انواع لوگو | طراحی انواع لوگو

طراحی لوگو

انواع لوگو و طراحی لوگو

انواع طرح لوگو | انواع سبک لوگو

طراحی لوگو مناسب به بیشتر شناخته شدن کسب و کار شما کمک می‌کند. در واقع لوگو بخش اصلی برندسازی هر شرکت و بیزینسی است، زیرا معمولاً اولین نقطه آشنایی مشتریان با شرکت و خدمات آن است. به همین دلیل مهم است که لوگو نشان‌دهنده برند شما باشد و مشتری را به شما متصل کند. سادگی و در عین حال ارتباط با صنعت و کسب و کار شما دو ویژگی مهم برای طراحی انواع لوگو (types of logos) است. اما لوگو دقیقا چیست؟

لوگو چیست؟

لوگو یک طرح گرافیکی است که نشان‌دهنده یک شرکت یا برند است. لوگوها در واقع نشانه‌ها، اشکال، متون و یا ترکیبی از این عناصر هستند. مهمترین بخش لوگو هویت است و باید به یک شرکت یا برند کمک کند با گروه هدف ارتباط برقرار کند. همچنین یکی از عناصر مهم طراحی گرافیک سایت است. وقتی در مورد نمایه گرافیکی یک شرکت صحبت می کنید، نحوه استفاده از لوگو را در طول ارتباطات شرکت توضیح می دهید.

لوگو چیست

لوگو های خاص

چرا طراحی لوگو اهمیت دارد؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک طراحی لوگوی حرفه‌ای و فکرشده برای یک شرکت یا برند ارزش زیادی دارد. اما 5 دلیل اصلی عبارتند از:

  • سادگی طراحی یک لوگو باعث می‌شود تا مردم، یک شرکت یا برند را بهتر، راحت‌تر و سریع‌تر به خاطر بسپارند .
  • هویت قابل تشخیص یک شرکت یا برند با یک لوگو ایجاد می‌شود.
  • اولین برداشت مشتری از یک برند با یک لوگو خوب و فکرشده ایجاد می‌شود، که باعث می‌شود مردم بیشتر به شرکت یا برند پاسخ دهند و اعتماد کنند.
  • با یک لوگو حرفه‌ای می‌توانید خود را از رقبای موجود در بازار متمایز کنید.
  • یک لوگو می تواند وفاداری مشتری به برند را تقویت کند.
چرا طراحی لوگو اهمیت دارد

نمونه لوگو

در ابتدا چند نمونه از انواع لوگوهای طراحی شده توسط تیم حرفه‌ای شورتکات پلاس را مشاهده کنید. همچنین برای آشنایی و شناخت بهتر انواع لوگو تا پایان مطالب با ما همراه باشید. هنگامی که می‌خواهیم یک لوگو ایجاد کنیم، با تجزیه و تحلیل چگونگی ظاهر کسب‌وکار و برند امروزی شروع می‌کنیم. ما کلمات کلیدی و مطالب الهام‌بخش را انتخاب می‌کنیم که نشان می‌دهد می‌خواهید برندتان چه حسی داشته باشد، چه تجربه‌ای داشته باشد و چه شکلی به نظر برسد.

نمونه لوگو طراحی شده توسط شورتکات پلاس

انواع لوگو

انواع گوناگونی از لوگو ها وجود دارند، که در طراحی هر کدام از عناصر مختلف با توجه به نوع کسب و کار و هدف، استفاده می‌شود. در ادامه لیستی از انواع این لوگو ها را قرار داده‌ایم که هر یک را بررسی می‌کنیم و چند نمونه از معروف‌ترین‌های هر کدام را برای آشنایی بیشتر شما معرفی خواهیم کرد.

لوگو تایپوگرافی

اکثر انواع لوگو ها از چند عنصر طراحی تشکیل شده‌اند : فونت‌ها، رنگ‌ها و نمادها. لوگوهای تایپوگرافی از 2 عنصر اول استفاده می‌کنند اما از عنصر سوم صرف نظر می‌کنند. آنها لوگوهای مبتنی بر تایپ فیس هستند، به این معنی که معمولاً فقط بر متن که در نوعی طراحی خاص تنظیم شده‌است برای جلب نظر مخاطبان خود متکی هستند.

لوگو تایپوگرافی

سبک های مختلف طراحی لوگو

لوگوتایپ یک تصویر شرکتی است که فقط نام شرکت را نشان می‌دهد. در لوگو تایپ، هیچ نماد، الگوی گرافیکی را نخواهید دید. چه نام برند شما مختصر باشد و چه طولانی، این نوع لوگو راه ایده‌آلی است تا مخاطبان شما بدانند کسب و کار شما چه نامی دارد. چه کسی لوگوی گوگل را نمی‌شناسد؟ این لوگو یک لوگو تایپ است. این لوگو که در سال 1997 طراحی شد، در سال 2014 چند عنصر بیش از حد را از بین برد و به یک نمونه استثنایی از مینیمالیسم تبدیل شد. گوگل موفق شد یک لوگوی ساده و مینیمال ایجاد کند، چیزی که تعداد کمی از مشاغل می‌توانند به آن دست یابند.

لوگو امبلم

لوگو امبلم دارای یک کلمه، نماد یا علامت در داخل یک شکل هندسی است. تمبرها، نشان‌ها و طرح های مشابه همگی در دسته لوگو امبلم قرار می‌گیرند. این لوگوها اغلب توسط مدارس، دانشگاه‌ها، سازمان‌های اجتماعی و سازمان‌های دولتی استفاده می‌شوند. در حالی که مراکز آموزشی نمادها و لوگوی امبلم را انتخاب می‌کنند، شرکت‌ها، تلاش‌های خلاقانه زیادی را برای ایجاد تصاویر منحصر به فرد انجام می‌دهند.

لوگو امبلم

لوگوهای معروف

از معروف ترین لوگوها با طرح امبلم می‌توان لوگوی سابق استارباکس در سال‌های 1992 تا 2011 مورد استفاده این برند قرار می‌گرفت را نام برد که در سال 2011 به عنوان مرحله بعدی برندسازی، استارباکس نام شرکت را از نماد خود حذف کرد تا شیک‌تر شود. یکی دیگر از لوگوهای معروف سبک امبلم، لوگو هارلی دیویدسون می‌باشد، که یک برند آمریکایی موتورسیکلت با شهرتی جهانی است.

لوگو تصویری

یک علامت گرافیکی یا تصویری، عنصر مرکزی برندسازی است که هویت منحصر به فرد کسب و کار شما را ایجاد می‌کند. وقتی در مورد توییتر می‌شنوید اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد چیست؟ یک پرنده آبی. اپل، غول فناوری اطلاعات به دلیل لوگو سیب گاز گرفته‌اش شناخته شده‌است. لوگوهای این برندها به نمادهای مستقلی تبدیل شده‌اند که به ما امکان می دهند فقط با نگاه کردن به علامت شرکتی آن برند را شناسایی کنیم.

لوگو تصویری

لوگو مسکات

همه ما از بچگی عاشق کارتون بودیم و بعضی از ما هرگز از دوست داشتن آنها دست برنداشته‌ایم. آیا شخصیت کارتونی مورد علاقه خود را که با جذابیت و حس شوخ طبعی خود، شما را جذب کرده است به خاطر دارید؟ در طراحی لوگو مسکات از شخصیت‌ها استفاده می‌شود و دقیقا هدف طراحی این است تا مخاطب را از طریق شخصیت‌های مختلف جذب کند. همچنین ممکن است ادغام این شخصیت‌ها با عناصر دیگر، لوگو مسکات را بسازد. از معروف‌ترین این لوگوها، لوگو KFC که شهرت جهانی دارد و در ایران، چی‌توز را می‌توان نام برد.

لوگو مسكات برای شرکت‌هایی که خانواده‌های بچه‌دار، را هدف قرار می‌دهند، انتخاب عالی است. اگر صاحب یا مدیریت یک کافه، مرکز سرگرمی، یا تیم ورزشی برای کودکان هستید، شخصیتی را پیدا کنید که پیام برند شما را منتقل ‌کند و لوگو شما را منحصر به فرد نماید. اگر تمایلی به قرار دادن یک شخصیت روی لوگوی خود ندارید، به یک لوگو انتزاعی فکر کنید.

لوگو انتزاعی

شما بیشتر اوقات ممکن است با نگاه به یک لوگو متوجه منظور و مفهوم آن شوید، اما لوگوهای انتزاعی این چنین نیستند. یک لوگوی انتزاعی دارای یک یا چند شکل هندسی است: الماس، مثلث، مربع، خطوط و هر شکل دیگری که فکر می‌کنید. وقتی صحبت از طرح‌های انتزاعی می‌شود، تنها محدودیت، تخیل شماست. بزرگترین برندهایی که از طرح‌های انتزاعی استفاده می‌کنند عبارتند از آدیداس، نایکی و پپسی.

لوگو انتزاعی

بیایید نگاهی دقیق‌تر به نحوه تجسم این کمپانی‌ها از هویت شرکتی خود بیندازیم در سال 1997، پپسی طرح جدیدی را به شکل پله ارائه کرد که شما را به سمت بالا هدایت می‌کند. ایده پشت لوگوی دایره‌ای سال 2001 این بود که با دنیایی که به سرعت در حال توسعه است، همگام شود. در حال حاضر، پپسی از یک دایره قرمز، سفید و آبی به عنوان ادای احترام به سربازان آمریکایی استفاده می‌کند. همانطور که می بینید، تصاویر انتزاعی می‌توانند چندین چیز را نشان دهند، به عنوان مثال یک گل، کره زمین، پله‌ها، و حتی قدردانی و احترام. تصاویر انتزاعی در حالی که همیشه ساده نیستند، با خلاقیت و تفکر مثبت همراه هستند. برای ایجاد یک طرح انتزاعی هوشمند، باید از مسیر تفکر عادی خارج شوید و جهان را با نگاهی تازه ببینید.

لوگو سه بعدی

برخلاف یک لوگوی دو بعدی معمولی، لوگوی سه بعدی لوگویی است که به صورت سه بعدی ارائه شده‌است و در نتیجه درک قابل توجهی از عمق ایجاد می‌کند. یک لوگوی سه بعدی حرفه‌ای و خوش ساخت از نظر بصری چشمگیر است و بلافاصله توجه هر کسی را که اتفاقی به سمت آن نگاه می‌کند را جلب می‌کند. لوگو پلی استنشن از معروف‌ترین لوگوهای 3 بعدی است.

لوگو مونوگرام

در طراحی لوگو مونوگرام از اولین حرف یا مخفف نام شرکت برای ایجاد لوگو استفاده می‌‌شود. مونوگرام اساساً لوگویی است که از یک یا چند حرف تشکیل شده‌است. این یک راه عالی برای ساده کردن لوگو برای مشاغل با نام کمی طولانی‌تر است. این نوع لوگو اگر در قالب مربع یا خیلی کوچک نمایش داده‌شود عالی است و سادگی آن را خوانا می‌کند. انواع مختلف شرکت‌ها از مونوگرام در لوگوی خود استفاده می‌کنند، برای مثال شرکت‌های فناوری، شبکه‌های رادیو تلویزیون، برندهای مد و فشن و برندهای خودرو. صنعت مد و فشن بیشتر از لوگو مونوگرام استفاده می‌کند، به همین دلیل است که مونوگرام اغلب لوکس‌تر در نظر گرفته‌می‌شود. لوگو برندهایی مثل لویی ویتون، گوچی، شنل، ایو سن لوران، کلوین کلاین، اچ پی، HBO، CNN، جنرال الکتریک، ال‌جی، ناسا و… مونوگرام می‌باشند.

لوگو مونوگرام

لوگو مینیمال

خطوط تمیز، اشکال هندسی و طراحی ساده و فریبنده از ویژگی‌های  طراحی مینیمالیستی هستند. یک لوگوی مینیمالیستی تزئینات و رنگ‌های غیر ضروری را حذف می‌کند تا علامتی ایجاد کند، که به اندازه یک طراحی پیچیده تأثیرگذار باشد.

مینیمالیسم را با ظاهری ساده یا ناتمام اشتباه نگیرید. لوگوهای مینیمالیستی ممکن است ساده باشند، اما ساده انگارانه نیستند. اگر می‌خواهید لوگویی داشته باشید، که پیچیدگی زیادی نداشته باشد و در ذهن مخاطب باقی بماند، مینیمالیسم ممکن است برای شما مناسب باشد. یا اگر به دنبال یک لوگوی مدرن برای تازه کردن برند خود هستید، ممکن است از اصول طراحی مینیمالیستی الهام بگیرید. از جمله معروف ترین لوگوهای مینیمال اپل، نایکی، آئودی و… غیره را نام برد.

لوگو مفهومی

منظور از طراحی لوگو مفهومی این است که مخاطب اصلی تبلیغات شما، گروه هدف است. طراحی مفهومی چارچوبی برای ایجاد ایده اساسی است که در پشت یک طرح اولیه قرار می‌گیرد و طرحی برای نحوه بیان بصری آن طراحی می‌شود. به طور کلی طراحی مفهومی ایده و هدف پشت طرح را توصیف می‌کند. این در مقابل اجرا قرار می گیرد، که در نهایت اجرا و شکلی است که یک طراحی به خود می‌گیرد منظور همان طراحی نهایی لوگو است.

لوگو مفهومی

لوگو مفهومی به اصطلاح هنر مفهومی مربوط می‌شود، که تصویری است که دیدگاه هنرمند را در مورد چگونگی شکل گرفتن محصول نهایی منتقل می‌کند. به طور مشابه، طراحی مفهومی در مراحل اولیه طراحی انواع لوگو اتفاق می‌افتد معمولاً قبل از جزئیات دقیق مانند انتخاب رنگ دقیق یا سبک تصویر است. تنها ابزار مورد نیاز یک قلم و کاغذ برای اجرا طرح اولیه است.

لوگو ترکیبی

طراحان لوگو برای برخی از کسب و کارها تعدادی از سبک های مختلف لوگو را با هم تلفیق می‌کنند.

لوگوهای متحرک

بهترین لوگوهای متحرک آن‌هایی هستند که از حرکت ارگانیک اشکال اصلی استفاده می‌کنند. اگر قطعات متحرک به طور یکپارچه با اشکال موجود در لوگوی شما جریان پیدا نکنند، ناهماهنگ و بیشتر از یک مزیت مانع خواهند شد.

لوگو متحرک

ایزولوگو

ایزولوگو نوعی لوگو است که تایپوگرافی و تصویر را به روشی خلاقانه ترکیب می‌کند. نتیجه یک نماد خوانا و شناسایی است که در آن دو عنصر هماهنگ با هم کار می‌کنند.

طراحی لوگو حرفه ای

ما در شورتکات پلاس تیمی خلاق از دیزاینرها و طراحان گرافیک را داریم که طراحی انواع لوگو را برای کسب و کارهای مختلف و شرکت‌ها، با بهره‌گیری از خلاقیت و نوآوری در اجرای ایده‌های جدید، مفهومی و مینیمال انجام می‌دهند و لوگو مناسب با کسب و کار و مطابق با آنچه مدنظر شما می‌باشد را طراحی می‌کنند. برای سفارش طراحی لوگو و طراحی گرافیک و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در شورت کات پلاس تماس بگیرید و در ارتباط باشید.

بهترین نوع لوگو

هر نوع لوگویی که انتخاب می کنید، همیشه به خوانایی توجه کنید. هر چیزی که شامل لوگو است باید خوانا باشد. فراموش نکنیم که هدف نهایی لوگو شناسایی شرکت است. مردم باید در نگاه اول خواندن آن را آسان کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *