مهمترین الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل چیست؟

الگوریتم های گوگل چیست

الگوریتم های گوگل (Google Algorithms) به مجموعه قوانین و دستورالعمل‌هایی گفته می‌شود که گوگل برای بررسی محتوای سایت‌های گوناگون و رتبه‌بندی از آن استفاده می‌کند. در اصل کیفیت محتوای شما، ‌نوع لینک‌سازی از طریق انواع الگوریتم‌ های گوگل که طی سالیان مختلف به این موتور جستجوگر اضافه شده، ارزیابی می‌شود.

الگوریتم های گوگل برای سئو

ترتیب ظاهر شدن نتایج برای هر جستجو را الگوریتم های گوگل در سئو مشخص می‌کنند. این نوع الگوریتم‌ها در پشت صحنه‌ی جستجو، مطالب صفحات وب را فیلتر می‌کنند و میزان  ارتباط و کیفیت آن‌ها با عبارات جستجو شده را می‌سنجند تا بتوانند مناسب‌ترین و مرتبط‌ترین نتیجه را به کاربران نمایش دهند. این الگوریتم‌ها شامل الگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن،  الگوریتم مرغ مگس خوار، الگوریتم کبوتر، الگوریتم  رنک برین، الگوریتم Page Layout، الگوریتم سندباکس گوگل می‌باشد که در ادامه همه آنها را توضیح داده‌ایم.

بیشتر بدانید: خدمات سئو سایت

الگوریتم های گوگل برای سئو

هدف الگوریتم های گوگل چیست؟

هدف الگوریتم های گوگل، بهبود کیفیت نتایج جستجو و ارائه‌ اطلاعاتی مفید و دقیق به کاربران است. این الگوریتم ها با تحلیل و بررسی محتوا و ساختار وبسایت‌ها، رتبه بندی صفحات وب را براساس ارزش آنها تعیین می کنند. گوگل سعی می کند با استفاده از این الگوریتم ها، به کاربران خدمات بهتری ارائه کند و به آنها در پیدا کردن اطلاعات مورد نیازشان کمک کند.

هدف الگوریتم های گوگل چیست؟

انواع الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل هر یک دارای هدف‌های مختلف و خاصی هستند ولی در مجموع باید شرایطی را ایجاد کنند که کاربرانی که از این موتور جستجو استفاده می کنند در کمترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خود برسند. رایج ترین این الگوریتم ها شامل الگوریتم پاندا گوگل، الگوریتم پنگوئن گوگل، الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل، الگوریتم کبوتر، الگوریتم Page Layout، الگوریتم رنک برین، الگوریتم سندباکس گوگل می‌باشد.

انواع الگوریتم های گوگل

الگوریتم پاندا گوگل

نام رسمی الگوریتم گوگل پاندا است که برای مبارزه با محتوای بی‌کیفیت و کوتاه ایجاد شده است. این الگوریتم شانس نمایش محتوا های بی‌کیفیت، کوتاه و بی‌ارزش را در نتایج جستجو کاهش می‌دهد و به محتوای با کیفیت، منحصر به فرد و جذاب جایگاه بهتری در نتایج جستجو می‌بخشد .با معرفی این الگوریتم وبسایت‌ هایی که محتوای بی‌کیفیت داشتند و ممکن بود جریمه شوند، با اضافه کردن محتواهایی با کیفیت، حذف کلمات زائد یا اضافی و توجه به تجربه کاربری و خوانایی محتواهای صفحات، نسبت به اصلاح و بازسازی صفحات خود اقدام کردند.

الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن راهی برای مبارزه با سایت‌هایی است که قصد دارند با استفاده از روش‌های غیرطبیعی مانند لینک‌سازی اسپم رتبه‌های بالایی به دست بیاورند. الگوریتم پنگوئن جزئی از هسته اصلی الگوریتم‌های گوگل است. بین الگوریتم در فاصله‌های زمانی مختلف به وبسایت‌ها مراجعه می‌کند و در صورتی که نشانه‌هایی از لینک‌سازی اسپم یا روش‌های دیگر که غیرطبیعی باشد به دست بیاورد، ممکن است سایت را جریمه کند. هدف الگوریتم پنگوئن کاهش تاثیرگذاری روش‌های کلاه سیاه و به نوعی کنترل اوضاع توسط گوگل است. با درک بهترِ فرآیند دریافت لینک، پنگوئن توانست وبسایت‌هایی که اقدام به دریافت لینک‌های طبیعی و معتبر کرده بودند را ارتقاء دهد و وبسایت‌هایی که لینک‌های اسپم و ساختگی دریافت کرده بودند را  از رتبه‌های بالا به رتبه‌های پایین‌تر نتایج بکشاند.

الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار

از الگوریتم های اصلی برای بهینه سازی سرچ های کاربران است. هدف از ایجاد آن الگوریتم توسط گوگل، این بود که بر روی عبارات سرچ شده کاربران تمرکز کند و پس از تحلیل این عبارات در کوتاه ترین زمان، کاربران را به نزدیک‌ترین پاسخ سؤالشان برساند. همزمان با طراحی الگوریتم مرغ مگس خوار، بسیاری از صاحبان سایت ها و تولید کنندگان محتوا نگران این بودند که به رتبه سایت‌شان آسیب برسد. تا اینکه گوگل اعلام کرد وظیفه این الگوریتم، شناخت نیاز واقعی کاربر است. پس با تلاش برای پیدا کردن عبارات مورد نظر کاربران و تولید محتوا بر اساس این مؤلفه، می‎توانید توجه کاربران را زودتر از رقبای خود، جلب کنید. در مقابل، گوگل نیز با بهبود سئو سایت‌تان، رتبه سایت خود را ارتقاء می‎دهد.

الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر، الگوریتمی از گوگل است که وقتی شما کلمه‌ای کلیدی یا اسم خاصی را جستجو می‌کنید، آن عبارت را بررسی می‌کند تا اگر به موقعیت مکانی یا اسم مکانی خاص یا کسب‌وکاری محلی اشاره شده بود بهترین پیشنهادات و نتایج آن منطقه را در دسترس کاربر قرار دهد.

الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم رنک برین

این الگوریتم با هوش مصنوعی همراه است، همواره در حال یادگیری مفاهیم گوناگون بوده و در تهیه‌ی نتایج مناسب‌تر و کاربرپسندتر به گوگل کمک می‌کند. نتایج گوگل را براساس رفتار و تجربه کاربر مرتب می‌کند و نشان می‌دهد. این الگوریتم هم بر روی کلمات کلیدی تمرکز دارد، هم به معنی و مفهوم توجه دارد.

الگوریتم سندباکس گوگل

این الگوریتم برای دامنه های نوپا و جوان فعال است به عبارت دیگر، چندان با راه و روش دنیای اینترنت آشنا نیستند، است. زمانی که شما دامنه‌ای را در گوگل راه اندازی می کنید، گوگل آن دامنه را بین یک تا چهار ماه در سندباکس قرار می‌دهد و در این مدت کیفیت محتوای ایجاد شده توسط شما را ارزیابی می‌کند و زمینه اصلی کار شما را مشخص می‌کند.

الگوریتم سندباکس گوگل

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *