طراحی رابط کاربری (UI) جذاب و کاربرپسند

طراحی رابط کاربری جذاب و کاربرپسند

Ui چیست

UI به معنی “رابط کاربری” و مخفف کلمه‌ی User Interface است. این مفهوم در حوزه طراحی و توسعه نرم‌افزار و وب سایت به کار می‌رود. به مجموعه ای از المان‌های گرافیکی، ابزارها و ویژگی‌هایی گفته می‌شود که برای تعامل کاربر با نرم‌افزار یا وب سایت طراحی شده‌اند. به طور کلی، هدف طراحی رابط کاربری، ساده و قابل فهم کردن محتوای سایت یا نرم افزار برای کاربران است. رابط کاربری نقش مهمی در جذب کاربران و نگه داشتن آن‌ها در سایت و اپلیکیشن شما دارد.

ui چیست | طراحی رابط کاربری

طراحی رابط کاربری سایت

طراحی رابط کاربری یا UI Design به معنای طراحی بخشی از یک وب سایت، نرم افزار یا دستگاه با محوریت کاربر است. هدف از ui، بالا بردن کیفیت تجربه کاربری، کاهش پیچیدگی در رابط کاربری و جلب رضایت کاربران است. طراحی رابط کاربری شامل طراحی صفحات وب، فرم ها، منوها، آیکون ها و قابلیت های تعاملی دیگر است. دیزاین رابط کاربری به عواملی مانند طراحی مفهومی، طراحی اجرایی و طراحی تجربه کاربری تقسیم می شود.

یکی از عومل موفقیت و محبوبیت طراحی سایت، داشتن رابط کاربری جذاب و کاربرپسند می‌باشد. اگر  سایت شما دارای محتوای ارزشمند و بسیار مفیدی باشد ولی رابط کاربری و گرافیکی ضعیفی داشته باشد، کاربران تمایلی به ماندن در سایتتان را ندارند.

طراحی رابط کاربری سایت

بهترین طراح رابط کاربری

طراحی گرافیکی سایت

گرافیک سایت به اندازه محتوای وب، قابل توجه و اهمیت است. طراحی گرافیکی سایت به معنای ایجاد طرح و ظاهری زیبا و جذاب برای سایت است. در این فرآیند، مفاهیم مربوط به طراحی و نمایش صفحات وب به کار می‌رود تا کاربران بتوانند از اطلاعات سایت بهره‌مند شوند. با این کار، هویت بصری سایت که شامل رنگ‌ها، فونت‌ها، تصاویر، آیکون‌ها و دیگر عناصر طراحی است، شناسایی و تعریف می‌شود که بخشی بسیار مهم از تجربه کاربری سایت است. به طور کلی خدمات طراحی گرافیک سایت با هدف نشان دادن ایده‌ها، خدمات و محصولات از طریق یک خلق زیبا و کارآمد برای کاربران بهره‌مند از آن سایت ایجاد شده است.

طراحی گرافیکی سایت | طراحی رابط کاربری

تفاوت UI و UX در چیست؟

رابط کاربری (ui)، به همه چیزی اشاره دارد که کاربر در رابطه با سایت یا نرم‌افزار می‌بیند و با آن تعامل دارد. این شامل دکمه‌ها، فضاهای خالی، پراستفاده‌ترین ویژگی‌ها و سایر عناصر ظاهری می‌شود. هدف اصلی UI بهبود تجربه کاربر در استفاده از سایت یا نرم‌افزار است. به طور خلاصه، UI  به طراحی دقیق اجزای اختصاصی که کاربر در آن می‌تواند تعامل کند، تمرکز دارد.

در مقابل، UX (User experience)، به کلیت تجربه کاربر در طول زمانی که با سایت یا نرم‌افزار در تعامل است، اشاره دارد. این شامل شکل گیری اولیه ایده و مفهوم محصول، نحوه استفاده از آن، مراحل فرآیند خرید و دریافت محصول و سایر جزئیات کاربردی می‌شود. هدف UX بهینه‌سازی تجربه کاربر در بین کاربران است. به طور کلی برداشت کلی مخاطب جدا از نحوه تعامل می‌باشد.

تفاوت UI و UX در چیست | طراحی رابط کاربری

اصول طراحی رابط کاربری (ui)

  • سادگی و دسترس‌پذیری برای کاربران: رابط کاربری سایت باید ساده و کاربرپسند باشد و کاربران به راحتی بتوانند به دنبال اطلاعات مورد نیاز خود بگردند.
  • زیبایی و طراحی جذاب: طراحی سایت باید جذاب و زیبا باشد و قابلیت جذب کاربران را داشته باشد.
  • رعایت استاندارهای طراحی: توجه به استانداردهای طراحی وبسایت نظیر استفاده از فونت‌ها و رنگ‌های طراحی شده، بررسی تعامل بین صفحات و سایت، فواصل بین المان‌های مختلف و… بسیار مهم است.
  • سرعت بارگذاری صفحات: باید از تصاویر با حجم کم و فشرده و بهینه‌سازی کدهای استفاده کرده و سرعت بارگذاری صفحات را به حداقل برسانید.
  • ریسپانسیو بودن: رابط کاربری سایت باید در هر اندازه صفحه نمایشی که کاربر استفاده می‌کند، به درستی نمایش داده شود.

طراحان سایت شورتکات پلاس برای طراحی یک رابط کاربری با کیفیت بالا و جذاب، توجه و زمان زیادی به آن اختصاص می‌دهند. ما در تلاش هستیم تا با ترکیب درست موارد فوق، تجربه‌ی بهتری برای کاربران خود فراهم کنیم و در نتیجه باعث افزایش بازدید سایت شویم.

اصول طراحی رابط کاربری

سفارش طراحی رابط کاربری ui

برای سفارش طراحی رابط کاربری شما می‌توانید با شرح دقیق نیازهای خود به یک شرکت یا طراح حرفه‌ای مراجعه کنید. در سفارش رابط کاربری، باید نیازهای کاربران هدف شما و نیازهای کسب‌وکارتان بررسی شود. برای طراحی UI سایت می توانید با 09128113907 تماس بگیرید و ظاهر سایتتان دقیقا مطابق نیاز خود داشته باشد.

سفارش طراحی رابط کاربری | ui

طراحی رابط کاربری با کیفیت و جذاب در شورتکات پلاس

شرکت طراحی سایت شورتکات پلاس با در اختیار داشتن افراد متخصص و مجرب در زمینه طراحی سایت می‌تواند باعث بالا رفتن سرعت رشد وب‌سایت کسب و کار شما از سایر رقبا شود. طراحان سایت و طراحان گرافیک ما با رعایت تمام اصول و طراحی بی‌نظیر تلاش می‌کنند بهترین خدمات را ارائه دهند. تحویل سفارش در زمان از قبل مشخص شده با کمترین هزینه از مزایای سپردن طراحی و دیزاین رابط کاربری به ما است.

طراحی رابط کاربری باکیفیت و جذاب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *