اینفوگرافیک چیست و چه کاربردی دارد؟

اینفوگرافیک چیست

اینفوگرافیک چیست؟

کلمه “اینفوگرافیک” از “اطلاعات” و “گرافیک” تشکیل شده‌است. اینفوگرافیک (Infographic) نمایشی گرافیکی و بصری از اطلاعات، داده‌ها یا دانش است که برای ارائه سریع و واضح اطلاعات استفاده می‌شود. یک اینفوگرافیک خوب از متن کمی استفاده می‌کند. این ابزار قدرتمندی برای مشاهده داده‌ها، توضیح مفاهیم، ساده‌سازی ارائه‌ها، نقشه‌برداری روابط، شناسایی روندها و برقراری ارتباطات مهم است. با استفاده از این ابزار، می‌توانید داده‌ها را در وب و رسانه‌های اجتماعی به شکلی فشرده، بصری و قابل اشتراک‌گذاری منتقل و منتشر کنید.

انواع اینفوگرافیک

روش‌های مختلفی برای ارائه اینفوگرافیک وجود دارد. بسیار مهم است که یک نوع اینفوگرافی را انتخاب کنید که مبهم نباشد و از ابهام جلوگیری کند و برای خواننده ساده باشد تا اطلاعات را از محتوای منتقل‌شده دریافت کند.

اینفوگرافیک اطلاعاتی

اینفوگرافیک‌های اطلاعاتی اغلب برای نشان‌دادن حقایق یا جزئیات در مورد افراد یا موضوعات مختلف استفاده می‌شود. می توانید با یک الگوی اطلاعاتی اینفوگرافی شروع کنید تا یک نمای کلی از موضوع ارائه دهید یا به صورت بصری یک مفهوم جدید را منتقل کنید. اینفوگرافیک‌های اطلاعاتی اغلب از ترفندهای طراحی برای افزایش تمرکز و تعامل با مخاطبان استفاده می‌کنند. شما می‌توانید نمادها، اشکال، رنگ‌ها و سایر عناصر بصری را به گرافیک خود اضافه کنید، اما مهمترین جنبه کلمات هستند.

اینفوگرافیک اطلاعاتی

اینفوگرافی چیست

اینفوگرافیک جدول زمانی

اینفوگرافیک جدول زمانی یک فرآیند را به ترتیب زمانی در یک دوره زمانی به تصویر می‌کشد. این یکی از همه کاره‌ترین اینفوگرافیک‌ها است که اغلب برای نمایش پیشرفت یک رویداد، شخصیت یا حرکت خاص استفاده می‌شود. برای تبلیغ کنندگان و بازاریابان، موثرترین راه برای اطلاع رسانی به مخاطب است. می‌توانید با ایجاد یک برگه اطلاعات شرکت برای حضور کارکنان، علامت‌گذاری نقاط عطف، یا تشریح یک فرآیند گام به گام برای تکمیل یک کار خاص، داده‌ها را در جدول زمانی تجسم و مشخص کنید.

نمودارهای اینفوگرافیک

بیشتر داده‌ها را از طریق نمودارها نمایش می‌دهند، به عنوان مثال نمودار دایره‌ای، نمودار میله‌ای، نمودار خطی، نمودار حباب، نمودار دونات، نمودار آیکون و غیره. همراه با رنگ‌ها، شکل‌ها و نمادهای بهینه برای توضیح و تأکید، نمودارهای اینفوگرافی می‌توانند داده‌ها را در یک تصویر تجسم کنند. روشی جذاب و قابل درک برای نویسندگان اینفوگرافیک، ابزار تألیف اینفوگرافیک Edraw می‌باشد که امکان سفارشی سازی تمام نمودارها را فراهم می‌کند. این نرم افزار در مقایسه با استفاده از Photoshop یا Adobe Illustrator در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند.

نمودارهای اینفوگرافیک

اینفوگرافیک مقایسه‌ای

یک اینفوگرافیک مقایسه‌ای برای خلاصه کردن اطلاعات، کشف احتمالات مختلف را برای خوانندگان آسان‌تر می‌کند. یکی از رایج‌ترین جنبه‌های مقایسه، شباهت‌ها و تفاوت‌های بین دو یا چند محصول، مکان، رویداد، تبلیغات، ایده یا افراد است. برای مثال اینفوگرافی مقایسه یک موضوع می‌تواند برای برجسته کردن تفاوت ها و مزایای برجسته مفید باشد و به افراد کمک کند تا بهترین گزینه ممکن را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنند. به طور استراتژیک از رنگ در الگوهای مقایسه اینفوگرافی خود برای اطلاع‌رسانی در تصمیم‌گیری استفاده کنید و گرافیک، متن و داده‌های خود را در آن قرار دهید.

اینفوگرافی رزومه

رزومه برای جویندگان کار که در مصاحبه‌های شغلی شرکت می‌کنند ضروری است. اینفوگرافی رزومه یک نمایش تصویری از اطلاعات اولیه، سوابق تحصیلی، مدارک حرفه‌ای و تجربه کاری یک فرد است. CV به عنوان یک ابزار بازاریابی عمل می‌کند، محتوا باید با هر برنامه کاربردی در صنایع خاص تطبیق داده‌شود. یک رزومه خوب طراحی‌شده در قالب یک اینفوگرافیک با کلمات کلیدی مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا از سایر متقاضیان متمایز شوید.

اینفوگرافیک رزومه

اینفوگرافی جغرافیایی

اگر نیاز به توضیح داده های مبتنی بر مکان دارید، Infographic جغرافیایی بهترین راه حل است. این نوع اینفوگرافیک معمولاً از نقشه های حرارتی، نمادها و همچنین برچسب ها برای برجسته کردن داده ها استفاده می کند. همچنین، می تواند داده ها را بر اساس منطقه مقایسه کند، که می‌توانید با قرار دادن نقشه ها در کنار هم انجام دهید.

کاربرد اینفوگرافی

یک اینفوگرافیک مطلوب و جذاب از متن کمی استفاده می‌کند. این ابزار قدرتمندی برای مشاهده داده‌ها، توضیح مفاهیم، ساده‌سازی ارائه‌ها، نقشه‌برداری روابط، شناسایی روندها و برقراری ارتباط بینش‌های مهم است. اینفوگرافیک معمولاً برای اهداف زیر استفاده می شود:

نمایش داده‌ها: می‌توانید از آن برای جالب‌تر کردن داده‌های نظرسنجی نسبت به نمودار سنتی استفاده کنید.

ساده‌سازی موضوعات پیچیده: با اینفوگرافی، می‌توانید حتی مفاهیم پیچیده را به سرعت و به راحتی تجزیه کنید.

نمایش مقایسه‌ها: اینفوگرافیک‌ها برای نمایش شباهت‌ها و تفاوت‌ها ایده‌آل هستند.

آگاهی (اطلاع رسانی): چه در مورد تجارت، سیاست یا هر زمینه دیگری باشد، اینفوگرافیک یک راه آسان برای افزایش آگاهی از یک نام تجاری یا هدف مورد نظر است.

کاربرد اینفوگرافی

مزایای اینفوگرافی

اینفوگرافیک‌ها به عنوان ابزار قدرتمندی برای تجزیه و تحلیل مجموعه داده‌های بزرگ و توضیح اطلاعات بسیار محبوب هستند. حال بیایید شش مورد از مزایای برتر استفاده از اینفوگرافیک را با هم بررسی کنیم.

جلب توجه : اینفوگرافیک ها تصاویر، رنگ ها و حرکت را با هم ترکیب می کنند که به طور طبیعی توجه مخاطب را به خود جلب می کند.

ساده کردن مفاهیم یا ایده های پیچیده : می‌توانید نمودارهای رنگی ایجاد کنید تا روندها یا جزئیات خاص را برجسته کنید.

به اشتراک گذاری راحت و آسان : اینفوگرافیک امکان اشتراک گذاری آسان در اینترنت را فراهم می‌کند. به عنوان مثال، یک اینفوگرافیک منتشر شده در یک وب سایت معمولا حاوی یک کد جاسازی است.

بهبود سئو : یک اینفوگرافیک جذاب و با طراحی خوب می‌تواند رتبه وب سایت شما را افزایش دهد و لایک، فالوور و ترافیک بیشتری را جذب کند.

تخصص خود را نشان دهید : استفاده از عناصر گرافیکی مانند جداول، نمودارها، نمودارها، تصاویر و غیره می تواند شما را به عنوان یک متخصص در زمینه خود معرفی کند و محتوای شما را قابل اعتمادتر جلوه دهد.

اینفوگرافیک ها قابل جستجو هستند : مردم اغلب تصاویری را در مورد موضوعاتی که به آنها مربوط می‌شود جستجو می‌کنند. موتورهای جستجو هنگام انتخاب نتایج، اینفوگرافیک ها را در اولویت قرار می‌دهند.

مزایای اینفوگرافی

تاثیر اینفوگرافیک در طراحی سایت و سئو

اهمیت اینفوگرافی برای بازاریابی آنلاین

از آنجایی که اینفوگرافیک‌های خوب بیشتر به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته می‌شوند، می توانند منبع خوبی برای ترافیک و لینک باشند. علاوه بر این، می‌توان از آن‌ها برای بهبود رتبه وب سایت نیز استفاده کرد. به همین دلیل، اینفوگرافیک‌ها بخش مهمی از آمیخته بازاریابی آنلاین و دیجیتال مارکتینگ و بخش قابل توجه در  خدمات طراحی سایت برای بسیاری از صاحبان وب سایت هستند.

با این حال، اینفوگرافیک‌ها به طور فزاینده‌ و قابل توجه‌ای صرفاً برای اهداف بازاریابی ایجاد می‌شوند و اغلب نیازهای واقعی آنها را برآورده نمی‌کنند. به همین دلیل می توان در آینده پیوندهایی را تنظیم کرد که ناشی از اینفوگرافیک‌های بی ارزش است. گوگل قبلاً انتقاد کرده‌است که بسیاری از اینفوگرافیک‌ها کاربران و مخاطبان را گیج می‌کنند، اغلب از نظر محتوا وضعیت ضعیفی دارند و مملو از خطا هستند.

نکات مهم در طراحی اینفوگرافیک

اینفوگرافیک‌های خوب عمدتا تعاملی هستند و اغلب برای نشان‌دادن بهترین مجموعه داده‌های بزرگ استفاده می‌شوند. برای مبتدیان، اغلب در ابتدا آسان نیست که اینفوگرافیک تعاملی و موفق بسازند.

نکات مهم در طراحی اینفوگرافیک

با این حال، اگر نکات زیر را رعایت کنید، می توانید در زمان خود صرفه‌جویی زیادی کنید و اینفوگرافیک‌های عالی طراحی کنید.

  1.  اینفوگرافیک را به طور خاص برای مخاطبان خود ایجاد کنید.
  2.  گرافیک خود را ساده نگه‌دارید. محتوای خود را ساده کنید و روی یک موضوع تمرکز کنید.
  3.  محتوای خود را با استفاده از عناصر بصری مانند نمادها، نمادها و تصاویر ارائه دهید.
  4.  اینفوگرافی را برای خواندن آسان کنید. (با طول، اندازه و فونت و رنگ مناسب)
  5.  برای متعادل کردن تصاویر، کمی فضای سفید اضافه کنید.
  6.  یک عنوان مناسب انتخاب کنید که اینفوگرافیک را توصیف کند، توجه کاربر را جلب کند و به اندازه کافی مختصر باشد که در یک نگاه متوجه شود.
  7. حقایق و ارقام را بررسی کنید و منابع را هم ذکر نمایید.

شبکه های اجتماعی و انواع اینفوگرافیک

دنیای مدرن ایجاب می کند که همه چیز در اطراف آن سریع باشد، در آن زمان است که ایده های اینفوگرافی به وجود می آیند، زیرا با تصاویر یا مجموعه ای از ایموجی ها می توان بسیاری از متون را در حالی که مملو از معانی پیچیده و پیوسته است خلاصه کرد.  این روزها هیچ کس متن های بزرگ را بدون داشتن پیوست تصویری از قبل در شبکه های اجتماعی نمی خواند، مگر اینکه از یک شخص بسیار عزیز یا خبر فوری باشد.

بهینه سازی Infographic

بهینه سازی آن‌ها برای دستگاه های تلفن همراه یک گام مهم است ، زیرا بسیاری از افراد از تلفن همراه برای جستجو و یادگیری اطلاعات استفاده می کنند. این شامل یک نوار جستجو است که در آن کاربران می توانند پاسخ سوالات یا جزئیات بیشتر در مورد یک موضوع خاص را بیابند. کاربران تلفن های هوشمند از دسترسی سریع به موارد مرتبط مانند مسیرها و شماره تلفن ها استقبال می کنند. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که این عکس های گرافیکی در اندازه های مختلف صفحه نمایش چقدر خوب کار می کند.

انتشار اینفوگرافیک

بعد از طراحی infographic، برای بازخورد خوب باید آن را در زمان و مکان درست انتشار داد. زمان انتشار یک اینفوگرافی وابسته به شرایط و زمانبندی خاصی است که توسط سازنده آن تعیین می‌شود. هر اینفوگرافی ممکن است در زمان های مختلف منتشر شود، به طوری که برخی آنها ممکن است روزانه، هفتگی، ماهانه یا حتی سالانه انتشار یابند. عواملی مانند موضوع، سطح پیچیدگی، طول و آماده سازی محتوا، دسترسی به داده ها و نیازهای خاص مخاطبان می توانند نقش مهمی در تعیین زمان انتشار اینفوگرافی داشته باشند. 

هزینه طراحی اینفوگرافیک

تعرفه طراحی اینفوگرافی با در نظرگرفتن عوامل بسیاری تعیین می‌شود و مهمترین آن حجم کار می‌باشد. شما می توانید به راحتی و با قیمت مناسب انواع اینفوگرافی‌های مد نظر خود را در شورت کات پلاس سفارش دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *