بازاریابی محتوا و نکات مهم آن

بازاریابی محتوا چیست

بازاريابي محتوا

بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی است که شامل ایجاد محتوای ارزشمند و مرتبط به منظور جذب یا حفظ یک گروه هدف خاص از مشتریان است. هدف نهایی بازاریابی محتوا (Content Marketing) ایجاد روابط سودآور و بلندمدت با مشتری است. تولید محتوا بسیار شبیه بهینه سازی موتورهای جستجو است. به همین دلیل برای ما که در این زمینه فعالیت می‌کنیم مناسب است که در باره این موضوع صحبت کنیم. تولید محتوا بخشی از فعالیت ما است. محتوا مارکتینگ با بهینه سازی موتورهای جستجو ارتباط مستقیم دارد. می‌توان گفت که محتوا بخشی از سئو و پشتیبانی وب سایت است و زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ است.

محتوا چیست

زمانی که بحث بازاریابی محتوا به میان می آید این سوال پیش می آیاد که محتوا چیست؟ در بحث تولید محتوا، محتوا به معنی هر چیزی است که از طریق آن بتوان کسب و کار خود را به اطرافیان معرفی کرد. در این مورد انواع محتوا را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد.
  • متن
    • مقالات و اخبار
    • نامه‌های پستی
    • پست‌های شبکه‌های اجتماعی
    • قالب‌ها، کتاب‌ها، بروشورها
    • متون وبلاگ: چک لیست، اخبار، تست ها و غیره
  • هنرهای گرافیکی
    • تصاویری که فرمت های متن را تکمیل می کنند.
    • اینفوگرافیک
    • خلاقیت برای شبکه های اجتماعی
  • ویدئو
    • فیلم برای کانال یوتیوب
    • پخش زنده در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های فوری
    • ویدئو برای قالب یک شبکه اجتماعی خاص
    • وبینارها ، کنفرانس های آنلاین و میزهای گرد
    • ویدئوهای کوتاه برای تبلیغات هدفمند
  • پادکست ها
محتوا چیست

توليد محتوا

شرکت شورتکات یک تیم مجرب و متخصص تولید محتوا تشکیل داده است. در تیم تولید محتوای شورتکات پلاس نویسنده، گرافیست، مدیر پروژه و ویراستار برای یک هدف مشترک تلاش می‌کنند. هدف اصلی این تیم، تولید محتوای قوی و هدفمند است که به مشتریان کمک کند بتوانند برند و کسب و کار خود را تبلیغ کنند و خود را به جهان معرفی کنند.

تولید محتوا

مدیریت محتوا چیست؟

همانطور که مشتریان بالقوه شروع به خرید می کنند، محتوا به یکی از راه های اصلی تجارت برای تعامل با آنها تبدیل می شود. برای بازاریابی محتوا برای تولید سرنخ، یک سیستم مدیریت محتوا برای ایجاد، مدیریت، به روز رسانی و ارائه محتوا به طور مداوم و کارآمد مورد نیاز است.

استراتژی بازاریابی محتوا

کانتنت مارکتینگ یک استراتژی مبتنی بر جذب مخاطبان هدف یک کسب و کار از طریق تولید و انتشار محتوای مرتبط است که برای مخاطبان آن ارزش ایجاد می کند. با این روش می توان مشتریان جدیدی را جذب کرد، برند خود را تقویت کرد، فروش خود را افزایش داد و مشتریان خود را حفظ کرد. بنابراین، می تواند ابزار قدرتمندی برای بهبود نتایج بازاریابی دیجیتال تجارت الکترونیک شما باشد.

هدف از بازاریابی محتوا چیست

قبل از اینکه به بازاریابی محتوایی بپردازید باید تصمیم بگیرید که چه اهدافی را در تیم بازاریابی خود دنبال می کنید. ما در اینجا شما را با اهداف تولید محتوا معرفی می کنیم. اهداف عمده محتوا مارکتینگ عبارت است از:

  • بهبود آگاهی از برند
  • افزایش بازدید سایت
  • رشد نرخ تبدیل
  • حفظ مشتری و انگیزه برای خریدهای مکرر
  • افزایش فروش
  • گسترش مخاطبان هدف
هدف از بازاریابی محتوا چیست

کانتنت مارکتینگ

انواع بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوا را می‌توان با چندین روش انجام داد. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایبی دارند و هزینه‌های آن ها با هم متفاوت است.

  • رسانه‌های اجتماعی
  • وبلاگ
  • ویدئو
  • پادکست
  • اینفوگرافیک
  • سئو و بهینه سازی موتورهای جست‌جو
انواع بازاریابی محتوایی

سئو و بازار یابی محتوا

عده ای تصور می کنند که سئو و بازاریابی محتوا از یکدیگر جدا هستند، اما سئو و محتوا هماهنگی مناسبی با یکدیگر دارند. هردو روش یک هدف مشترک را دنبال می کنند. در صورتی که برای کسب و کار خود تولید محتوا و سئو را در نظر بگیرید مشتریان بیشتر و پایدارتری خواهید داشت.

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو، فرایند بهینه سازی و بهبود وب سایت شما در موتورهای جستجو به ویژه گوگل است. بازاریابی محتوا ایجاد، انتشار و توزیع محتوای آنلاین، از وبلاگ‌ها و ویدیوها گرفته تا کتاب‌های الکترونیکی و پادکست‌ها است. استفاده از محتوا به بهبود سئو وب سایت شما نیز کمک می‌کند و باعث کسب نتایج بهتر برای وب سایت‌ها است.

سئو و بازاریابی محتوا

سئو محتوا

سئو محتوا شامل دسته از فعالیت‌ها است که باعث می‌شود موتورهای جستجو محتوای درج شده در وب سایت شما را ارزشمند بدانند و ارزش بیشتری برای آن ها قائل باشند.

سئو محتوا

این فعالیت ها عباتند از:

  • انتخاب موضوع مناسب
  • پیدا کردن عبارت کلیدی
  • پیدا کردن عناوین و تیترهای مناسب و پربازدید
  • نوشتن محتوای جامع و مرتبط با عبارت کلیدی انتخاب شده
  • بهینه سازی محتوا برای کاربران
  • انتشار و لینک‌دهی در وب‌سایت‌ها، وبلاگ ها و شبکه‌های اجتماعی
  • بررسی، تجزیه و تحلیل نتایج
وبلاگ | بازاریابی محتوا

پست های وبلاگ با 70.5٪ پایبندی، دومین استراتژی پر استفاده شرکت ها هستند. پس از شبکه های اجتماعی با 89.2 درصد اولویت در رتبه دوم قرار دارد. این معمولاً پایه و اساس یک استراتژی بازاریابی محتوا است، زیرا طیف وسیعی از امکانات را هم در انواع محتوای پشتیبانی شده و هم در گزینه هایی برای تبدیل سرنخ ها و ایجاد فرصت های تجاری بیشتر ارائه می دهد.

توزیع محتوا

توزیع محتوا چیزی است  که ما آن را “رکن کانتنت مارکتینگ” می نامیم. شما باید مطمئن شوید که محتوایی که ایجاد می کنید، دید خوبی برای مخاطبان مناسب دارد. گاهی اوقات شما این باور را دارید که فقط با ارسال محتوا به طور منظم می توانید به جلو حرکت کنید. واقعیت این است که اگر یک تیم بازاریابی  به طور کامل از توزیع محتوا استفاده نکند، فقط نیمی از کار خود را انجام می دهد. بنابراین باید از مفیدترین و در دسترس ترین کانال ها برای توزیع محتوای خود استفاده کنید.

قیف فروش در بازاریابی محتوا

یکی از پایه های بازاریابی، تولید محتوای مرتبط است. قیف فروش نشان می‌دهد که از تعداد زیادی از افرادی که به شما مراجعه می‌کنند، تنها بخشی از کل فرآیند را طی می‌کنند و در واقع مشتری می‌شوند .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *