انواع کلمات کلیدی در سئو و اهمیت آن‌ها

کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی چیست

کلمات کلیدی (Keywords) در واقع به همان عبارات و یا واژه های کلیدی اطلاق می شود که توسط مخاطبان برای یافتن اطلاعات در مورد موضوعی خاص در موتورهای جستجو وارد می شوند. با پیدا کردن و بکارگیری درست و اصولی کلمات و عبارات کلیدی، سایت شما می تواند در کلمات کلیدی موردنظر، رتبه بالایی به دست آورد و با سایر سایت ها به رقابت بپردازد.

انواع کلمات کلیدی سئو بر اساس تعداد کلمات

انواع کلمات کلیدی سئو بر اساس تعداد کلمات به سه گروه اصلی تقسیم می شوند که عبارتند از:

انواع کلمات کلیدی سئو براساس تعداد کلمات

کلمه کلیدی دم کوتاه | کلمه کلیدی شورت تیل

کلمات کلیدی دم کوتاه همانطور که از اسمشان پیداست معمولا شامل کلماتی می شوند که یک یا دو کلمه ای هستند. کلمه ای مثل “گوشی” یک کلیدواژه به حساب می آید. کلمات کلیدی دم کوتاه معمولا ترافیک بالایی را جذب سایت شما می کنند.

کلمه کلیدی دم متوسط | کلمه کلیدی میدل تیل

کلمات کلیدی دم متوسط معمولا شامل دو یا سه کلمه می شوند. کلمات کلیدی دم متوسط معمولا در مقایسه با کلمات کلیدی دم کوتاه کاملتر و توصیفی تر هستند. کلمات کلیدی دم متوسط گاها به عنوان کلمات کلیدی میانی نیز توسط مخاطبان شناخته می شوند. اگر چه کلمات کلیدی دم متوسط توصیف بهتر و واضح تری را در مقایسه با کلمات کلیدی دم کوتاه ارائه می دهند اما هم چنان این توصیفات کامل و شفاف نیستند. “آموزش آنلاین” و “خرید کفش” دو نمونه از کلمات کلیدی دم متوسط هستند.

کلمات کلیدی دم متوسط

کلمه کلیدی دم طولانی | کلمه کلیدی لانگ تیل

کلمات کلیدی دم طولانی به کلمات و عبارات طولانی اطلاق می شود که مخاطبان با وارد کردن آنها در موتورهای جستجو قادرند اطلاعات کامل و جامعی در مورد موضوع موردنظرشان کسب کنند. “آموزش محتوا نویسی از صفر تا صد” یک کلمه کلیدی دم طولانی است که با جستجوی آن در موتورهای جستجو می توان با اصول محتوانویسی به صورت کامل و دقیق آشنا شد. استفاده از کلمات کلیدی دم طولانی شانس شما برای دیده شدن در نتایج اول موتورهای جستجو را افزایش می دهد. رقابتی نبودن کلمات کلیدی دم طولانی سبب می شود شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشید. برای یافتن کلمات کلیدی دم طولانی می توانید جستجو کنید و یا از سایر سایت های دیگر کمک بگیرید.

کلمات کلیدی براساس هدف جستجو چند نوع دارد؟

کاربران معمولا با هدف خاصی کلمات کلیدی را جستجو می کنند. در واقع آنها با جستجو کردن کلمات کلیدی موردنظرشان در پی یافتن اطلاعات خاصی در مورد یک موضوع هستند. کشف هدف جستجو یکی از خصایص کلمات کلیدی نیست بلکه یکی از ویژگی های صفحه نتایج موتور جستجو است. کلمات کلیدی را بر اساس هدف جستجو می توان به 3 گروه اصلی تقسیم کرد.

انواع کلمات کلیدی از نظر هدف کاربر از جستجو

کلمات کلیدی تراکنش

کلمات کلیدی تراکنش در واقع شامل کلیدواژه های می شود که تصمیم قطعی برای خرید آنلاین یا در آینده نزدیک را نشان می دهد. تبلیغات پولی و سئو کردن بهترین استراتژی برای کسب رتبه خوب در این کلمات کلیدی هستند. خرید، فروش و یا اشتراک کلیدواژه های هستند که در این عبارت قرار دارند. کلمات کلیدی تراکنش به عنوان کلمات کلیدی خریدار نیز شناخته می شوند.

کلمات کلیدی اطلاعاتی

کلمات کلیدی اطلاعاتی به کلماتی گفته می شود که با هدف کسب اطلاعات و افزایش دانش در زمینه خاصی جستجو می شوند. این قبیل کلمات اغلب سوالی هستند و با کلماتی همچون” چی، چرا و چگونه” شروع می شوند. این قبیل کلمات بیشتر با هدف یادگیری و کسب اطلاعات جستجو می شوند و احتمال اینکه به خرید منجر شوند بسیار کم است.

کلمات کلیدی ناوبری

کلمات کلیدی ناوبری با هدف یافتن صفحه یا سایت خاصی توسط کاربران جستجو می شوند. در واقع وقتی شخصی اسم یک سایت یا برند تجاری خاص را در موتورهای جستجو وارد می کند، جستجوی ناوبری انجام داده است. معمولا کسانی که جستجوی ناوبری انجام می دهند با شرکت یا محصول موردنظر آشنا هستند و صرفا در جستجوی مکان فیزیکی و یا آدرس وب سایت آن هستند تا بتوانند از خدمات و محصولات آن بهره ببرند. جستجوی کلمات کلیدی ناوبری هم رتبه شما را در موتورهای جستجو ارتقا می دهد و هم نشان دهنده اعتبار شما و اعتماد مشتریان به برند تجاری شما است. 

عبارات کلیدی LSI

عبارات کلیدی یا Latent Semantic Indexing Keywords یک روش پیشرفته برای بهبود سئو و هم چنین ارتقای نتایج در موتورهای جستجو است. با بهره گیری از این عبارات می توانید محتوای خود را بهتر کنید و نتایج بهتری در موتورهای جستجو به دست آورید. کلمات کلیدی LSI در واقع به معنی به کار بردن کلمات مرتبط با متن است. برای پرهیز از تکرار یک عبارت، از کلمات مرتبط با آن عبارت بهره می جوید تا تاثیر بیشتری بر مخاطب بگذارید. هدف از بکارگیری این کلمات، جلوگیری از شناخته شدن به عنوان اسپم، کشف ایده های بیشتر و هم چنین ارائه مطلب بهتر و کامل تر است.

عبارات کلیدی LSI

دلایل اهمیت انواع کلمات کلیدی در سئو

انواع کلمات کلیدی نقش مهمی در سئو ایفا می کنند. کلمات کلیدی به شما کمک میکنند تا بتوانید محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی کنید. کلمات کلیدی به شما کمک می کنند تا بتوانید با مخاطبان خود در ارتباط باشید و از طریق این کلمات خود را به آنها معرفی کنید. در واقع کلمات کلیدی بستر تعامل بین شما و کاربران را فراهم می کند و این امکان را به شما می دهد تا با کاربران تعامل داشته باشید.

دلایل اهمیت انواع کلمات کلیدی در سئو

معیارهای انتخاب کلمات کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی خوب و مناسب که بتواند نتایج بهتری را برای شما به ارمغان بیاورد مستلزم آشنایی با معیارهای است که به شما کمک می کند تا بهترین کلمات کلیدی ممکن را انتخاب کنید. مهمترین معیارهای انتخاب کلمات کلیدی عبارتند از:

هدف جستجو

یکی از مهمترین معیارهای انتخاب کلمات کلیدی پی بردن به هدف جستجوی کاربران است. در واقع شما باید به این نکته پی ببرید که کاربر با چه هدفی کلمه کلیدی موردنظر را جستجو می کند. تولید محتوا متناسب با هدف کاربر سبب عمیق شدن ارتباط شما با کاربر می شود. هم چنین می توانید با این کار سهم خود از رقابت را افزایش دهید و میزان آگاهی از برند خود را نیز ارتقا دهید.

معیارهای انتخاب کلمات کلیدی

حجم جستجو

یکی دیگر از معیارهای پرکاربرد در انتخاب کلمات کلیدی، حجم جستجو است. این معیار با هدف سنجش محبوییت کلمه کلیدی موردنظر تعیین شده است و در واقع به شما می گوید که یک کلمه کلیدی خاص در یک بازه زمانی مشخص در یک مکان مشخص چند بار جستجو شده است.

رقابت

رقابت یکی دیگر از معیارهای است که در انتخاب کلمات کلیدی به شما کمک می کند. استفاده از کلمات کلیدی با رقابت کمتر و هدفمندتر شانس شما برای موفقیت در بهبود سئو و ارتقای رتبه سایت را افزایش دهید.

بیشتر بدانید: خدمات سئو سایت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *