به این نکته توجه داشته باشید تصاویر بهتر و سریع تر برند شما را در نتایج سرچ گوگل ظاهر می کنند.

پیوندهای داخلی

دادن لینک به صفحات مختلف در محتوا معیار دیگری است که به طور قابل توجهی به فرآیند سئو کمک می کند. ایجاد این لینک ها به گونه ای که قابل مشاهده باشند و کاربران از آن بازدید کنند، روند سئو را سرعت می بخشد و عملکرد را بهبود می بخشد.

بهینه سازی لینک های خارجی (Outbound Links)

یک محتوای خوب و حرفه ای برای جذابیت و راهنمایی کاربران خود لازم است از لینک های خروجی به سایت های مرتبط و بالاتر استفاده کند. این کار تاثیر خوبی بر سئو سایت می گذارد و کاربران می توانند به مطالب کاملتر در راستای محتوای شما دست یابند.

اشتراک­ گذاری تولید محتوا بر اساس سئو

علاوه بر ایجاد محتوا، رساندن آن به مخاطبان نیز بسیار مهم است. به همین دلیل، اشتراک‌ گذاری محتوایی که منتشر می‌کنید برای مخاطبانی که شما را از حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود دنبال می‌کنند، معیار دیگری است که به این روند کمک می‌کند. بهتر است در محتواهای خود دکمه به اشتراک گذاری مقالات را قرار دهید تا خوانندگان در صورت تمایل محتوای شما را به اشتراک بگذارند.

نمایش ریسپانسیو محتوا

شاخص اول رتبه بندی از نظر گوگل نسخه موبایل می باشد و بسیار به این مسئله اهمیت می دهد.محتوایی که نوشته می شود باید در تمام صفحه های دستگاه های مختلف به خوبی نمایش داده شود.

جذاب کردن متن با استفاده از css

محتوا برای کاربر پسند شدن به استایل های جذاب نیاز دارد. استفاده درست و حرفه ای از کدهای css به طراحی رابط گرافیکی زیبا کمک می کند.

تولید محتوا سئو شده

چک لیست اصول محتوای سئو شده

اهمیت تولید محتوا براساس سئو در رتبه بندی گوگل

سئوی محتوا در وب سایت ها برای دسترسی بیشتر کاربران به محتوای تولید شده بسیار مهم است. پس از طراحی وب سایت، اولین کاری که باید انجام دهید این است که وب سایت با دقت آماده شده و محتوای آن را در دسترس بازدیدکنندگان قرار دهید. محتوایی که به صورت حرفه ای سئو نشده است به ترافیک وب سایت آسیب می رساند. می تواند باعث شود سایت در موقعیت بدی قرار گیرد. سئوی محتوا و نوشتن محتوای سازگار با سئو برای وب سایت ها، احتمال این که سایت در صفحه اول و در رتبه اول در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود را افزایش می دهد. شخصی که از طریق گوگل مطلبی را جستجو می کند، همیشه بیشتر احتمال دارد که صفحه اول و محتوای رتبه اول را در نظر بگیرد تا اینکه از صفحات دیگر بازدید کند.

جذب مخاطبان هدف با تولید محتوا بر اساس سئو

در واقع اگر محتوای نوشته شده به وضوح به کلمات کلیدی مورد جستجوی شخص پاسخ دهد، نرخ کلیک وب سایت و محتوای آماده شده به تدریج افزایش می یابد. تهیه محتوای یکپارچه با تکنیک های سئو ابزار مهمی برای شرکتی است که محتوا در آن منتشر می شود تا به مشتریان جدید دسترسی پیدا کند. به عنوان مثال وب سایت یک موسسه آموزشی را در نظر بگیرید. اگر این موسسه آموزشی بخواهد دانش آموزان جدیدالورود را از نام خود آگاه کند، می تواند در مورد موضوعاتی که دانش آموزان در موتور جستجو جستجو می کنند وبلاگ بنویسد. اگر وبلاگ های نوشته شده به محتوای سازگار با سئو تبدیل شوند، وب سایت موسسه آموزشی در کمترین زمان و به طور موثر به مخاطبان هدف خود می رسد.

تولید محتوا بر اساس سئو

تولید محتوا بر اساس سئو و افزایش رتبه سایت

مزایای بهینه سازی و سئو محتوا

سئوی محتوا نقش کلیدی در معرفی خود در دنیای دیجیتال، محصولات، خدمات و روابط عمومی دارد. در زیر مزایای این نقش را به اختصار بیان می کنیم.

  • این یکی از بهترین راه ها برای هدف قرار دادن افراد واجد شرایطی است که ممکن است متقاضی محصول یا خدمات شما باشند.
  • درست زمانی که مشتری به دنبال محصول یا خدمات شما است، شما محصول خود را در موتورهای جستجو به سریع ترین و دقیق ترین روش به او نشان می دهید.
  • به لطف روش نمایه سازی صحیح در محتوای مبتنی بر سئو، یافتن محصولات یا خدمات شما که همیشه در کانون توجه نیستند، آسان تر است.
  • باعث ایجاد اعتبار برند شما می شود.
  • هنگامی که مشتریان شما را در بالای کلمات جستجوی مربوطه ملاقات می کنند، فکر می کنند که شما برای خدمات یا محصولی که ارائه می دهید ترجیح داده می شوید و با اولویت، در ردیف اول قرار می گیرید.
  • این یکی از بهترین روش های بازاریابی در دنیای دیجیتال است و باعث متمایز شدن شما از سایر رقبا می شود.
  • با استفاده از آن هزینه های جذب مشتری و تبلیغات در طول زمان کاهش می یابد.

تولید محتوا سئو شده در شورت کات پلاس

شرکت شورتکات پلاس با استفاده از نیروی متخصص و حرفه ای خود به تولید محتوای مبتنی بر سئو می پردازد. خدمات سئو و سئوی محتوا در شورتکات پلاس شامل استراتژی تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل نتایج جستجوی گوگل، سئوی درون صفحه و سئوی خارج ازصفحه، برنامه ریزی سئوی محتوا و … است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *