تولید محتوای متنی

تولید محتوا متنی چیست؟

تولید محتوا متنی چیست

تولید محتوا متنی به معنای ایجاد محتوای متنی برای استفاده در وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها و رسانه‌های اجتماعی ارتباطی است. این فرآیند شامل نوشتن مقالات، مطالب تبلیغاتی، اطلاعیه‌ها و سایر انواع محتوای متنی است. هدف از تولید محتوا (Content Creation) معمولاً دیده شدن و رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو، جلب توجه مخاطبان، ارتقاء برند و ترویج محصول یا خدمات است. برای تولید محتوا باید نکات و اصول آن را بدانید، اما درصد بسیار زیادی از مهارت های نوشتن محتوای با کیفیت از طریق تجربه به دست می آید. اگر در تولید محتوا تخصص دارید، می توانید با تمرین و تکرار به یک تولید کننده محتوای حرفه ای تبدیل شوید.

انواع محتوای متنی

پایه و اساس هر نوع تولید محتوایی، محتواهای متنی هستند. محتوای متنی انواع مختلفی دارد که هرکدام از آن‌ها از یک روش به شما کمک می‌کنند تا با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید. موارد زیر برخی از انواع محتواهای متنی هستند:

  • پست ها یا مقالات وبلاگ
  • مقالات سفید
  • کتاب‌های الکترونیکی
  • مجلات
  • اینفوگرافیک ها
  • رپورتاژها
تولید محتوای متنی | انواع محتوای متنی

اصول تولید محتوای متنی

اصول محتوای متنی جذاب و حرفه ای  در جذب مخاطبان نقش زیادی دارد که باعث افزایش فروش محصولات و ارائه خدمات می‌شود. قواعد و اصول تولید محتوای متنی به شرح زیر است:

  • تعیین هدف: قبل از شروع به نوشتن، هدف اصلی محتوا باید مشخص شود.
  • شناخت مخاطب: مخاطب مورد نظر و نیازهای او را در نظر بگیرید.
  • تحقیق و مطالعه: اطلاعات و داده‌های مربوطه را جمع‌آوری و مطالعه کنید.
  • ساختاردهی: محتوا را به چندین بخش تقسیم کنید و به ترتیب منطقی قرار دهید.
  • استفاده از عنوان جذاب: عنوان محتوای جذاب و جالب را انتخاب کنید.
  • پاراگراف‌های کوتاه: متن را به پاراگراف‌های کوتاه تقسیم کرده که برای خواننده خسته کننده نباشد.
  • استفاده از لینک‌ها و منابع: از منابع قابل اعتماد و لینک‌دهی استفاده کرده تا اعتبار محتوا را افزایش دهید.
  • بازخورد و به‌روزرسانی: پس از انتشار محتوا، بازخوردها را جمع‌آوری کرده و محتوا را به‌روزرسانی کنید.
اصول تولید محتوای متنی

تولید محتوا متنی برای سایت

مهمترین جزء یک وب سایت، تولید محتوا است. تولید محتوای متنی برای سایت در گوگل، اهمیت و ارزش بالاتر و بیشتری نسبت به سایر محتواها دارد. تولید محتوای منحصربه فرد و مفید برای شناخته شدن هر کسب و کاری حیاتی است. محتوای جذاب و مفید می‌تواند مخاطبان را به مشتریان دائمی تبدیل کند. همچنین مطالب شما باید اطلاعات ارزشمندی ارائه دهند و به خوانندگان کمک کنند تا چیزی جدید یاد بگیرند یا مشکلات خود را حل کنند.

تولید محتوا متنی برای سایت

تولید محتوای سئو شده

تولید محتوای سئو شده یا SEO-friendly content یعنی ایجاد محتوایی که هم مطابق با الگوریتم‌های گوگل باشد و هم  برای مخاطبان مفید و جذاب باشد. این نوع محتوا معمولاً شامل استفاده از کلمات کلیدی مناسب، ساختار منطقی و خوانا، عناوین و توصیفات جذاب برای صفحات و مطالب و استفاده از تصاویر و ویدئوهای مرتبط است. از آنجا که سئو یا بهینه‌سازی سایت برای بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت در نتایج جستجو است، تولید محتوای سئو شده می‌تواند به بهبود موقعیت یک وب‌سایت در نتایج جستجو کمک کند. تولید محتوای مبتنی بر سئو باعث افزایش بازدید سایت یا وبلاگ شما می شود.

تولید محتوای سئو شده

سفارش تولید محتوا متنی

سفارش تولید محتوا به معنای درخواست نوشتن محتوا برای یک هدف خاص است. این محتوا می‌تواند مقاله، وبلاگ پست، محتوای تبلیغاتی، محتوای رسانه‌ای یا متن‌های دیگر باشد. شورتکات پلاس علاوه بر ارائه خدمات طراحی سایت و سئو، تولید انواع محتوای سایت‌های شما را هم برعهده می‌گیرد. تمامی سفارش‌‌ها توسط تیم حرفه ای ما از جنبه‌های مختلف بررسی و تحلیل می‌شوند. این ارزیابی‌ها شامل مواردی مانند عدم استفاده از هوش مصنوعی، کیفیت محتوا، رعایت اصول خدمات سئو، یونیک بودن می‌باشد. سفارش‌های خود را در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت و از همه مهمتر کمترین قیمت تحویل بگیرید.

سفارش تولید محتوا متنی

هزینه تولید محتوا متنی

مدیریت و برنامه ریزی برای هزینه های مربوط به تولید محتوا، یکی از مشکلات و دغدغه‌های مدیران سایت است. قیمت تولید محتوا در شورتکات پلاس مقرون به صرفه است و با توجه به کیفیت محتوا، تعداد کلمات، زبان محتوا و موضوع مقاله تعیین می‌شود. هرچه موضوع محتوا تخصصی‌تر باشد، زمان بیشتری صرف تولید آن خواهد شد و در نتیجه هزینه افزایش می‌یابد. نرخ تولید محتوا برای سایت‌ها به نوع محتوا بستگی دارد که شامل: محتوای وبلاگ، محتوای محصول و  محتوای دسته‌بندی است. این سه مدل محتوا هزینه‌های متفاوتی دارند و روش و نحوه نوشتن این سه نوع محتوا باهم متفاوت است.

هزینه تولید محتوا متنی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *