آنلاین شاپ

آنلاین شاپ چیست؟ آنلاین شاپ یا همان فروشگاه اینترنتی نوعی تجارت الکترونیکی است. مشتریان می توانند به صورت مستقیم و بدون واسطه کالا یا خدمات را خریداری کنند. البته از طریق اینترنت با استفاده از مرورگر وب یا برنامه تلفن همراه از فروشنده خریداری می کنند. اگر خرید و تحویل محصول (دانلود آهنگ و فیلم)  به صورت مجازی باشد، به آن فروش اینترنتی گفته می شود. کاربران با مراجعه مستقیم به وب سایت فروشنده خرید می کنند. همچنین با جست و جو میان فروشندگان مختلف با استفاده از موتور جست و جو حق انتخاب دارند.

آنلاین شاپ ها معمولا خریداران را قادر می سازند تا از قابلیت جست و جو برای یافتن مدل ها، مارک ها یا موارد خاص استفاده کنند. از مزیت های آنلاین شاپ ها پرداخت هزینه به صورت اینترنتی و آنلاین با استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی است. مشتریان آنلاین برای پرداخت های خود باید به اینترنت و یک روش پرداخت معتبر مانند درگاه خرید اینترنتی شاپرک دسترسی داشته باشند. درگاه های معتبر شاپرک را اینجا ببینید.

راه اندازی آنلاین شاپ

راه اندازی و طراحی آنلاین شاپ خیلی ساده به نظر می رسد. فقط کافی است یک دامنه، هاست خوب، یک سیستم مدیریت محتوا و موضوع را تهیه کنید. در واقع ایجاد وب سایت برای یک آنلاین شاپ خوب و موفق از چیزی که فکر می کنید سخت تر است. شما به یک شرکت طراحی سایت احتیاج دارید تا سایت شما را با رعایت اصول مهندسی و به صورت حرفه ای طراحی کند.

یک شرکت حرفه ای باید عملکرد و سرعت سایت شما را آنالیز کند و راه کارهای اصولی را اجرا کند. همچنین به افزایش ترافیک سایت و دیده شدن بیشتر شما کمک کند. یک آنلاین شاپ دقیقا همانند یک ویترین است. در فروشگاه اینترنتی دیزاین و طراحی آن و همچنین محتوای داخل آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

نحوه راه اندازی آنلاین شاپ | فروشگاه آنلاین

فروشگاه اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی

 

امروزه، ما معمولاً بیشتر کارهای روزمره خود را از جمله خریدهایمان را، از طریق گوشی یا تبلت به صورت آنلاین انجام می دهیم. گسترش و پیشرفت شبکه جهانی فرصت مناسبی را برای کارآفرینان ایجاد کرده است تا یک فروشگاه اینترنتی داشته باشند و کالاهای خود را به صورت آنلاین تجارت کنند. افراد به دلیل مشغله کاری زیاد و ساعت کاری طولانی فرصت خرید سنتی را ندارند. به همین دلیل است که الان بهترین زمان برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی است. چون بیشتر مشتریان را در فضای مجازی می توانید پیدا کنید. امروزه، اگر چیزی می فروشید خواه کفش ورزشی، سس سالاد، یا هر چیزی دیگر  باید یک وب سایت فروشگاهی داشته باشید.

مزایای فروشگاه اینترنتی

مزایای فروشگاه های اینترنتی شامل: راحتی، نیازی به صرف زمان نیست، حق انتخاب درمورد دریافت کالا، مقایسه قیمت. فروش آنلاین به شما این فرصت را می دهد تا نام تجاری خود را بسازید، با مشتریان بیشتری ارتباط  برقرار کنید. برخلاف کسب و کار های سنتی محدود به یک منطقه خاص نیست و افراد بیشتری محصولات شما را می بینند. محدوده جغرافیایی وسیعی دارند. درنتیجه فروش افزایش می یابد، اما تنها در صورتی که طراحی وب سایت مناسب داشته باشید. در فروشگاه اینترنتی تنوع محصولات بیشتر است و مشتریان در انتخاب و خرید محدود نیستند. به عبارت دیگر فروشگاه های اینترنتی هم برای مشتریان مزیت های زیادی دارند، هم برای کسب و کارها سودآور هستند. یک فروشگاه آنلاین خوب باید دارای یک اتوماسیون نرم افزاری پیشرفته برای خرید محصولات داشته باشد. راه اندازه آن ها به بودجه بالایی نیاز ندارد و اقلام هزینه کمتر است.

طراحی فروشگاه اینترنتی

برای داشتن یک وب سایت فروشگاهی موفق، باید طراحی آن را به صورت حرفه ای و اصولی انجام داد. ایجاد وب سایت فروشگاهی خوب، شامل استفاده از رنگ ها، فونت ها، تصاویر، کلمات و گرافیک مناسب است. استفاده درست از آن ها برای متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای خرید است. طراحی سایت فروشگاهی شما باید مشتریان بالقوه را جذب کند. فروشگاه اینترنتی خوب تجربه کاربری عالی را ارائه می دهد و فروشگاه خود را در بهترین جلوه ارائه دهد.

ساخت فروشگاه اینترنتی

سایت باید از نظر ظاهری زیبا باشد و برند شما را به بهترین شکل معرفی کند. همچنین کاربران را ترغیب به انجام اقدامات و خرید محصولات شما کند. یکی از بزرگترین مزیت های داشتن فروشگاه مجازی یک شرکت این است که در مکان خاصی فعالیت ندارد و محدودیت مکانی ندارد. هنگامی که یک سایت تجارت الکترونیک دارید که در اینترنت به فروش می پردازد، می توانید محصولات یا خدمات خود را به هر مکانی که می خواهید بفروشید، چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور.

راه اندازی انلاین شاپ باید با بررسی فاکتورهای زیادی انجام شود و استراتژی حرفه ای متناسب با سرمایه و هدف خود در نظر بگیرید. چگونه می توانید یک سایت فروشگاهی طراحی کنید که محصولات آن از قفسه های مجازی شما پخش شود؟ در ادامه چند نکته که می توانید در طراحی یک سایت فروشگاهی خوب به کار ببرید را معرفی می کنیم.

اصول راه اندازی یک آنلاین شاپ موفق

فرقی نمی کند که بهترین محصول و خدمات ممکن را در فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید. اگر طراحی وب سایت فروشگاه شما زیبا نباشد، پیشرفتی در حضور آنلاین تجارت شما دیده نخواهد شد. طبق یک مطالعه، ۹۳ درصد از خریداران ظاهر بصری را مهمترین عامل هنگام خرید می دانند. برای راه اندازی یک آنلاین شاپ سودآور، می توانید یک شرکت طراحی سایت توانمند استخدام کنید. روش دیگر این است که کدنویسی و برنامه نویسی را یاد بگیرید یا یک قالب آماده تهیه کرده و آن را مطابق نیاز خود سفارشی کنید.
طراحی سایت باید با به کاربردن تصاویر و متن های استاندارد، بازدیدکنندگان را به سمت خود جذب کند. اگر قصد راه اندازی آنلاین شاپ از طریق طراحی یک سایت فروشگاهی دارید موارد زیر نکاتی هستند که باید آن ها را رعایت کنید:

صفحه اصلی سایت فروشگاهی

صفحه اصلی سایت، چهره برند آنلاین شاپ شماست و اولین برخوردی است که افراد از سایت شما دارند و یک طراحی خوب آن ها را به مشتری واقعی تبدیل می کند. بنابراین باید به وضوح قابل درک و خوانا باشد. افرادی که از سایت شما بازدید می کنند برای تایم خود ارزش قائلند و برای فهمیدن آنچه می فروشید یا خدماتی که ارائه می کنید حتی چند دقیقه را صرف نمی کنند. در انتقال اطلاعات مهم به مشتریان خود مختصر و مستقیم باشید و استفاده از جلوه های گرافیکی جذاب اکیدا توصیه می شود.

یک سایت فروشگاهی با صفحه اصلی خوب، جهت ساده سازی در بازدید از سایت و بهبود تجربه کاربری، به دسته های موجود در سایت لینک می دهد. همچنین ممکن است بنرهایی با پیشنهادات و تبلیغات ویژه را نمایش دهد. بعضی اوقات توصیه می شود برای پاسخ سریع به همه سوالات کاربران و مشتریان، امکان گپ آنلاین برقرار کنید. چت آنلاین با ۷۳ درصد بالاترین میزان رضایت را برای هر کانال خدمات مشتری دارد، بنابراین باید استفاده از آن را در فروشگاه خود در نظر بگیرید.

فروشگاه اینترنتی 1

فروش اینترنتی | طراحی آنلاین شاپ حرفه ای در شورت کات پلاس

صفحه محصولات

مشتری در سایت شما با قصد یافتن چیزی جالب و خریدنی در صفحات سایت شما می گردد تا صفحه محصولات را پیدا کند. تصمیم نهایی تا حد زیادی به کیفیت و کمیت اطلاعاتی که ارائه می دهید بستگی دارد. این بدان معنا نیست که شما باید یک توصیف ۱۰۰۰ کلمه ای بنویسید (می توانید کلمات را برای یک راهنمای کاربر یا حتی یک پست وبلاگ در مورد محصول ذخیره کنید) ؛اولین چیزی که مشتری شما با آن ارتباط برقرار می کند، عنوان محصول است که باید واضح باشد. هدف شما این است که تمام اطلاعات مربوطه را در اسرع وقت نشان دهید، بنابراین باید به روشی کاربر پسند سازماندهی شود.

اجزای تشکیل دهنده صفحه محصولات

اهمیت تصاویر در فروشگاه های اینترنتی

مطمئنا شما نحوه انتخاب محصولات توسط مردم در سوپرمارکت ها یا مغازه ها را دیده اید (که خود شماهم از این قاعده مستثنی نیستید). آنها محصول، رنگ، شکل و بسته بندی آن را به دقت مطالعه می کنند، یا مثلا لباس ها را پرو می کنند، کفش هارا امتحان می کنند و غیره. اما این کارها در یک آنلاین شاپ انجام پذیر نیستند. بنابراین شما باید خلا اطلاعات را پر کنید تا تجربه کاربری خوبی داشته باشید. ارائه کامل مشخصات و توضیحات محصولات به مشتریان کمک می کند با اطمینان خرید کنند.

تصاویری که از محصولات گذاشته می شود باید با کیفیت و دارای قابلیت بزرگنمایی باشد. این ویژگی ها است که مشتری را متقاعد می کند از محصولات شما خریداری کنند. همچنین علاوه بر عکس های باکیفیت، عکس های واقعی  برای جلب اعتماد مشتریان فروشگاه اینترنتی مفید است و افراد با آگاهی بهتر و مطمئن تر خرید می کنند.

شرح محصول در فروشگاه آنلاین

می توانید برای اسکن سریع، یک توضیح کوتاه و یک توضیح طولانی تر با جزئیات فنی ارائه دهید. استفاده و انتخاب گزینه های قالب بندی و نمایش کاملا در دست شما و به سلیقه خود شماست، فقط توجه داشته باشید که در صفحه به صورت طبیعی به ظاهر برسد. شرح محصولات باید به گونه ای کامل و جامع باشد که حس اطمینان و اعتماد را برای مشتریان ایجاد کند. جواب تمامی سوالاتی که ممکن است در مورد محصول برای مشتری پیش بیاید باید در این بخش وجود داشته باشد.

علاوه بر این، شما مجبور خواهید بود که برای نوشتن توضیحات محصول نهایت تلاش خود را بکار ببرید. آنها باید منحصر به فرد باشند.

نوشتن قیمت در آنلاین شاپ ها

بیشتر فروشگاه های آنلاین قیمت ها را نشان می دهند و جای تعجب نیست، مردم ترجیح می دهند بدانند چه انتظاری از شما دارند. این مسئله به ویژه در مورد پول صادق است، هیچ کس دوست ندارد با دارایی های خود به سختی ریسک کند. باید جزئیات محصول، دقیق در اختیار مشتریان قرار گیرد که قیمت محصولات هم شامل این جزئیات است. اگر کالایی شامل تخفیف شده، آن را تبلیغ کنید. همچنین می توانید قیمت فروش را با قیمت فعلی مقایسه کنید.

گذاشتن تخفیف بر روی هر محصول و قابلیت زمان بندی دوره ای مثل تخفیفات فصلی، از امکانات فروشگاه اینترنتی است. تخفیفاتی که برای مناسبت های خاصی در نظر گرفته شده است باید اعلام شود و به مشتریان اطلاع داده شود. در صورتی که موجودی محصول شما در سایت تمام شد، به هیچ عنوان قیمت محصول را حذف نکنید. ممکن است کاربرانی برای آگاهی از قیمت به سایت شما مراجعه کنند.

افزودن به سبد خرید در فروشگاه های آنلاین

بیایید صادقانه بگوییم ، هدف اصلی شما این نیست که طراحی، عکس یا موارد مشابه آن را به نمایش بگذارید. هدف اصلی شما فروش است. بنابراین یک گزینه برای خرید به صورت برجسته برای محصولات قرار دهید؛ این فراخوان اصلی شماست که باید شنیده شود. این قابلیت در فروشگاه های آنلاین، خرید را برای مشتریان آسان می کند و آن ها می توانند لیستی از محصولات را همزمان خریداری کنند.

علاوه بر این ، می توانید گزینه های “افزودن به مقایسه” و “افزودن به لیست خواسته ها” را نمایش دهید.

پیشنهادات

هدف شما باید به گونه ای باشد که مشتری علاوه بر خرید محصول مورد نظر، مشتاق خرید کالاهای پیشنهادی شما باشد. اگر مشتری محصولی را بخرد بسیار عالی است، اما می تواند کالاهای بیشتری هم بخرد! بنابراین هدف شما در اینجا ارائه محصولات بیشتر با سلیقه مشتری شماست. شما می توانید محصولات مرتبط و یا مشتریانی را که این مورد را نیز خریداری کرده اند به عنوان پیشنهاد به مشتری نشان دهید. این روش می تواند مقدار سفارش متوسط را در فروشگاه شما افزایش دهد.

با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید

برای موفقیت یک فروشگاه اینترنتی آگاهی از نیاز مشتریان که چه می خواهند مهم و ضروری است. با یک نظرسنجی می توانید این آگاهی را کسب کنید و با مشتریان بالقوه ارتباط برقرارکنید. برای قانع کردن کاربران برای خریدکردن و تبدیل کردنشان به مشتری باید با آن ها تعامل داشته باشید. شما می توانید بسته به نیازی که دارید، در سایت خود ازمشتریان مشخصاتی مثل: نام، نام خانوادگی، آدرس و ایمیل دریافت کنید.

قابلیت جستجو در آنلاین شاپ ها

سایت فروشگاهی باید برای مشتریان راحت و قابل جستجو باشد. بهتر است محصولات دسته بندی شده و فیلترگذاری شوند تا کاربران سریع تر به محصول مورد نظر برسند. هنگام سرچ یک کلمه بهتر است محصولات مشابه هم در اختیار کاربر قرار گیرد. در نتیجه تجربه کاربری خوبی خواهند داشت و سایت شما را به دیگران معرفی می کنند.

پیشنهادات ویژه و تبلیغات

با تصور اینکه شما قبلا سایتی با صفحه اصلی کامل ، دسته ها و صفحات محصولات داشته اید. شما باید یک برنامه بازاریابی تهیه کنید و تبلیغات را شروع کنید. تبلیغات اینترنتی برای آگاهی دادن در مورد اطلاعات دقیق کالا و خدمات فروشگاه های اینترنتی تاثیر گذار هستند. شما می توانید گاهی اوقات جایزه های ویژه ای برای مشتریان خود در نظر بگیرید و آن ها را تبلیغ کنید.

اضافه کردن دیدگاه مشتریان به فروشگاه اینترنتی

داشتن بخش دیدگاه مشتریان در آنلاین شاپ ها اهمیت بالایی دارد. برخی از کاربران با توجه به نظرات مشتریان دیگر تصمیم به خرید کالای مورد نظر خود می کنند. این کار باعث می شود با اطمینان و آگاهی بیشتری خرید کنند. و در مشتریان حس اعتماد هم بیشتر می شود. همچنین با توجه به نظر دیگر کاربران، پیشنهادات برای خرید کالاهای بیشتر افزایش می یابد.

مجهز بودن به درگاه پرداخت معتبر

آنلاین شاپ ها باید از معتبر بودن درگاه پرداخت موجود در سایت مطمئن شوند. امنیت و عدم قطعی درگاه پرداخت موجب رضایت کاربران و در نتیجه افزایش نرخ تراکنش و افزایش فروش می شود. آگاهی در مورد راه های نفوذ و نقاط آسیب پذیری، اصلی ترین راه برای ایجاد امنیت یک سایت و درگاه پرداخت است.

 

پیگیری و تجزیه و تحلیل

وقتی زمان و تلاش زیادی برای بازاریابی و به طور کلی در سایت خود سرمایه گذاری می کنید، می خواهید بدانید که آن ها چگونه بر کاربران شما تأثیر می گذارند و تعامل مشتریان را با سایت خود مشاهده می کنید. ساده ترین راه برای دریافت این اطلاعات ، تنظیم کد Google Analytics است. برای اینکه از نیاز کاربران باخبر شوید و بر اساس نیاز و سرچ آن ها اهداف فروش آنلاین را پیش ببرید، از ابزارهای سئو استفاده کنید. پس از اتمام کار ، موارد مهم دیگری برای انجام این کار وجود دارد:

ایجاد ۳ نوع نمایش: اول با داده خام. دوم با فیلترهای مختلف (مانند محدودیت IP). سوم برای آزمایش چیزهای جدید (فیلترها ، گروه بندی و غیره)
تنظیم اهداف: افزودن به سبد خرید ، خرید ، ثبت نام در خبرنامه و غیره
ردیابی تجارت الکترونیکی را تنظیم کنید.
گزارش های پیش فرض Google Analytics تقریباً همه مواردی را که نیاز دارید پوشش می دهد. اگر سوالات خاصی دارید ، می توانید داشبورد ، گزارش اختصاصی ایجاد کنید. روش دیگر این است که راه حل های آماده را از GA Gallery تهیه کنید.

فروشگاه اینترنتی

طراحی آنلاین شاپ | فروش اینترنتی

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی از بهترین روش های توسعه کسب و کار است. بدون محدودیت مکانی و زمانی برای مشتریان می باشد. اگر قصد راه اندازی و ساخت سایت فروشگاهی دارید، بهتر است به دنبال یک طراح سایت یا شرکت طراحی سایت معتبر، ماهر و خلاق باشید. طراحی سایت باید به گونه ای باشد که ضامن اعتماد و امنیت کاربر باشد و او را به مشتری دائمی تبدیل کند. موفقیت و پیشرفت فروشگاه های اینترنتی، بر پایه ی اعتماد مشتریان است. طراحی مناسب، سئو سایت و داشتن استراتژی فروش حرفه ای، در جلب اعتماد کاربران موثر است.

قبل از انتخاب شرکت طراحی سایت خود به خوبی تحقیق کنید و از انتخاب خود مطمئن شوید. تاکید بر این موضوع به این دلیل است که وب سایت شما نقش ویترین شما را دارد. طراحی و عملکرد آن از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین سایت فروشگاه اینترنتی باید ساده باشد تا کاربران به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

طراحی فروشگاه اینترنتی با شورت کات پلاس

شورت کات پلاس یک شرکت طراحی سایت حرفه ای است. سایت فروشگاهی شما را با استفاده از اصول مهندسی و با بکارگیری از جدیدترین ابزارها و متدها طراحی می کند. می توانید به سرعت فروشگاه آنلاین خود را ایجاد و منتشر کنید. با کمک ما، نیازی به دانش برنامه نویسی و دانستن نحوه کد نویسی ندارید. طراحی سایت فروشگاهی که سفارش می دهید، دقیقا سفارشی  و مطابق سلیقه و درخواست شما است. روی هر دستگاهی به خوبی کار خواهد کرد یعنی ریسپانسیو است و این یک مزیت مهم برای فروشگاه اینترنتی است. بیشتر کاربران از موبایل برای خرید اینترنتی استفاده می کنند. در شورت کات پلاس علاوه بر ارائه سایتی اصولی، سئو و بهینه سازی آن را هم انجام می دهیم.

با ما همراه شوید که علاوه بر داشتن فروشگاه اینترنتی منحصر به فرد، بتوانید سایت خود را در صفحه اول گوگل ببینید. طراحی و پیشرفت کسب و کار اینترنتی خود را ازما بخواهید. فقط کافی است یک تماس بگیرید و از خدمات طراحی سایت ما با طراحان سایت متخصص بهره مند شوید.

معایب فروشگاه های اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی مزیت های بسیار زیادی دارد و در مقابل معایب کمتری دارد. یکی از معایب آن این است که کسب وکارها با وجود رقیب های زیادی که در فضای آنلاین دارند در مورد قیمت محصولات باهم رقابت می کنند. رقابت باعث می شود بعضی از آن ها قیمت های خود را کاهش دهند. در نتیجه به سودی که خودتان انتظار دارید و برنامه ریزی کرده اید، نخواهید رسید. اعتماد کردن مشتریان به فروشگاه های اینترنتی بسیار سخت و زمان بر است چون رقابت بسیار زیاد است. شرایط بد حمل و نقل می تواند رضایت مشتری شما را کاهش دهد.

بزرگترین و بهترین فروشگاه های اینترنتی جهان

آمازون AMAZON

آمازون با ارائه انواع مختلفی از محصولات، بالاترین درآمد را در میان کسب و کارهای اینترنتی دارد.

ای بی eBay

فروشگاه اینترنتی ebay یکی از بزرگترین رقیب های آمازون و ارائه دهنده تمامی محصولات مورد نیاز مردم و همچنین اجناس دست دوم است.

والمارت walmart

فروشگاه والمارت از بهترین و بزرگترین خرده فروشی های آمریکا است که فعالیت خود را از سال 1962 میلادی شروع کرده است و سابقه بالایی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.