طراحی لوگو حرفه ای

لوگو چیست؟

طراحی لوگو یکی از مهم ترین و اولین مرحله راه اندازی یک تجارت است. لوگو یک علامت، نشان یا نماد گرافیکی منحصربفرد است که برای شناسایی یک برند استفاده می شود و عنصر کلیدی هویت سازمانی یک شرکت، سازمان، محصول و یا یک تیم ورزشی است. برند مهمترین نماد هر شرکتی است. این ویژگی متمایز یک شرکت، محصول یا خدمات است. لوگو نمادی است به شکل حروف و یا تصاویر تلطیف شده که حاوی ایده خاصی است. لوگو نمادی است که از تصویر شرکت پشتیبانی می کند، بخشی از هویت شرکت است و به عنوان وسیله ای برای فردی سازی و شناسایی در بازار عمل می کند. اگر یک شخص حقوقی برای محصولات یا خدمات مختلف استفاده شود، ممکن است چندین آرم داشته باشد.

اهداف طراحی لوگو

انتقال ایده خود به مخاطبان هدف اصلی این نوع طراحی گرافیکی است. از دیدگاه یک مصرف کننده معمولی، وجود لوگو یا علامت تجاری یک شرکت با وضعیت ثابت تضمینی بر کیفیت خوب یک محصول یا خدمات است. به محصولاتی که لوگوی شناخته شده ای ندارند، نونام می گویند. یک لوگوی خوب سنگ بنای برند شماست. این به مشتریان کمک می کند تا بفهمند شما چه کسی هستید و چه می کنید.

طراحی لوگو

طراحی لوگو در بهترین شرکت طراحی گرافیک

اجزای لوگو

لوگو می تواند یک نسخه تلطیف شده از نام شرکت، یک نماد انتزاعی یا سازمانی و یا هر دو باشد. اکثر لوگوها و البته نه لزوما تمامی آنها از ترکیبی از عناصر زیر تشکیل شده اند:

رنگ

رنگ ها ارتباط دهنده اصلی لوگوی شما هستند. آنها به مخاطبان شما در مورد طرز فکر شرکت شما می گویند. رنگ های برند شما منعکس کننده ارزش های اصلی برند شما هستند. پالت رنگ می تواند از یک یا چند رنگ تشکیل شده باشد (اگرچه توصیه می کنیم از ترکیب دو یا سه رنگ استفاده کنید).

تایپوگرافی و ساخت آرم

نکته اصلی در لوگو سادگی و سهولت به خاطر سپردن آن است. اغلب اوقات، یک فونت معمولی گرفته می شود، کمی تغییر می کند و طرح اصلی ایجاد می شود. لوگوهای متنی برای شناخت برند عالی هستند زیرا سنتی و کلاسیک هستند. فراموش نکنید که مهمترین و اساسی ترین قاعده ای که در انتخاب تایپوگرافی باید در نظر گرفته شود خوانایی است. شکل و ترتیب حروف می تواند تاثیرات متفاوتی بر مشتریان احتمالی داشته باشد. 
در اینجا چند نمونه از لوگوهای متنی موفق آورده شده است: IBM، CNN، Yandex، Google، Facebook، Coca-Cola، Amazon و غیره

تصویر در طراحی آرم

تصویر می تواند از یک فلش ساده تا یک تصویر دقیق از یک شی متفاوت باشد. اگر تصمیم به استفاده از یک تصویر دارید به یاد داشته باشید که وقتی اندازه لوگو را کاهش می دهید، ممکن است برخی از جزئیات از بین بروند. سعی کنید از چیزی استفاده کنید که قابل درک و مقیاس پذیر به نظر برسد.

انواع لوگو

لوگو ترکیبی

لوگوهای ترکیبی شاید رایج ترین و محبوب ترین نوع باشند. چنین لوگوهایی حاوی تایپوگرافی و تصویر هستند. این نوع لوگو فضای بیشتری برای خلاقیت می دهد. آن ها برای شرکت هایی که باید نام خود را به لوگو متصل کنند، اما می خواهند از مزایای استفاده از یک نام تجاری بهره مند شوند، عالی هستند. عکس زیر نمونه ای از چند لوگوی ترکیبی است.

لوگو نوشتاری

پایه و اساس این نوع لوگوها نوشته ها هستند که باید فونت و طرح بندی مناسبی برای آن در نظر گرفت. این نوع لوگوها هم انواع مختلفی دارند به طور مثال اگر نام شرکت یا برند طولانی باشد و بخواهند به صورت مختصر نوشته شود به آن ها لوگوهای مونوگرام گفته می شود.

لوگو تصویری

با استفاده از تصاویر و گرافیک محصولات و خدمات را به مخاطبان ارائه می دهد. قدرت لوگو در ماهیت بصری آن نهفته است. امروزه افراد آنچه را که می بینند بسیار بهتر از آنچه می شنوند درک می کنند.

لوگو ترکیبی

اصول طراحی لوگو حرفه ای

ساخت یک لوگوی خوب اغلب مستلزم مشارکت کل تیم است. قبل از طراحی لوگو، باید تعریف روشنی از چشم انداز و ارزش های برند و همچنین درک مصرف کننده یا گروه هدف وجود داشته باشد. الزامات طراحی لوگوی حرفه ای عبارتند از:

• اول از همه، لوگو باید به راحتی قابل یادآوری و قابل تشخیص باشد.
• یک لوگوی خوب باید ارتباط خاصی را در مصرف کننده با کالاهایی که تولید می کنید یا خدماتی که ارائه می دهید، ایجاد کند. به عبارت دیگر، یک لوگوی خوب باید معنای واضحی داشته باشد.
• طراحی بد لوگو می تواند به اولین برداشت از کسب و کار شما آسیب جدی وارد کند. از طراحان خوب غافل نشوید. هیچ چیز گران تر از یک طراحی ارزان و بی کیفیت نیست.
• لوگو باید هم بر روی پوسترهای بزرگ و هم کارت ویزیت های کوچک خوب به نظر برسد. باید ساده باشد. اگر لوگوی خود را خیلی پیچیده کنید، وقتی آن را کوچکتر کنید جزئیات زیادی را از دست خواهید داد.
• اصالت نیز نقش مهمی دارد. این به شما کمک می کند تا از بین رقبا متمایز شوید.
• البته لوگوی شما باید منحصر به فرد باشد.

مهم ترین کاربردهای طراحی لوگو

•عملکرد متمایز:

لوگوی باکیفیت، محصول و شرکت را از محیط رقابتی متمایز می کند. توسط لوگوها است که مشتریان کالاهای یک شرکت را از شرکت دیگر تشخیص می دهند.


•عملکرد محافظتی:

این عملکرد به عنوان دارایی شرکت، از کالاها و خدمات آن محافظت می کند. اگر شرکتی از لوگوی شخص دیگری برای اهداف خودخواهانه استفاده کند، طبق قانون از نظر اداری مسئول شناخته می شود.


•عملکرد گارانتی:

با قرار دادن لوگوی خود بر روی محصول، کیفیت آن را تضمین می کنید. توجه داشته باشید که همه شرکت ها از لوگو استفاده نمی کنند. اما آن دسته از شرکت هایی که اعتماد به نفس دارند و مدت زیادی است که در بازار کار کرده اند، عملاً محصولاتی بدون آرم تولید نمی کنند.

•عملکرد زیبایی شناختی:

یک لوگوی زیبا، زیبایی محصول را افزایش می دهد و در عین حال کیفیت آن را تضمین میکند و محصول را در برابر جعل محافظت می کند. بهترین لوگوها فقط تصاویر نیستند، بلکه عناصر زیبایی شناختی مهم در طراحی محصول هستند.


•عملکرد تبلیغاتی:

عملکرد تبلیغاتی چیزی که اکثر شرکت ها برای آن لوگو سفارش می دهند. لوگو تصویر خاصی از شرکت ایجاد می کند، به مخاطبان هدف کمک می کند تا به راحتی محصول را بشناسند.


علاوه بر کارکردهای فوق، لوگو کارکردهای اطلاعاتی و روانی را نیز انجام می دهد. خریدار را در مورد سازنده ای که محصول را ایجاد کرده است مطلع می کند و نگرش مثبتی نسبت به شرکت ایجاد می کند و دقیقاً به این دلیل است که نیاز به سرمایه-گذاری معناداری در چنین نماد کوچکی است و اصول طراحی حرفه ای در ایجاد لوگو بسیار مهم است.

لوگو

طراحی آرم | ساخت لوگو | طراحی لوگو حرفه ای

طراحی لوگو اختصاصی

از مهم ترین ویژگی های یک لوگو خوب، خاص و اختصاصی بودن آن است که در میان برندهای رقیب خود متمایز باشد. در صورتی که لوگوی شما منحصر به فرد و یکتا باشد، قابلیت ثبت لوگو برای برند خود را خواهید داشت.

طراحی لوگو با ایده های خلاقانه

لوگو و نام تجاری برای هر شرکت مرحله اساسی ارائه آن در بازار است و آن را از رقبا نیز متمایز می کند. برای اینکه نام برند شما (یا علامت تجاری) موثر باشد، باید جالب و به یاد ماندنی باشد. به همین دلیل است که باید طراحی و توسعه لوگوها با غیرمنتظره ترین و خلاقانه ترین ایده ها انجام گیرد. قبل از طراحی لوگو باید فلسفه برند، استراتژی موقعیت‌یابی، مخاطبان کاربر، اهداف فوری و غیره باید کاملا بررسی شوند. شرکت شورتکات پلاس با داشتن چنین اطلاعاتی به طور کامل، نه تنها یک تصویر، بلکه ابزاری ایجاد می کند که می تواند برند را به سطح جدیدی از توسعه برساند. در واقع توسعه یک لوگو جایی است که برندسازی شرکت آغاز می شود. ایجاد هویت و لوگوی شرکتی نه تنها به مهارت های حرفه ای بلکه به یک رویکرد خلاقانه نیز نیاز دارد.

طراحان شرکت شورتکات پلاس ایده های خلاقانه زیادی دارند، ما می توانیم چندین گزینه طراحی لوگو را ارائه دهیم که از بین آنها می توانید یکی را که مناسب شماست انتخاب کنید.

اهمیت طراحی لوگو برای کسب و کارها

طراحی مناسب لوگو چیزی بیش از مجموعه ای از رنگ ها، اشکال و حروف است. وظیفه آن این است که شما را از رقبا متمایز کند. لوگو اصلی ترین ارتباط برند شما با مصرف کننده است.
اغلب، افرادی که کسب و کار خود را راه اندازی می کنند یا برای مدتی یک کسب و کار کوچک را اداره می کنند، ارزش یک لوگو را دست کم می گیرند و عجله ای برای ایجاد یک ارائه منحصر به فرد برای شرکت خود ندارند. آنها همچنین طراحی رسانه های تبلیغاتی را به تاخیر می اندازند و تنها پس از تشکیل تعداد مشخصی از خریداران بالقوه شروع به کار روی آنها می کنند. چنین رویکرد اشتباهی می تواند به هر شرکتی آسیب برساند و توسعه آن را به تاخیر بیندازد.معمولاً، شرکت‌ها به جای ارائه برندی که توسط افراد حرفه‌ای به بازار ارائه می‌شود، محصولات خود را از طریق مواد تبلیغاتی خود ساخته‌شده به مشتریان معرفی می‌کنند. متخصصان ترویج کسب و کار انجام این کار را توصیه نمی کنند، زیرا ارزش لوگوی شرکت به سادگی بسیار زیاد است.
اگر کارت‌های ویزیت یا دفترچه‌ها حاوی لوگوی شما نباشند، به احتمال زیاد درک متفاوتی از شرکتی خواهید داشت که «چهره» خود را دارد. در نتیجه:


• مخاطب چنین تجارتی را جدی نخواهد گرفت

• قرار دادن شرکت به عنوان یک سازمان کوچک

• تصویر شرکت ناتمام و کاملاً “خام” تلقی می شود.


• مخاطب تصمیم خواهد گرفت که شرکت جهت گیری تجاری مشخصی ندارد.

بهترین شرکت طراحی لوگو

انتخاب لوگوی مناسب کار سخت و پیچیده ای است ولی با انتخاب یک شرکت معتبر و باتجربه می توان بهترین انتخاب را داشت. با در نظر گرفتن استانداردها و شرایط زیر می توان بهترین شرکت را برای طراحی لوگوی مرتبط با کسب و کارتان انتخاب کنید.
• شرکت مورد نظر حتما دارای وبسایت معتبر باشد.
• دارای سابقه و تجربه کافی در زمینه طراحی لوگو باشد.
• نمونه کارهای واقعی باشد و تخصصی دارد.
• از طرح های تکراری استفاده نکند و برای هر شرکت یا سازمانی طرح مخصوص به آن را طراحی کند.

قیمت طراحی لوگو

هزینه و تعرفه ای که برای ساخت لوگو در نظر گرفته می شود به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند:

  • نوع لوگو
  • تجربه و سابقه طراح لوگو
  • تعداد دفعات ویرایش لوگو
  • زمانی که برای طراحی و ساخت آن صرف شده است

خدمات طراحی حرفه ای لوگو در شورت کات پلاس


وظیفه اصلی یک نام تجاری و لوگو این است که کسب و کار شما را به رسمیت بشناساند. هنگامی که لوگو در دید عموم ظاهر می شود، مشتریان بالقوه باید بلافاصله با شرکت شما ارتباط برقرار کنند. توسعه یک لوگوی به یاد ماندنی با طراحی منحصر به فرد از قابلیت های تیم شورتکات پلاس است که آن را به بهترین شرکت طراحی لوگو تبدیل کرده است. ما لوگوهای خلاقانه ای با طرح­ هایی ایجاد می کنیم که بینندگان آن را دوست دارند. با لوگوی طراحی شده توسط تیم خلاق ما، سازمان شما محبوب و متمایز از رقبای شما خواهد بود. طراحی حرفه ای لوگو خود را با خیال راحت به ما بسپارید. تفکر استراتژیک در این نوع طراحی به عنوان پیوندی بین ایده طراحی خلاقانه و نتایج شرکت توصیف می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.