سئو خارجی چیست؟
سئو خارجی با تکنیک هایی سروکار دارد که می توانید از آنها برای تبلیغ وب سایت خود در اینترنت استفاده کنید. انواع دیگر سئو بیشتر بر روی زیرساخت و محتوای وب سایت متمرکز هستند. وب سایت هایی که محبوبیت بیشتری دارند در رتبه بندی گوگل قرار می گیرند. با استفاده از آن شما می توانید بین سایت خود و سایر سایت ها پیوند برقرار کنید. به طور کلی هر کاری که خارج از وبسایت خود انجام میدهیم، مانند ارائه رسانههای اجتماعی، ساختن بک لینک، سایر وبسایتهایی که به وبسایت شما پیوند میدهند، سئوی خارج از صفحه میگویند. نام تجاری، برندسازی و غیره برای بهبود سیستم رتبهبندی جستجوی محتوای خود، انجام میشود.
در واقع سئوی خارجی (Off-page SEO) فرآیند تبلیغاتی است که سایت را قادر می سازد در رسانه های دیجیتال شناخته شود. در حین تبلیغ، باید این کار را به روشی بهینه برای موتورهای جستجو نیز انجام دهد. اولین کار سئو خارج از صفحه ایجاد مقالات تبلیغاتی و انتشار این مقالات است. نوشتن مقالات تبلیغاتی مناسب برای حوزه تجاری شما عاملی است که تأثیر مثبتی بر خزیدن ربات های موتورهای جستجو در سایت دارد.
انواع سئو
بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو فرآیند پیچیده ای است که انواع مختلفی دارد. هدف همه انواع سئو یکسان است: بهینه سازی وب سایت برای دیده شدن بیشتر در موتورهای جستجو.
هنگام بهینه سازی یک وب سایت برای موتورهای جستجو، باید صدها قانون را در نظر بگیرید. عوامل مختلف رتبه بندی موتورهای جستجو را برآورده کنید و در عین حال کاربران خود را راضی نگه دارید. برای سهولت کار، صنعت سئو انواع مختلفی از سئو را ارائه کرده است. هر کدام از انواع سئو مسئول مجموعه ای از قوانین بهینه سازی سایت است. علاوه بر بهینه سازی وب، زمانی که سئو را انجام می دهیم، باید سعی کنیم آن را به صورت خارجی با وب های دیگر مرتبط کنیم تا وب شناخته شده و موقعیت یابی شود. نکته این است که این زیرمجموعه های سئو یک فرآیند مجزا نیستند، فقط راهی برای تقسیم یک فرآیند پیچیده به چندین فرآیند کوچکتر هستند که مدیریت آنها راحت تر است.
انواع مختلف سئو
سئو فنی
سئو داخلی
سئوی محتوا
سئو خارج از صفحه
محلی
سئوی موبایل
تجارت الکترونیک
مهم ترین آنها سئو فنی، درون صفحه و off page seo است. هنگام انجام بهینه سازی سئو یک وب سایت تازه تاسیس، فرآیند بهینه سازی به دو صورت داخلی و خارجی انجام می شود. سئوی داخلی و سئوی خارجی فرآیندی است که در مناطق مختلف سایت اعمال می شود اما هدف یکسانی را دنبال می کند. فرآیند های سئو به وب سایت راه اندازی شده کمک می کند تا در رتبه اول نتایج جستجو قرار گیرد.
سئو خارجی و افزایش رتبه سایت
سئو خارجی چگونه انجام می شود؟
شرکت شورت کات پلاس عملیات سئویی را به بهترین شکل با هدف دیده شدن سایت شما در دنیای دیجیتال انجام میدهد. با استفاده از این استراتژی ها شما به مخاطبان بیشتری دسترسی خواهید داشت. کارشناسان ما علاوه بر بهینه سازی وب سایت، عملیات مربوط به سئو خارجی را نیز پیاده سازی می کنند. بهینه سازی خارج از صفحه برای موتورهای جستجو راهی برای افزایش دید وب سایت، از طریق فعالیت های خارج از وب سایت ما است.
این نوع سئو در کنار سئو داخلی تضمین می کند که وب سایت با وضوح بیشتری در نتایج جستجو ظاهر شده و رتبه بالاتری پیدا می کند. هیچ اولویتی در اعمال آنها وجود ندارد و می توانند به طور همزمان انجام شوند. در حالی که سئو داخلی در وب سایت اعمال میشود، سئو خارج از صفحه نیز میتواند به طور همزمان انجام شود. سئو خارجی یک استراتژیک حرفه ای برای وب سایت ها محسوب میشود.
عملیات سئو خارجی در شورت کات پلاس:
ایجاد تولید محتوای باکیفیت، خاص و جذاب که در موتورهای جستجو رتبه بندی شده، کاربر محور، خاص باشد و انگیزه ای برای اشتراک گذاری در خوانندگان ایجاد کند. اتخاذ دستورالعملهای باکیفیت موتورهای جستجوی اصلی مانند Google، Yandex و Bing و ارائه ترافیک بازدیدکننده به سایت شما با استراتژیهایی مطابق با دستورالعملهای آنها. تلاش برای دریافت لینک از منابع بک لینک با تجزیه و تحلیل محتوا و عملکرد وب سایت های رقبا در رتبه های برتر. تامین نیازهای بک لینک سایت شما از سایت های معتبر با قرابت بخشی و محتوایی که در موتورهای جستجو جایگاهی کسب کرده اند. عدم انجام فعالیت های تبلیغاتی و دوری از سایت هایی که به زباله لینک هایی تبدیل شده اند که نمی توان از آنها به وب سایت شما کلیک کرد. حفظ کیفیت سایت شما با تنظیم تمام لینک های سایتتان به عنوان “nofollow-dofollow” با توجه به برنامه ریزی سئو خارج از سایتتان.
خدمات سئو در شورت کات پلاس
استفاده از ابزار وب مستر گوگل (کنسول جستجوی گوگل) و پیگیری مداوم هشدارهای آن. دریافت نظرات و بررسی های مثبت از Google، Facebook، Instagram، Google Plus، Linkedin، Pinterest، Twitterو دریافت VK .ارسال تصاویر انحصاری، با وضوح بالا و با کیفیت بالا مربوط به صنعت شما به دنیای اینترنت و در دسترس قرار دادن آنها برای دیگران. کارشناسان سئو ما با نشر مطالب در شبکه های اجتماعی ذکر شده و بکار بردن بهترین تکنیک ها باعث بهبود سئو خارجی وب سایت شما می شوند. ایجاد تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، روزنامه، بیلبورد با نام تجاری، کلمه کلیدی و یک شعار خوب که خواننده را به وب سایت شما هدایت میکند.
اهمیت و مزایای سئو خارجی
اگر می خواهید سایت شما در فهرست جستجوی گوگل رتبه بالایی داشته باشد، سئوی خارجی یک عامل اجتناب ناپذیر برای شماست. مزایای off page seo در زیر ذکر شده است.
مطالعات سئو خارج از سایت باعث افزایش آگاهی از برند شما می شود.
دستیابی به مخاطب هدف را برای شما آسان تر می کند.
ترافیک مخاطب هدف سایت شما را افزایش می دهد.
از شما پشتیبانی می کند تا سایت معروفی باشید که توسط گوگل شناخته شده و قابل مشاهده است.
به شما کمک می کند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید.
باعث پشتیبانی سایت شما و جلب اعتماد کاربرانتان می شود.
تاثیر سئو خارجی بر کسب و کارهای اینترنتی
با پیاده سازی قوانین و دستورالعمل های این نوع سئو، کاربران شبکه های اجتماعی و رسانه های مختلف از سایت شما بازدید می کنند. بهبود رتبه سایت در گوگل یکی از مزیت های بهینه سازی سایت و به ویژه این نوع سئو است.
عوامل موثر در سئو خارجی
در موقعیت یابی، روش های خارج از سایت و در محل متمایز می شوند. یعنی فعالیت های انجام شده در وب سایت و فعالیت های انجام شده در خارج از وب سایت. چندین عامل اساسی وجود دارد که بر موقعیت وب سایت در موتور جستجو تأثیر می گذارد، این موارد عبارتند از: ساختار وب سایت، درستی کد منبع وب سایت، پیوند دادن، یعنی تعداد و کیفیت صفحاتی که به ما پیوند دارند.
- سابقه دامنه هایی که به سایت شما لینک داده اند
- مرتبط بودن سایت هایی که به شما لینک می دهند
off page seo
چند تکنیک مهم سئو خارج از صفحه
لینک بیلدینگ محبوب ترین و موثرترین تکنیک سئو خارج از صفحه است. اساساً در شورت کات پلاس ما با ایجاد پیوندهایی به وب سایت شما از سایر سایت ها، سعی می کنیم تا حد امکان رای بیشتری کسب کنیم تا بتوانید از رقبای خود دور شوید و رتبه بالاتری کسب کنید. ما با فعالیت در پلتفرم های رسانه های اجتماعی و اشتراک گذاری محتوای سایت شما اعتبار سایتتان را افزایش می دهیم. علاوه بر دریافت بک لینک از سایت هایی با امتیاز DR بالا، دریافت بک لینک از سایت های دارای پسوند مانند edu-gov بسیار مهم است و ما در شورتکات پلاس این کار را برایتان انجام می دهیم.
با تمرکز بر سایت های قوی و قابل اعتماد که به سایت شما ارجاع می دهیم رتبه شما را در موتورهای جستجو افزایش می دهیم. همچنین با دریافت بک لینک از سایت هایی که وبلاگ نویسی می کنند مانند وردپرس و با بازکردن وبلاگ در این کانال ها لینک های مرجع را نشان می دهیم، این کار باید به درستی انجام شود تا در چشم گوگل اسپم نشوید.
تفاوت سئو خارجی و داخلی
سئوی درون صفحه به بررسی موضوع سایت یا صفحه شما می پردازد. سئوی خارج از صفحه به میزان معتبر و محبوبیت سایت شما نگاه می کند.
استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو را می توان به دو دسته مختلف تقسیم کرد. سئوی داخلی و off page seo. هر دو برای موفقیت سایت ضروری هستند. اما ویژگی ها و معیارهای کاملاً متفاوتی دارند. در حالی که سئو داخلی بر روی بهینه سازی بخش های وب سایت تحت کنترل شما تمرکز دارد، off page seo بر افزایش اعتبار نام دامنه سایت شما از طریق ایجاد محتوا و به دست آوردن بک لینک از سایر وب سایت ها تمرکز می کند. برای درک بهتر تفاوت بین این دو، باید در سطح پایه نحوه عملکرد الگوریتم های موتورهای جستجو را درک کنید. به عبارت ساده، رتبه شما تا حد زیادی توسط عوامل درون صفحه تعیین می شود، در حالی که رتبه شما در نتایج جستجو تا حد زیادی توسط عوامل off page seo تعیین می شود. سئو داخلی شامل بهینه سازی عناصر سایت است.
ویژگی های کلیدی سئو داخلی را به عنوان بررسی کلمه کلیدی، برچسب عنوان، توضیحات متا، ساختار URL، لینک داخلی و استفاده از کلمه کلیدی فهرست کرد. در حالی که سئوی خارج از صفحه به افزایش رتبه بندی در موتورهای جستجو اشاره دارد. افزایش اعتبار سایت، حفظ اعتبار دامنه و افزایش آگاهی از برند در حیطه off page seo است. برای این نوع سئو، که بیشتر با لینک سازی مرتبط است، تاثیر بهینه سازی محتوا و کیفیت با هم در نظر گرفته می شوند. سئوی درون صفحه که به عنوان بهینه سازی موتورهای جستجو در صفحه نیز شناخته می شود، عمل بهینه سازی بخش های مختلف وب سایت شما مانند دسترسی به سایت، سرعت صفحه، محتوای بهینه شده، کلمات کلیدی، برچسب های عنوان و غیره است که بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر میگذارد. سئو داخلی شامل تمامی عواملی است که می توانید در وب سایت خود کنترل کنید.
تکنیک ها و استراتژی های سئو خارجی سایت
بک لینک در سئو خارجی
دریافت لینک از سایت های دیگر که بک لینک گفته می شود، زیر مجموعه وظایف سئو خارجی است. لینک هایی که از سایت های دیگر دریافت می کنید باید مرتبط با سایت شما باشد، در این صورت شناخت شما را توسط موتورهای جستجو افزایش می دهند. می توانید لینک را از طریق تصویر یا محتوا دریافت کنید. با این حال، مطمئن شوید که کیفیت سایتی که به آن لینک می دهید بالا باشد. درک تعریف سایت توسط دستگاه های رسانه های اجتماعی یکی از عملیات این نوع سئو است. پیوندهای منابع رسانه های اجتماعی نیز وب سایت شما را بهبود می بخشد و به واجد شرایط شدن آن کمک می کند. شما میتوانید با فرآیند ارتقای وبسایتی که با استفاده از شبکههای رسانههای اجتماعی انجام میدهید، به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید.
مزایای لینک سازی خارجی
یکی از مهم ترین فاکتورهای موثر بر off page seo ساخت بک لینک است که بر رتبه بندی سایت ها تاثیر بسزایی دارد. لینک سازی را می توان به عنوان یک سیگنال اعتماد برای گوگل در نظر گرفت، هرچه بیشتر به سایت های معتبر لینک شده باشید، اعتماد و اعتبار شما نزد گوگل بیشتر میشود. زمانی که فعالیتهای off page seo با تولید محتوای اصلی که مولد، جالب، مفید و ارزشمند است، انجام شود، دامنه مخاطبان هدف به طور طبیعی افزایش مییابد، ترافیک سایت ارگانیک افزایش مییابد، رتبه سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل افزایش مییابد و به اهداف ایجاد شده در سایت میرسد. هنگام لینک سازی، مهم است که همیشه به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت بالاترین اولویت است و هم خواسته های مخاطب هدف شما و هم دستورالعمل های تعیین شده توسط موتورهای جستجو باید در نظر گرفته شود.
حضور در شبکه های اجتماعی یکی از تکنیک های سئو خارج از صفحه
برای معرفی برند و کسب و کارها لازم است در این شبکه ها حضوری فعال و پررنگ داشته باشید. تعامل کاربران با محتوای سایت شما باعث سوشال سیگنال می شود.
بازاریابی فروم و انجمن ها
فعالیت در انجمن ها و فروم های آنلاین مرتبط با سایت شما به دیده شدن کسب و کار شما کمک می کند. شما می توانید با مشتریان بالقوه و کسانی که در این انجمن های اینترنتی فعالیت دارند صحبت کنید و خدمات و محصولات خود را ارائه دهید. همچنین فعالیت در بعضی از انجمنهای پرسش و پاسخ مانند: Quora، Yahoo Answers نیز مناسب هستند.
رپورتاژ آگهی و خرید بک لینک
کارشناسان سئو برای دیده شدن یک سایت بهتر است در کنار استراتژی های سئو به فکر رپورتاژ و تبلیغات باشید. تبلیغات متنی را برای افزایش سریع تبدیل ها راه اندازی کنید و همزمان روی سئو کار کنید. هنگامی که سایت به بالاترین سطح می رسد، امکان کاهش هزینه یا کنار گذاشتن آن به طور کلی وجود خواهد داشت.
در پایان، باید به خاطر داشته باشید که یک استراتژی سئو خوب ، انتخاب بین سئو داخلی و off page seo نیست. بلکه انواع سئو است که در کنار هم و با مدیریت مسئول سئو سایت را به رتبه اول گوگل می رساند.