مقدمه ای بر مفهوم دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ (digital marketing) اطلاعات دقیق و عینی در مورد مخاطبان هدف جمع آوری می کند. همچنین نتایج تبلیغات برند یا محصول را نیز دنبال می کند و اقداماتی موثر برای جذب مشتریان انجام می دهد.
امروزه می توانید اطلاعات کاربردی و مفیدی در مورد بازاریابی به طور خاص بشنوید. بازاریابی دیجیتال به زبان ساده چیست؟ برای پاسخ به این سوال، بهتر است نگاهی به محیط زیست انسان در شهرهای بزرگ داشته باشیم. افراد امروزی برای ارتباط با اینترنت و تعامل از ابزارهای زیادی استفاده می کنند. به عنوان مثال، تبلت، ساعت هوشمند، دستبند، بلندگوی هوشمند، تلویزیون هوشمند و غیره.
همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ
اهمیت دیجیتال مارکتینگ
ابزارهای امروزی به عنوان نقطه شروع خرید و دریافت خدمات عمل می کنند. در تلفن هوشمند هر کاربر، می توانید برنامه های کاربردی مفیدی را بیابید که بیشتر کارهای روزمره خود را با آن ها انجام می دهند. این برنامه ها به شما در زمینه حرکت در شهر، کشور و جهان و انجام معاملات مالی، کمک می کند. ثبت سفارش در کافه ها و رستوران ها و پرداخت هزینه آن ها از مزایای دیگر این برنامه ها است. البته بدون انتظار فاکتور از پیشخدمت ها در ثبت سفارش و پرداخت هزینه انجام می شود. به طورکلی پیشرفت تکنولوژی در آسان تر شدن کارها نقش بسزایی دارند.
به طور خلاصه، ارتباط دیجیتالی راهی ارتباطی مفید است. درنتیجه مشاغل می توانند از طریق دستگاه های شخصی خود با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. البته هدف اصلی ارتباطات دیجیتال صرف هزینه توسط مشتری برای کالاها و خدمات ارائه شده توسط شرکت است. در این مقاله می توانید با عملکرد و وظایف این حرفه بیشتر آشنا شوید.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ بازاریابی آنلاین نیز نامیده می شود و به معنی استفاده از اینترنت و دستگاه های تلفن همراه است. رسانه های اجتماعی، موتورهای جست و جو و کانال های دیگر برای دسترسی به کاربران معانی دیگر است. برخی از کارشناسان بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ را اقدامی کاملا جدید می دانند. بازاریابی دیجیتال به روشی جدید برای ارتباط با مشتریان و درک رفتار آن ها در مقایسه با بازاریابی سنتی نیاز دارد. معنی دیجیتال مارکتینگ را می توان به صورت زیر بیان کرد:
- بازاریابی دیجیتال استفاده از اینترنت برای دستیابی به مصرف کنندگان و مخاطبان است.
- بازاریابی دیجیتال یک زمینه گسترده است. از جمله جذب مشتری از طریق ایمیل، بازاریابی محتوا، سیستم عامل های جست و جو، رسانه های اجتماعی و غیره.
دیجیتال مارکتینگ
تعریف دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ یک فعالیت تعاملی است که مخاطبان هدف آن فقط بخش خاصی از مشتریان است و محبوبیت آن، روز به روز در حال افزایش است. دیجیتال مارکتینگ شامل تبلیغات صفحه نتایج جست و جو، تبلیغات ایمیل و توییت های تبلیغاتی است. به عبارتی دیگر: هر چیزی که شامل بازاریابی از طریق بازخورد مشتری یا تعامل دوطرفه بین شرکت و مشتری باشد. در بسیاری از دانشگاه ها رشته بازاریابی دیجیتال آموزش داده می شود.
بازاریابی دیجیتال شامل کلیه بازاریابی محصولات و خدماتی است که از طریق کانال ها و پلتفرم های دیجیتال انجام می شود. ما از کانال های دیجیتالی مانند جستجو، رسانه های اجتماعی، ایمیل و وب سایت ها برای برقراری ارتباط با مشتریان آینده و مشتریان فعلی خود استفاده می کنیم.
تفاوت بازاریابی اینترنتی با بازاریابی دیجیتال
بازاریابی اینترنتی زیر مجموعه ای از بازاریابی دیجیتال است. تبلیغاتی است که فقط در اینترنت وجود دارد. در حالی که این نوع بازاریابی می تواند از طریق دستگاه های تلفن همراه، روی سکوی مترو، یک بازی ویدیویی یا از طریق یک نرم افزار تلفن همراه انجام شود.
در اصطلاح بازاریابی دیجیتال، تبلیغ کنندگان معمولا به عنوان منابع شناخته می شوند. اعضای تبلیغات هدف را معمولا گیرنده می نامند. منابع اغلب گیرنده های کاملا مشخص و مرتبط را هدف قرار می دهند. مصرف کنندگان برای تحقیق در مورد محصولات به شدت به ابزارهای دیجیتالی متکی هستند. به عنوان مثال، آمار بازاریابی Think with Google نشان داد که ۴۸ درصد از مصرف کنندگان درخواست خود را در موتورهای جستجو شروع می کنند، در حالی که ۳۳ درصد به وب سایت های مارک تجاری و ۲۶ درصد به دنبال برنامه های تلفن همراه هستند.
بازاریابی دیجیتال چیست؟
بازاریابی دیجیتال نوعی تبلیغ و فروش محصولات و خدمات با استفاده از روش های بازاریابی آنلاین است. یک اصطلاح عام برای تعدادی از ابزارها و فعالیت های مختلف بازاریابی است.
شرکت ها از روش های مختلفی برای استفاده از روش های موجود در هماهنگی مناسب برای رویکرد مشتری دیجیتال استفاده می کنند. این روش ها شامل فعالیت های SEO (بهینه سازی موتور جستجو)، SEA (تبلیغ موتور جستجو)، بازاریابی محتوا یا محتوا مارکتینگ است. بازاریابی در شبکه های اجتماعی، بازاریابی از طریق ایمیل، تبلیغات بنری، بازاریابی وابسته، روابط عمومی آنلاین یا اتوماسیون بازاریابی بر اساس مدیریت ارتباط با مشتری است.
کتابهای الکترونیکی و مقالات سفید، ابزارهای دیجیتال یا اینفوگرافیک ارائه می شود. توزیع محتوای مربوط به مشتری از طریق کانال های رسانه های اجتماعی مورد استفاده کنترل می شود. باید از طریق دستگاه دیجیتال مانند دسک تاپ، لپ تاپ، تبلت یا گوشی هوشمند به مشتریان در زمان مناسب و در مکان مناسب مراجعه شود.
هنوز برای شرکت خود یک وب سایت طراحی نکرده اید؟ از خدمات طراحی سایت شورت کات پلاس بهره مند شوید.
“از خدمات بازاریابی آنلاین ما بهره مند شوید!”
رشته دیجیتال مارکتینگ| ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
کانال های بازاریابی دیجیتال
بازاریابی دیجیتال نوعی مهارت ساده است تا بتوانید محصول یا خدمتی که نیازمند بازار است را ارائه دهید. برای یادگیری آن لازم نیست متخصص کامپیوتر باشید فقط کافی است با استراتژی هایش آشنا شوید. با این مهارت شما میتوانید محصولاتتان را بدون واسطه در اختیار مشتری قرار بدهید. سئو با استراتژی بازاریابی دیجیتال مرتبط است و و به وسیله سئو میتوان به رونق دهی بازاریابی کمک بسزایی کرد. یکی از بهترین راه ها برای معرفی برند و تجارت و افزایش کسب و کار استفاده از کانال های بازاریابی دیجیتال است.
انواع دیجیتال مارکتینگ
آشنایی با انواع مختلف دیجیتال مارکتینگ برای رشد و پیشرفت کسب و کارها بسیار اهمیت دارد. هرکدام از این روش ها کاربرد و مزایای به خصوصی دارند. که شما با توجه به هدف و نیاز برند و کسب و کار خود آن را انتخاب می کنید.
۱. بازاریابی وب سایت
یک وب سایت، کانون اصلی تمام فعالیت های بازاریابی دیجیتال است. امروزه پر استفاده ترین کانال ارتباطی، رسانه های اجتماعی است. سایت به تنهایی کانال قدرتمندی است و همچنین وسیله مورد نیاز برای اجرای انواع کمپین های بازاریابی آنلاین است. یک وب سایت باید بیانگر یک برند، محصول و خدمات به روشی به یاد ماندنی باشد. ریسپانسیو بودن، طراحی زیبا، سرعت بالا، سازگاری با موبایل و قابلیت استفاده، از ویژگی های دیگری است که وب سایت باید داشته باشد.
بازاریابی از طریق وب سایت برای کسب و کارها سودآور است چون فروش را بدون واسطه انجام می دهد. از دیگر مزیت های بازاریابی وب سایت سهولت و قابلیت دسترسی و بازاریابی گسترده تر است. به طور کلی برای داشتن یک استراتژی بازاریابی وب سایت حرفه ای، باید ابتدا هدف خود را مشخص کنید. همچنین برای رسیدن به هدف باید مشتریان خود را شناسایی کنید.
۲. بازاریابی شبکه های اجتماعی
بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده از کانال های شبکه های اجتماعی برای ارتباط با مخاطبان است. همچنین برای ایجاد نام برند، افزایش فروش و افزایش ترافیک وب سایت کابرد دارد. هدف اصلی بازاریابی شبکه های اجتماعی معرفی برند و به وجود آوردن اعتماد اجتماعی است. بازاریابی رسانه های اجتماعی راهی را برای تجارت ها فراهم می کند تا با مشتریان فعلی تعامل داشته باشند و به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنند. این کانال دیجیتال مارکتینگ، دارای ابزارهای تجزیه و تحلیل داده های هدفمند است که به بازاریابان امکان می دهد تلاش و موفقیت های خود را ردیابی کنند. هرچه بیشتر به بازاریابی دیجیتال می پردازید، بیشتر دیده خواهید شد و می توانید از آن به عنوان کانال فروش مستقیم استفاده کنید. برای کسب نتیجه بهتر در این نوع بازاریابی باید موقعیت حضور خود را مشخص کنید. برای این کار مشتریان واقعی خود را هم در نظر بگیرید.
۳. بازاریابی محتوا (Content Marketing)
بازاریابی محتوا، یک رویکرد بازاریابی استراتژیک بلند مدت است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و منسجم برای جذب و حفظ مخاطبان مشخص و در نهایت، برای ایجاد سودآوری مشتریان تمرکز دارد. هدف بازاریابی محتوا، تبدیل بازدیدکننده به مشتری از طریق محتوای با کیفیت است. همچنین به گسترش کسب و کارهای کوچک و جدید کمک زیادی می کند. اگر محتوا صمیمانه، دقیق و قابل اعتماد باشد، حس اعتماد بین مشتری و برند شکل می گیرد.
تولید محتوا باید پاسخگوی نیاز همه ی کاربران به بهترین شکل باشد و منحصر به فرد باشد. شما می توانید متن ها را با فیلم و تصاویر جذاب تر کنید و از آن ها برای انتقال بهتر اطلاعات استفاده کنید. محتوا معمولا در وب سایت قرار داده می شود، سپس از طریق شبکه های اجتماعی، کمپین های PPC (پرداخت به ازای کلیک)، بازاریابی از طریق ایمیل و سئو تبلیغ می شود. ابزارهایی که برای بازاریابی محتوا استفاده می شوند شامل وبلاگ ها، دوره های آنلاین، اینفوگرافی، کتاب های الکترونیکی و پادکست ها هستند. محتوا به سایت جان می دهد و با محتوای حرفه ای سایت رتبه بالا می گیرد.
۴. بازاریابی ایمیل (Email Marketing)
بازاریابی از طریق ایمیل هنوز هم یکی از موثرترین روش های بازاریابی دیجیتال است. بسیاری از افراد بازاریابی ایمیلی را با ایمیل های اسپم اشتباه می گیرند، اما این واقعیت بازاریابی ایمیلی نیست. بازاریابی از طریق ایمیل واسطه ای برای برقراری ارتباط برای مشتری های احتمالی و افراد علاقه مند به برند شما است. به طور مستقیم با مشتریان و بازدیدکننده ها در ارتباط است و عامل مهم در فروش محصولات و ارائه خدمات است. بازاریابی ایمیلی به دلیل هزینه کم به یکی از محبوب ترین تبلیغات در اینترنت تبدیل شده است.
۵. تبلیغات کلیکی (Pay Per Click)
تبلیغات کلیکی یا تبلیغات PPC، بازاریاب ها را قادر می سازد تا از طریق تبلیغات پولی به اینترنت در تعدادی از سیستم عامل های دیجیتال دسترسی پیدا کنند. کمپین های PPC می توانند کاربران را بر اساس مشخصات دموگرافیکی آنها (مانند سن و جنسیت) تقسیم بندی کرده و یا حتی علایق خاص یا موقعیت مکانی آنها را هدف قرار دهند. مزیت تبلیغات کلیکی این است که شما با توجه به بازخوردی که این تبلیغات برای شما دارد (تعداد کلیک)، هزینه می کنید. به طورکلی یک از بهترین راه ها برای دیده شدن برند و کسب و کار شما است. محبوب ترین سیستم های تبلیغات کلیکی Google Ads و Facebook Ads هستند. شما می توانید از کانال هایی مانند لینکدین و توییتر نیز استفاده کنید. اگر قصد راه اندازی گوگل ادوردز برای سایت خود دارید، از خدمات سئو و بازاریابی ما دیدن فرمایید. هدف از تبلیغات کلیکی، افزایش بازدید کاربران از سایت می باشد.
۶. سئو یکی از انواع دیجیتال مارکتینگ
آیا می دانید در هر ثانیه بیش از ۷۵۰۰۰ سرچ در Google انجام می شود؟ با توجه به اینکه افراد از موتورهای جستجو برای تحقیق، خرید و سرگرمی استفاده می کنند، فرصت های کسب و کار بسیار زیاد است!
وقتی مشتریان یا بازدیدکنندگان سایت به دنبال محصولات یا خدمات هستند، تمایل دارند با هر سایتی که رتبه بالاتری در صفحه نتایج جستجو داشته باشد همراه شوند. سئو دقیقا همان چیزی است که باعث می شود سایت شما رتبه بالایی داشته باشد. به طورکلی اگر می خواهید تعداد بازدید یا ترافیک سایت شما افزایش یابد، سئو بهترین گزینه است. اکثر کاربران در صفحه اول گوگل خرید خود را انجام می دهند و به هدف خود می رسند. در نتیجه می توان گفت که برای داشتن بازاریابی وب سایت موفق، باید ازخدمات سئو بهره مند شوید.
بهینه سازی موتور جستجو، اغلب با بازاریابی محتوا همراه است. اگر بهترین روش های مدرن سئو مانند تحقیق در مورد کلمات کلیدی، بهینه سازی ارسال وبلاگ و ایجاد محتوای قابل پیوند را پیاده سازی کنید، افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو بسیار ساده تر خواهد بود.
بررسی معنی دیجیتال مارکتینگ و اهمیت آن | انواع دیجیتال مارکتینگ
7. بازاریابی موتورهای جستجو
بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM با سئو متفاوت است، سئو افزایش ترافیک وب سایت را به صورت ارگانیک بدست می آورد و SEM از طریق تبلیغات پولی در موتورهای جستجو است. بیش از 70% از کسبوکارهای اینترنتی که برای رشد کار خود از بازاریابی SEM استفاده می کنند، سودآوری بالایی دارند. در این روش برای تجزیه و تحلیل از ابزارهایی مثل: گوگل ادوردز، گوگل آنالیتیکس و غیره بهره می برند.
8. بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)
بازاریابی درونگرا مجموعه ای از استراتژی های مجازی است که هدف آن تبدیل محصولات یا خدمات آنها به مشتریان بالقوه بر اساس آموزش و اهمیت دادن به روابط مصرف کننده با محتوای اصلی است. این استراتژی که به عنوان بازاریابی جذب نیز شناخته می شود، بر ارائه محتوای مرتبط و مفید در کانال های اینترنتی و همچنین افزودن ارزش در تمام مراحل سفر خرید مشتری شما در دنیای تحول دیجیتال تمرکز دارد.
9. موبایل مارکتینگ (Mobile Marketing)
بازاریابی موبایلی هر فعالیت تبلیغاتی است که از کانال های بازاریابی دیجیتال برای دستیابی به مشتریان از طریق دستگاه های تلفن همراه استفاده می کند. یک استراتژی بازاریابی تلفن همراه خوب فکر شده می تواند معجزه کند. این یک راه موثر برای تولید سرنخ های با کیفیت و تعامل با مشتریان در حین تبلیغ محصولات و خدمات است.
بازاریابی موبایل
10. بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing)
این نوع بازاریابی به فرآیندی گفته می شود که شرکتی یا شخصی کالاها یا خدمات یک شرکت خاص را برای مخاطبان خود تبلیغ می کند. بازاریابی وابسته هم در کسب و کارهای بزرگ و متوسط و حتی کوچک از جمله استارت آپ ها استفاده می شود. این مفهوم از تبلیغات برای توسعه یک محصول جدید خوب است، زیرا به لطف شبکه وابسته، به برند اجازه می دهد تا به مخاطبانی دست یابد که قبلاً هرگز نام آن را نشنیده اند.
11.اتوماسیون بازاریابی (Marketing Automation)
اتوماسیون بازاریابی استفاده از نرم افزار برای خودکارسازی فرآیندهای بازاریابی به منظور صرفه جویی در نیروی کار و منابع زمان است. با اتوماسیون بازاریابی، شرکت ها پیام های خودکار را از طریق ایمیل، رسانه های اجتماعی و سایر کانال های ارتباطی برای مشتریان ارسال می کنند.
تبلیغات دیجیتال
امروزه محیط دیجیتال در زندگی روزمره ما نقش بسیار زیادی دارد و یکی از بخش های اصلی دیجیتال مارکتینگ است. تبلیغات دیجیتال مجموعه ای از ابزارهای تحلیلی، فناوری و پشتیبانی است که به طور مستقیم در ارتباط هستند. برخلاف تبلیغات سنتی، ابزارهای مختلفی دارد که شما می توانید بازخورد تبلیغات را مشاهده کنید. زمینه اصلی تبلیغات دیجیتال عبارتند از: تبلیغات نمایشی، تبلیغات بنری، تبلیغات ویدئویی و تبلیغات متنی. تبلیغات دیجیتال با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار می کند و انواع مختلفی دارد. گوگل ادورز، بنر سایت های مختلف، ریپورتاژ آگهی، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و تبلیغات کلیکی. در این مقاله به تبلیغات کلیلی اشاره شده است و شما با مزایای آن، آشنا خواهید شد.
مزایای بازاریابی دیجیتال
بازاریابی دیجیتال تا حد زیادی برجسته شده است زیرا به تعداد زیادی از مردم دسترسی دارد، اما مزایای دیگری نیز ارائه می دهد. اینها چند مورد از مزایای آن است
۱. دسترسی جغرافیایی وسیع
وقتی آگهی را آنلاین ارسال می کنید، افراد می توانند آن را در هر مکانی که هستند مشاهده کنند (به شرطی که تبلیغ خود را از نظر جغرافیایی محدود نکرده باشید). این امر باعث می شود دامنه کسب و کار شما در بازار افزایش یابد. افراد بیشتری در بازاریابی آنلاین به دلیل گسترش دامنه جغرافیایی، به خدمات شما دسترسی دارند. حتی می توانید با استفاده از سئو محلی، منطقه جغرافیایی را محدود کنید.
۲. هزینه کم
در دیجیتال مارکتینگ با هزینه کمتر از بازاریابی سنتی، می توانید مخاطبان بیشتری بدون محدودیت مکانی داشته باشید. هزینه های سربار تبلیغات روزنامه ها، سایت های تلویزیونی و سایر فرصت های بازاریابی سنتی می تواند زیاد باشد. با بازاریابی دیجیتال، می توانید فقط ۱ قطعه محتوا ایجاد کنید که بازدیدکنندگان را تا زمانی که وبلاگ شما فعال است جذب کند. شما می توانید یک کمپین بازاریابی ایمیلی ایجاد کنید که پیام ها را به صورت فهرست بندی شده به لیست مشتریان مورد نظر ارسال می کند و در صورت نیاز به تغییر آن برنامه یا محتوا آسان است.
3. انعطاف پذیر
بازاریابی دیجیتال در زمینه ارزیابی، اندازه گیری و بهینه سازی بسیار قابل انعطاف است و به راحتی می توان آن را ارتقاء داد. برای تجارت ها و کسب و کارها، برنامه ها و استراتژی های متفاوتی ارائه می دهد. همچنین این قابلیت را دارد که روش تبلیغاتی خود را آزمایش کنید و اگر نتیجه قابل توجهی برای شما نداشت می توانید آن را تغییر دهید.
4. دسترسی به مخاطبان در شبکه های اجتماعی
مخاطبان شما بیشتر وقت خود را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می گذرانند و شما با استفاده از دیجیتال مارکتینگ به راحتی می توانید به این مخاطبان دسترسی داشته باشید. شما می توانید با استفاده از نظرسنجی ها، لینک و برچسب های مکان در استوری های شبکه های اجتماعی مخاطبان بیشتری جذب کنید.
5. با بازاریابی دیجیتال سریع تر به نتیجه می رسید
ابزارهای بازاریابی سریع تر میتوانند از سایر ابزارها برای کسبوکارها سودمند باشند. بازاریابی اینترنتی این توانایی را دارد که کسب و کار شما را به طور موثرتری با مشتریان هدف مرتبط کند. شما می توانید تعاملات زمان واقعی برقرار کنید. شما می توانید نتایج تلاش های بازاریابی خود را فوراً دریافت کنید.
کلام آخر، بازاریابی دیجیتال به شما تماس بیشتری با مشتری برای هزینه تبلیغات شما می دهد. همچنین نرخ تبدیل بالاتری نسبت به بازاریابی سنتی ایجاد مي كند.
دیجیتال مارکتینگ آفلاین
به مجموعه ای از تبلیغات مانند: بیلبوردها، آگهی ها، تبلیغات چاپی، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و تبلیغات روزنامه ها بازاریابی سنتی گفته می شود. بازاریابی سنتی که با استفاده از ابزارهای دیجیتالی پیاده سازی می شود، آفلاین مارکتینگ گفته می شود.
بازاریابی سنتی
ساده بودن، دسترسی به مخاطبان محلی از مزایای این روش بازاریابی است. برخی از روش های این نوع بازاریابی امروزه هم مورد استفاده قرار می گیرند و سودمند خواهند بود مثل: بروشور، پوستر و و بنرها. پر هزینه بودن و پیگیری سخت نتایج در روش بازاریابی سنتی، اهمیت و کاربرد بازاریابی دیجیتال را بیشتر کرده است. ممکن است هزینه ای که برای تبلیغات آن می کنید هدر رود و مخاطبان هدف را جذب نکند.
تفاوت بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی
در بازاریابی دیجیتال هزینهها بسیار مقرون به صرفه هستند و به راحتی با استفاده از ابزارهای تحلیلی می توان مشتریان را مشخص کرد و هدف گیری خاصی را انجام داد. بازاریابی سنتی هم برای مخاطبانی محدود در مکانی مشخص می تواند کاربردی باشد.
چالش های بازاریابی دیجیتال
بازاریابی دیجیتال کارشناسان خود را با چالش های خاصی مواجه می کند. از آنجایی که کانال های بازاریابی دیجیتال به سرعت در حال تکثیر هستند، بازاریاب های دیجیتال باید همواره خود را با این کانال ها، نحوه عملکرد آن ها، طریقه استفاده از آن ها برای بازاریابی موثر بروزرسانی کنند. علاوه بر این، جذب مخاطبان دشوار است، زیرا با تبلیغات بسیار زیادی رو به رو هستند. همچنین برای بازاریاب های دیجیتال، تجزیه و تحلیل انبوه داده هایی را که به دست می آورند و سپس بهره گیری از این اطلاعات در تلاش های جدید بازاریابی، چالش برانگیز است.
“تولید محتوا در شورت کات پلاس!”
اهمیت بازاریابی دیجیتال
دلیل اینکه چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟ بازاریابی دیجیتال بسیار گسترده است و همیشه و هرجا وجود دارد. از ویدیوهای یوتیوب و تیک تاک گرفته تا Google Ads و واقعیت افزوده (AR)، می توانید تقریباً از هر نوع فناوری دیجیتال برای بازاریابی استفاده کنید. در بازاریابی سنتی کارهایی مثل تبلیغات انجام می شود که بسیار پرهزینه است ولی محصولات دیجیتال مارکتینگ در سایزهایی مقیاس پذیر عرضه می شوند. به همین ترتیب، دیدن اینکه امروزه بسیاری از بازاریابان و شرکت های بازاریابی، بازاریابی دیجیتال را در پیش می گیرند جای تعجب نیست.
موفقیت در کسب و کارها با دیجیتال مارکتینگ
برای پیشرفت در کسب و کار و افزایش فروش، وارد شدن به دنیای کسب و کار اینترنتی امری ضروری است. وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتال در سال 2021 می شود، انتظار داشته باشید شرکت های بیشتری در بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کنند. شاید تهیه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال، ایده خوبی باشد تا کسب و کار شما بتواند به تدریج حضور آنلاین خود را گسترش دهد. شرکت هایی که در زمینه این زمینه فعالیت می کنند حضور و ارتقای برند را در در فضای دیجیتال تضمین می کنند.
دوره دیجیتال مارکتینگ
این دوره از قسمت های مختلفی تشکیل میشود و اگر میخواهید در این زمینه حرفه ای شوید، باید اطلاعات کلی از انواع آن داشته باشید. سپس چند مورد را به صورت تخصصی یاد بگیرید و متخصص آن حوزه شوید. مهارت های بازاریابی اینترنتی موثر را برای پیشرفت کسب و کارها بدست آورید.
تاریخچه دیجیتال مارکتینگ
واژه دیجیتال مارکتینگ برای اولین بار در سال 1990 و همزمان با راه اندازی اولین موتور جستجو استفاده شد. اگرچه اولین بار در اوایل دهه 2000 به عنوان یک اصطلاح عمومی شد، اما بازاریابی دیجیتال در واقع از خیلی پیشتر وجود داشته است. به طور دقیق حدود 100 سال بیشتر. در اینجا عکس اولین بازاریابی دیجیتال در تاریخ به اسم «گوگلیمو مارکونی» است:
در سال ۱۸۹۶ او اولین انسانی بود که «انتقال عمومی سیگنال های بی سیم» را نشان داد و رادیو را اختراع کرد!
مدت کوتاهی پس از تظاهرات کوچک او در انگلستان، سیگنال های مورس از طریق آبهای آزاد منتقل شد. در حالی که ۱۰ سال دیگر طول می کشید تا رادیو به عموم مردم برسد، زمان زیادی طول نکشید تا سازندگان آن متوجه شدند که می توانند از رادیو برای فروش محصولات استفاده کنند. اولین پخش زنده از اجرای اپرا در مت بود و حدس بزنید مردم بعد از آن چه کردند؟ آنها بلیط نمایش خریدند! و اینگونه بود که استراتژی بازاریابی دیجیتال متولد شد.