تبلیغات کلیکی چیست و چه مزایایی دارد

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی

ppc چیست | بازاریابی کلیکی

تبلیغات کلیکی یا PPC (پرداخت به ازای کلیک) روشی جدید برای بازاریابی، تبلیغات و فروش بیشتر با کمک موتورهای جستجو  نظیر گوگل است که به منظور افزایش بازدید سایت به واسطه کلیک های کاربران می‌باشد. از طریق پرداخت به ازای کلیک، به ازای هر بازدیدکننده‌ای که روی تبلیغی در وب‌سایت شما کلیک کرده است، هزینه پرداخت می‌کنید. بنابراین، بازدیدکنندگانی را خریداری می‎کنید که عبارتی را جستجو می‌کنند که با خدمات یا محصول شما مطابقت داشته باشد. PPC مخفف(Pay Per Click) در دنیای بازاریابی آنلاین است.

روش های رایج تبلیغات کلیکی

برای کسب‌وکارهای روی پلتفرم، اگر می‌خواهید با به دست آوردن فالوورهای بیشتر و همگام شدن با رقبا به رشد خود ادامه دهید، تبلیغات پولی ضروری است . ترکیبی از یک استراتژی رشد ارگانیک موثر و یک استراتژی تبلیغات اینستاگرام می تواند به شما کمک کند خیلی سریعتر به اهداف تجاری تعریف شده خود نزدیک شوید. تبلیغات کلیکی تنوع زیادی دارد و استفاده از هر کدام از این روش ها با توجه به نیاز یا صنعت شما انجام می‌شود.

  • تبلیغات پولی در موتورهای جستجو
  • تبلیغات نمایشی
  • تبلیغات پولی در شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات فروشگاه گوگل
  • تبلیغات بازاریابی مجدد
  •  تبلیغات ایمیلی

روش های رایج تبلیغات کلیکی

تعرفه تبلیغات کلیکی

برای مثال هزینه تبلیغات گوگل به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید، کلمه کلیدی، رتبه آگهی، مقدار بودجه شما و مبلغی که می‌خواهید هزینه کنید، هدف شما از تبلیغات و… اینها لیستی از عوامل اثر گذار هستند. به طور کلی سوال اصلی کارفرمایان و صاحبان مشاغل این است که هزینه تبلیغات گوگل برای کسب و کار آنها چقدر خواهد بود؟ پس از بررسی عواملی که گفته شد می‌توان هزینه تبلیغات را تعیین کرد.

مزایا و کاربرد تبلیغات کلیکی

تبلیغات باید مدیریت شوند و به خوبی برنامه ریزی شوند تا مخاطب مناسب را جذب کنند و بیشترین دسترسی ممکن را ایجاد کنند و بودجه موجود به صورت استراتژیک تخصیص داده شود و از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری شود.

  • افزایش ترافیک وب سایت
  • افزایش فروش
  • تبلیغات و معرفی برند
  • کنترل هزینه‌های تبلیغات
  • تجزیه و تحلیل عملکرد تبلیغات کلیکی
  • افزایش رتبه سایت

مزایا و کاربرد تبلیغات کلیکی

انواع تبلیغات کلیکی

گوگل ادز

گوگل ادز یا تبلیغات گوگل یکی از خدمات گوگل است که بر بستر اینترنت و برای تبلیغات و بازاریابی استفاده می‌شود.  شناخته‌ شده‌ترین شکل هدف گذاری مجدد، بازاریابی گوگل از طریق تبلیغات گوگل ادز است. شما این کمپین‌ها را از طریق Google AdWords  راه اندازی می‌کنید و در Google Display Network (GDN) نشان داده می‌شوند. با این حال، ارائه دهندگان بیشتر و بیشتری در حال اضافه شدن هستند، بنابراین این امکان وجود دارد که با رقبای  بین المللی دیگر روبرو شوید!

افزونه های تبلیغاتی روشی موثر برای گسترش تبلیغات شما و در عین حال بیشتر دیده شدن و برجسته شدن در قسمت جستجو هستند. این واقعاً برای همه تبلیغ‌کنندگان AdWords توصیه می‌شود تا دقیقاً از آن استفاده کنند زیرا می‌تواند به شما در افزایش نرخ کلیک ( CTR ) آگهی کمک کند .

گوگل ادز

تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی که به عنوان تبلیغات بنری نیز شناخته می شود، نمایش بنر در وب سایت‌های مختلف است. از آنجایی که بیشتر افراد از اینترنت استفاده می‌کنند دامنه تبلیغات نمایشی بسیار زیاد است. تبلیغات با بنرهای که در وب سایت‌ها نمایش داده می‌شوند، به عنوان تبلیغات نمایشی شناخته می شود، تقریباً 25 سال است که با سابقه‌ای درخشان در دنیای اینترنت وجود داشته‌است. از فریلنسرها گرفته تا شرکت‌های چندملیتی و از فروشگاه‌های اینترنتی تا نمایشگاه‌ها. بنرها می‌توانند ارزش افزوده‌ای برای هر شرکت و رویدادی ارائه دهند.

تبلیغات نمایشی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

کارآفرینان بیشتر و بیشتری از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یک حرکت هوشمندانه است، زیرا رسانه‌های اجتماعی کانال‌های بسیار مناسبی برای دستیابی به مشتری بالقوه شما هستند. توییتر، اینستاگرام، فیس بوک، پینترست، لینکدین و… از جمله این شبکه‌های اجتماعی هستند که می‌توانند بستر مناسبی برای تبلیغ بیزنس و کسب و کار شما باشند. با این حال، به‌طور فزاینده‌ای دشوار می‌شود که با پست‌هایی که می‌گذارید دیده شوید. این به این دلیل است که شرکت‌هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام و لینکدین پست‌های پولی یا تبلیغات را در اولویت قرار می‌دهند. اینها بیشتر در جدول زمانی نشان داده می‌شوند تا یک پست ارگانیک. خوشبختانه، تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی فقط برای شرکت‌های بزرگ نیست. شما به عنوان یک فرد مستقل یا کارآفرین کوچک نیز می‌توانید با این کار شروع کنید.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغات در اینستاگرام

برای استفاده از تبلیغات در اینستاگرام، شما باید از طریق ابزارهای تبلیغاتی اینستاگرام یا از طریق اشخاص یا شرکت‌های تخصصی در زمینه تبلیغات دیجیتال کمک بگیرید. همچنین، توجه داشته باشید که هر کشور و منطقه ممکن است قوانین و محدودیت‌های خاصی برای تبلیغات در اینستاگرام داشته باشد، بنابراین موارد مربوط به قوانین محلی را رعایت کنید.

تبلیغات بازاریابی مجدد

بازاریابی مجدد، همچنین به عنوان هدف گذاری مجدد شناخته می‌شود، این یک روش بازاریابی آنلاین است که به شما امکان می‌دهد با تبلیغات هدفمند تصویر، متن یا ویدیو، دوباره به بازدیدکنندگان سایت خود نزدیک شوید. برای اکثر وب سایت‌ها، کمتر از 2٪ از بازدیدکنندگان در اولین بازدید تبدیل به مخاطب یا خریدار می‌شوند. به عبارت دیگر؛ فقط 2 درصد از مشتریان بالقوه شما واقعا خرید می‌کنند. بازاریابی مجدد یک روش تبلیغاتی است که به شما کمک می‌کند تا 98 درصد باقیمانده را با نمایش تبلیغات هدفمند تبدیل کنید.

تبلیغات بازاریابی مجدد

تبلیغات فروشگاه گوگل

یکی دیگر از روشهای تبلیغات کلیکی تبلیغات در فروشگاه گوگل یا همان گوگل پلی است. با توجه به اینکه بیشتر کاربران گوشی های هوشمند از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند و اپلیکیشن گوگل پلی یکی از پرکاربردترین اپ‌های گوشی های اندرویدی است تبلغات و بازاریابی در این اپ می‌تواند بسیار نتیجه بخش و برای کسب و کار شما سودآور باشد!

تبلیغات فروشگاه گوگل

تبلیغات در Gmail

Gmail ۱ میلیارد کاربر فعال در سرتاسر جهان دارد و شما می‌توانید از طریق گوگل ادز مستقیماً در صندوق ورودی آنها به این کاربران دسترسی پیدا کنید. شما می‌توانید از متن و تصویر برای تبلیغ محصول یا خدمات خود به شیوه‌ای جذاب استفاده کنید. علاوه بر این، جالب است که محصولات و خدمات جدید (یعنی هنوز ناشناخته) از این طریق مورد توجه مشتریان بالقوه قرار گیرد. تبلیغات  Gmail تبلیغات تعاملی هستند که در بالای صندوق ورودی کاربران جیمیل ظاهر می‌شوند. اگر کاربر روی یک آگهی جمع‌شده جیمیل کلیک کند، به یک نوع ایمیل تبدیل می‌شود.

تبلیغات در Gmail

تبلیغات در یوتیوب

با میلیاردها کاربر، مخاطبان هدف شما نیز در یوتیوب هستند. بنابراین، این یک پلتفرم بازاریابی ایده آل برای افزایش آگاهی از برند شما یا جذب مخاطب و مشتری است. انواع مختلف تبلغلات در یوتیوب وجود دارد که شامل: تبلیغات ویدیویی، تبلیغات بامپر و تبلیغات خارج از استریم می‌باشد.

تبلیغات در یوتیوب

تبلیغات آمازون

آمازون بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان است که روزانه مخاطبان و مشتریان زیادی در سراسر دنیا دارد که ماهانه میلیاردها بازدیدکننده دارد. تبلیغات در آمازون نتایج اثر بخشی دارد که با گذشت زمان متوجه آن خواهید شد.

تبلیغات آمازون

تبلیغات فیسبوک

تبلیغات هدفمند یکی از راحت ترین و پیشرفته ترین کانال های تبلیغاتی است. این نوع تبلیغ یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی رایج در حال حاضر است. تبلیغات فیسبوک به تبلیغات پولی اطلاق می شود که از طریق آنها کسب و کار خود را تبلیغ می کنید و به کاربران مرتبط با خود دسترسی پیدا می کنید.

تبلیغات فیسبوک | تبلیغات کلیکی

میانگین هزینه هر کلیک چقدر است؟

میانگین هزینه هر کلیک ساده است: میانگین مبلغی است که برای هر کلیک برای یک تبلیغ هزینه می شود. به طور معمول، تبلیغاتی که در صفحات موتور جستجو قرار می گیرند، بیشتر از تبلیغات در وب سایت یک برند هستند. رتبه آگهی به طور مکرر تغییر می کند، بنابراین یک عدد تنظیمی برای CPC آگهی یک برند وجود نخواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *