وبلاگ چیست

وبلاگ یک مجله آنلاین یا وب سایت اطلاعاتی است که توسط یک فرد، گروه یا شرکت اداره میشود که به طور منظم محتوای به روز شده را در مورد یک موضوع خاص ارائه میدهد. اطلاعات را به ترتیب زمانی معکوس ارائه میدهد و به سبک غیر رسمی یا محاورهای نوشته میشود. بسیاری از مردم به دنبال راههایی برای گسترش حضور آنلاین خود هستند. در حالی که یکی از محبوبترین استراتژیها راه اندازی وبلاگ (weblog) است، بسیاری از مردم از معنای بلاگ و نحوه راهاندازی آن بیاطلاع هستند. در این مقاله خواهید آموخت که چه چیزی یک بلاگ را از یک وب سایت معمولی متمایز میکند. ما همچنین رایجترین انواع وبلاگها و آنچه شما برای راهاندازی بلاگ نیاز دارید را پوشش میدهیم.
تفاوت وبلاگ و وبسایت
آیا شما یک وب سایت برای کسب و کار خود دارید؟ آیا تفاوت وبلاگ و وبسایت را میدانید؟ بسیاری از مردم این دو را با هم اشتباه میگیرند و نمیتوانند مزایای هر کدام را درک کنند. ما در اینجا تفاوت این دو را بیان میکنیم:
- وبسایتها در بیشتر مواقع برای کسب و کارها، شرکتها و ارگانها طراحی میشوند، اما بلاگها بیشتر شخصی هستند.
-
وبلاگ ها فضایی اختصاص داده شده به نظرات، یک کانال ارتباطی بین نویسنده و خواننده است که در آن خواننده می تواند نظر خود را بیان کند و در مورد مطالب خاص پیشنهاداتی ارائه دهد.
- یک وب سایت ثابت است، به این معنی که مطالب بر اساس صفحاتی سازماندهی شدهاند که به ندرت به روز میشوند. برعکس، در یک بلاگ، ما به طور مرتب محتوایی را برای درج در آن منتشر میکنیم، گاهی حتی چندین مقاله جدید در روز تولید میگردد.
- بلاگها میتوانند بخشی جداییناپذیر از یک سایت باشند. اغلب یک سایت ممکن است دارای یک بخش بلاگ باشد که به طور منظم با محتوای جدید برای اطلاع رسانی و آموزش بازدیدکنندگان بهروز میشود.

انواع وبلاگ
انواع مختلفی از وبلاگها وجود دارد که نه تنها در نوع محتوا، بلکه در نحوه ارائه یا نوشتن محتوا نیز متفاوت است. ما شما را با انواع بلاگ آشنا میکنیم. رایجترین بلاگها عبارتند از:
- بلاگهای روزنامه نگاری
- بلاگهای تجاری
- بلاگهای آموزشی
- بلاگهای علمی
- بلاگهای ادبی
- بلاگهای شخصی
- بلاگهای جنگی

وبلاگ نویسی
در نظر گرفتن وبلاگ به عنوان یک نوع مجله شخصی در اینترنت به معنای دست کم گرفتن دامنه و تأثیر بلاگ نویسی حرفهای است. بازاریابی محتوا یک ابزار استراتژیک قدرتمند و ضروری برای مشاغل است. در واقع، 92 درصد از شرکتهایی که از تبلیغات اینترنتی استفاده میکنند، شاهد افزایش ترافیک در وبسایت خود هستند. ادغام یک بلاگ حرفهای در سایت یک راه عالی برای تعامل با مخاطبان و افزایش نرخ تبدیل شما است. بلاگ نویسی امروزه یک روش تاثیرگذار برای افزایش بازید سایت و شناساندن محصولات و کسب و کارها است.

وبلاگ نویس
امروزه بلاگ نویسان به بازیگران تمام عیار در شبکه های اجتماعی و بازاریابی آنلاین تبدیل شده اند. برای اینکه نوشته آن ها مورد بازدید قرار گیرد باید تبلیغات انجام دهد. بلاگ های انفرادی بلاگ هایی هستند که مالکیت و نگهداری آنها صرفاً توسط یک نویسنده است و بلاگهای جمعی نوعی هستند که چندین نویسنده در آن می نویسند.
مدیریت وبلاگ
هر بلاگ باید توسط یک شخص یا گروهی از افراد مدیریت شود. مدیر بلاگ وظایفی دارد. ما در اینجا یک سری از وظایف او را شرح میدهیم:
- مدیر، بلاگ مربوط به کسب و کار شما را ایجاد میکند، به آن ظاهر میدهد و محتوای بلاگ را درج و بروزرسانی میکند.
- مدیریت بلاگها از زمانبندی پستهای جدید گرفته تا مدیریت نظرات و کامنتها و هرزنامهها را کنترل میکند که مطمئن شود همانطور که باشد کار میکند.
- او پستهای شما را در رسانههای اجتماعی به اشتراک خواهد گذاشت و بلاگها و وبسایتهای مختلف به بلاگ شما لینک میدهد. مدیریت بلاگ قدرت شما را افزایش میدهد و کسبوکار شما را به عنوان یک منبع صنعتی ارزشمند میسازد.

تفاوت وبلاگ شخصی و وبلاگ شرکتی
بلاگهای شخصی و شرکتی دو دسته از بلاگهای اصلی هستند که ویژگیهای کاملا متفاوتی دارند. اهداف ارتباطی بلاگهای شخصی و شرکتی با یکدیگر متفاوت است، آنها از نظر محتوایی نیز با هم فرق دارند، در بلاگهای شرکتی می توان به جای درج نام و مشخصات افراد از اسم مستعار استفاده کرد. آنها از نظر مخاطب، تعداد نویسندگان و پیوندها در بلاگ و پستها نیز متفاوت هستند.
سایتهای معمولی ماهیت ثابتی دارند، جایی که محتوا در صفحات سازماندهی میشود و اغلب بهروزرسانی نمیشود. بلاگ ها ماهیتی پویا دارند و بیشتر به روز می شود. بعضی از وبلاگ نویسان روزانه مقالات مختلفی منتشر می کنند. یک بلاگ شخصی وبلاگی است که همه چیز درباره شماست. این شامل موضوعات متفاوتی است، از کارهایی که به صورت روزانه انجام می دهید تا تفکرات شما. این یک روش خوب برای به اشتراک گذاشتن افکار خود با جهان بدون نیاز به فقط یک موضوع است.
ساخت وبلاگ

وبسایتهای زیادی وجود دارند که اجازه میدهند کاربران در آنها بلاگ ایجاد کنند. ساخت بلاگ در این وبسایتها میتواند به صورت رایگان باشد یا با پرداخت هزینهای شما بتوانید آنها را ایجاد کنید. پرسنل متخصص ما در شرکت شورتکاتپلاس تا کنون به ساخت انواع بلاگهای تجاری، آموزشی، علمی، ادبی و شخصی پرداخته است. ساخت بلاگ به صورت رایگان از خدمات ویژهای است که شرکت ما برای مشتریان وبسایت خود در نظر گرفته است. هدف ما از ارائه این خدمات پیشرفت روز افزون کسبوکارهایی است که برای سئو و پشتیبانی سایت خود به ما مراجعه میکنند.
ساخت وبلاگ در گوگل
برای بهینه کردن سئو و رتبهبندی بلاگ خود در موتورهای جستجو، مطالب خود را با کلیدواژههای مناسب توصیف کنید و از بهترین استراتژیهای محتوا و بازاریابی دیجیتال برای جذب ترافیک استفاده کنید.
کاربرد وبلاگ
با ایجاد یک بلاگ، شانس شما برای تبدیل فروش بسیار بیشتر از داشتن یک وب سایت فقط با اطلاعات محصول افزایش می یابد. اطلاعات مفید، مرتبط و با جزییات خوبی در مورد محصولات و خدماتی که ارائه می کنید پست کنید. به این ترتیب میتوانید به سرعت همه شکها را برطرف کنید، با مشتری بالقوه خود تماس نزدیکتری برقرار کنید، و شانس خود را برای بستن معاملات خوب افزایش دهید. آگاهی از برند یک عنصر بسیار مهم در بازاریابی دیجیتال است. weblog به کسب و کار شما اجازه می دهد تا جنبه شخصی کسب و کار شما را به مشتریان بالقوه و فعلی نشان دهد.
چگونه یک وبلاگ را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنیم؟
تبلیغ در شبکه های اجتماعی کلید موفقیت وب سایت است. به همین دلیل مهم است که از همان ابتدا در مکان های مجازی که بازدیدکنندگان بالقوه وب سایت شما می روند حضور داشته باشید. حتماً در فیسبوک ، اینستاگرام ، توییتر و لینکدین حساب باز کنید و اگر جمعیتی جوانتر را دنبال میکنید، Snapchat و TikTok را در اولویت قرار دهید. برای آشنایی کاربران شبکه با نام تجاری خود، از یک نام برای هر حساب (یا مشابه)، با استفاده از پالت رنگی یکسان استفاده کنید.
استراتژی های تولید محتوا برای تقویت یک کسب و کار ضروری است. به همین دلیل است که ایجاد یک بلاگ بسیار مهم است، زیرا یکی از مؤثرترین ابزارهای بازاریابی محتوا است. ایده بزرگ تبدیل شدن به مرجعی برای یک موضوع خاص است، عنوانی که می توان با تولید با کیفیت و تخصصی به آن دست یافت.
بهترین وبلاگ های فارسی
- parsiblog.com
- blogsky.com
- blogfa.com
عناصر اصلی وبلاگ
یک بلاگ دارای عناصر و ویژگی های مختلفی است. هر کدام از آنها نامگذاری متفاوتی دارند که می تواند برای کسانی که شروع می کنند عجیب باشد. برخی از آنها را در زیر ببینید:
- بلاگر: نامی است که به نویسنده یا خالق وبلاگ داده می شود.
- پست: مخفف پست است. نام متون منتشر شده;
- Hyperlink: قطعه ای از متن است که به صفحه دیگری منتهی می شود. معمولا در رنگ های مختلف می آید.
- اینفوگرافیک: متون تصویری آموزنده مرتبط با عناصر غیر بصری مانند فیلم ها و فایل های صوتی.