اسکیما در سئو

اسکیما در سئو (schema)

اسکیما در سئو چیست؟ در حوزه‌ی سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو)، اسکیما یک نوع توصیف داده است که برای کمک به موتورهای جستجو مانند گوگل در درک و تفسیر محتوای وبسایت‌ها استفاده می‌شود. این نوع توصیف داده به وبمسترها و توسعه‌دهندگان وب کمک می‌کند تا اطلاعات مربوط به محتوای وبسایت خود را به شکل ساختارمند و […]

اسکیما در سئو (schema) بیشتر بخوانید »

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید (white hat seo)

سئو کلاه سفید چیست؟ سئو کلاه سفید (White hat SEO) یک روش ارتقاء جایگاه وبسایت در نتایج موتورهای جستجو است که با رعایت قوانین و مقررات موتورهای جستجو و بدون استفاده از تکنیک‌های تقلبی یا نامناسب، بهبود دائمی در رتبه‌بندی وبسایت را فراهم می‌کند. از جمله فعالیت‌های سئو کلاه سفید می‌توان به بهینه‌سازی محتوا، ایجاد

سئو کلاه سفید (white hat seo) بیشتر بخوانید »

لندینگ پیج

صفحه فرود یا لندینگ پیج (Landing Page)

لندینگ پیج چیست؟ لندینگ پیج (Landing Page) یا صفحه فرود، یک صفحه وب مخصوص است که برای جلب توجه و تبلیغ یک محصول یا خدمات خاص طراحی شده است. هدف اصلی لندینگ پیج، تشویق بازدیدکنندگان به انجام یک عمل خاص مانند خرید محصول، ثبت‌نام، دانلود فایل و غیره است. از مزایا ویژه طراحی لندینگ پیج

صفحه فرود یا لندینگ پیج (Landing Page) بیشتر بخوانید »

سرپ گوگل

سرپ (SERP) یا صفحه نتایج جستجو

سرپ چیست؟ سرپ (SERP) که مخفف search engine results page است به صفحه نتایج موتور جستجو گفته می شود. این صفحه‌ای است که به کاربران موتورهای جستجو بهترین و مرتبط ترین نتایج را نشان می‌دهد. صفحات نتایج موتورهای جستجو بر اساس پارامترهای مختلفی مانند ورود به حساب کاربری گوگل، تنظیمات موقعیت مکانی، اولویت‌های زبانی و

سرپ (SERP) یا صفحه نتایج جستجو بیشتر بخوانید »

برنامه نویسی سایت

برنامه نویسی سایت

برنامه نویسی سایت چیست؟ برنامه‌نویسی سایت (Web programming) به طراحی و توسعه صفحات و اجزای وب گفته می‌شود. این فرایند شامل استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف مانند HTML، CSS، JavaScript و PHP  و … برای ساختاردهی و طراحی وب‌سایت می‌شود. برنامه‌نویسان با استفاده از نوشتن کدها با زبان های برنامه نویسی مختلف به ساخت وب

برنامه نویسی سایت بیشتر بخوانید »

موتور جستجو

انواع موتور جستجو و کاربردهای آن

موتور جستجو چیست؟ موتور جستجو (Search Engine) یک نرم‌افزار است که به کاربران امکان می‌دهد تا با وارد کردن کلمات کلیدی، وب‌گاه‌ها، اسناد و منابع دیگر را در اینترنت جستجو کنند. این سامانه‌ها معمولاً از روش‌های خاص برای جستجو و نمایش نتایج به کاربران استفاده می‌کنند. موتورهای جستجو زندگی ما را بسیار آسان‌تر می کنند.

انواع موتور جستجو و کاربردهای آن بیشتر بخوانید »

تقویم محتوایی

تقویم محتوایی چیست و چه مزایایی دارد؟

تقویم محتوایی چیست؟ تقویم محتوایی تقویمی است که برای تیم تولید محتوا از تقویم سال نو نیز مهم‌تر است. تقویم محتوا یا Content calendar یک ابزار مهم در استراتژی تولید محتوا و بازاریابی محتوا است که برای برنامه‌ریزی، ایجاد، انتشار و مدیریت محتوای دیجیتال استفاده می‌شود. این تقویم به شما کمک می‌کند تا زمانبندی مناسبی

تقویم محتوایی چیست و چه مزایایی دارد؟ بیشتر بخوانید »

الگوریتم های گوگل

مهمترین الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل چیست؟ الگوریتم های گوگل به مجموعه قوانین و دستورالعمل‌هایی گفته می‌شود که گوگل برای بررسی محتوای سایت‌های گوناگون و رتبه‌بندی از آن استفاده می‌کند. در اصل کیفیت محتوای شما، ‌نوع لینک‌سازی از طریق انواع الگوریتم‌ های گوگل که طی سالیان مختلف به این موتور جستجوگر اضافه شده، ارزیابی می‌شود. الگوریتم های گوگل

مهمترین الگوریتم های گوگل بیشتر بخوانید »

قیمت ادمین اینستاگرام

هزینه ادمین اینستاگرام برای درک بهتر و مفهومی‌تر ادمین اینستاگرام، بهتر است از وظایفی که این شخص به عهده دارد آگاه شویم. هزینه ادمین اینستاگرام (Instagram admin) به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان یک قیمت ثابت برای آن تعیین کرد. برخی از این عوامل عبارتند از: میزان فعالیت پیج، نوع خدمات ادمین، تجربه و

قیمت ادمین اینستاگرام بیشتر بخوانید »

کارشناس تولید محتوا

کارشناس تولید محتوا

کارشناس تولید محتوا کیست؟ یک کارشناس تولید محتوا (Content creation) فردی است که مسئولیت تولید محتوای متنی، تصویری، صوتی یا ترکیبی را بر عهده دارد. این محتوا می‌تواند برای وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، پادکست‌ها، ویدیوها و یا هر فرمت دیگر دیجیتالی باشد. کارشناس تولید محتوا مسئول تحقیق درباره موضوعات مختلف، نگارش متن، انتخاب و تدوین

کارشناس تولید محتوا بیشتر بخوانید »