الگوریتم اینستاگرام چیست؟ مهم ترین الگوریتم های اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

الگوریتم اینستاگرام چیست

الگوریتم اینستاگرام مجموعه‌ای از فرآیندها است که این پلتفرم برای درک آنچه کاربران می‌پسندند از آن بهره می‌برد. این الگوریتم سیستم پیچیده‌ای است که تعیین می‌کند کدام نوشته‌ها، تصاویر یا ویدیوها به کاربران نمایش داده شود. همچنین بر اساس مجموعه‌ای از عوامل مختلف از جمله تعاملات کاربری، ترجیحات کاربر، زمان‌بندی انتشار مطالب، نوع محتوا و … تصمیم می‌گیرد. در ابتدا اینستاگرام یک الگوریتم ساده داشت که به دسته‌بندی پست‌ها براساس ترتیب انتشار مربوط بود. اما این الگوریتم در گذر زمان تغییرات زیادی داشته و در سال 2024 تبدیل به سیستمی بسیار پیچیده‌ شده است. در ادامه مطلب با انواع این الگوریتم ها آشنا خواهید شد.

بیشتر بدانید: اینستاگرام شورتکات پلاس

الگوریتم اینستاگرام 2024

در سال 2024، الگوریتم instagram با پیشرفت‌های زیادی در هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، تجربه کاربری را بهینه‌سازی و بررسی می‌کند. تعاملات کاربران، مانند لایک‌ها، نظرات، و مدت زمان مشاهده پست‌ها مواردی هستند که این الگوریتم بر آن ها تمرکز دارد و بر اساس این داده‌ها، محتوای شخصی‌سازی‌شده‌ای را در فید، اکسپلور و ریلز نمایش می‌دهد. هدف الگورتیم ها ارائه محتوای مرتبط و جذاب‌تر می باشد. افزایش تمرکز بر امنیت و محتوای سالم و باکیفیت برای ایجاد پلتفرمی امن‌تر و دوستانه‌تر، نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مهم الگوریتم اینستاگرام 2024 در این دوره است.

الگوریتم اینستاگرام 2024

آموزش الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم در اینستاگرام رفتار کاربران نسبت به پست ها را بررسی می کند. در نتیجه مهم است که صفحه‌ی شما چقدر بازدید دارد و کاربران چقدر با صفحه‌ی شما ارتباط دارند. طبق تحقیقات انجام شده 6 عامل وجود دارد که تعیین می کنند محتوای شما در اینستاگرام چه جایگاهی دارد. ادمین‌های اینستاگرام برای داشتن بازاریابی موفق در این رسانه باید آن ها را در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنند. این عوامل شامل موارد زیر است:

  • علاقه کاربران
  • روابط کاربران
  • زمان انتشار محتوا
  • تعداد دفعات استفاده از برنامه اینستاگرام
  • تعداد فالووینگ و فالورهای کاربران
  • مدت زمان استفاده از اینستاگرام
آموزش الگوریتم اینستاگرام

مهم ترین الگوریتم های اینستاگرام

اینستاگرام نحوه رفتار هر کاربر را به ‌صورت جداگانه تحلیل می‌کند تا با استفاده از آن بتواند دقیق‌ترین پیش‌بینی درباره سلیقه هر فرد را انجام دهد. معیارها و متغیرهای زیادی در این زمینه تاثیرگذار هستند، مانند تعداد لایک و بازدید، متن هر پست، تعداد ذخیره شدن یک پست، کلیک کردن استوری، هشتگ‌های استفاده شده و … . هرکدام از این معیارها در قسمت های مختلف دارای اهمیت متفاوتی است.

مهم ترین الگوریتم های اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام برای هشتگ‌ها

استفاده از هشتگ ها به صورت اصولی، به نمایش پست‌های بهتر و مرتبط‌‌‌‌تر به کاربران کمک می کند. مناسب‌ترین تعداد هشتگ برای یک پست، بین 5 تا 9 عدد است. استفاده بیشتر از این تعداد ممکن است از طرف اینستاگرام به عنوان یک رفتار اسپم و تبلیغاتی شناسایی شود. البته اینستاگرام به کاربران خود اجازه قرار دادن 30 هشتگ در پست را می‌دهد. بهتر است از هشتگ های مرتبط برای دیده شدن استفاده کنید.

الگوریتم اینستاگرام برای پست

این توصیه‌ها به شما کمک کنند تا محتوای جذاب و موثر را در اینستاگرام بنویسید.

  • انتخاب تصویر خوب: انتخاب تصاویر با کیفیت و جذابیت بالا برای پست‌گذاری در اینستاگرام مهم است.
  • نوشتن متن جذاب: استفاده از متون جذاب و جالب همراه با تصاویر می‌تواند تعامل بیشتری را ایجاد کند.
  • زمان مناسب: انتخاب زمان‌های مناسب برای پست‌گذاری که با فعالیت کاربران مطابقت داشته باشد می‌تواند موثر باشد.
  •  استفاده از هشتگ‌ها: استفاده از هشتگ‌های مناسب کمک می‌کند تا پست شما در جستجوی کاربران قرار گیرد.
  •  تعامل با دنبال‌کنندگان: واکنش به نظرات و پیام‌های دنبال‌کنندگان مانند پاسخ به سوالات و نظرات می‌تواند به تعامل بیشتر با دنبال‌کنندگان منجر شود.

بیشتر بدانید: طراحی پست اینستاگرام شورتکات پلاس

الگوریتم اینستاگرام تعامل با کاربران

الگوریتم اینستاگرام برای تعامل با کاربران به شدت بر اساس فعالیت و تعامل کاربران با محتواهایی که ارائه می‌دهند، تعیین می‌شود. این شامل مواردی مانند تعداد لایک ها، نظرها، اشتراک‌گذاری‌ها، واکنش‌ها و زمانی که یک کاربر واکنش نشان می‌دهد، می‌شود. الگوریتم این شبکه اجتماعی برای تعامل با کاربران بر اساس این معیار‌ها محتواها را مرتب می‌کند تا محتواهایی که بیشترین تعامل را دارند را به کاربران نمایش دهد. این الگوریتم به کاربران کمک می‌کند تا محتوای مورد علاقه خود را پیدا کرده و همچنین به سازندگان محتوا کمک می‌کند تا به دسترسی به مخاطب‌های بیشتری برسند.

الگوریتم اینستاگرام برای تعامل با کاربران

الگوریتم فید و استوری اینستاگرام

فید اینستاگرام به صفحه ای گفته می‌شود که در آن پست و استوری افرادی که آنها را دنبال کرده‌اید، نشان داده می‌شود. الگوریتم فید و استوری اینستاگرام یک سیستم هوش مصنوعی است که توسط اینستاگرام برای نمایش محتواها بر اساس ترتیب اهمیت و تعامل کاربران استفاده می‌شود. این الگوریتم بر اساس عواملی مانند تعداد لایک‌ها، نظرات، تعاملات و تاریخ انتشار محتواها، تصمیم‌گیری می‌کند که کدام مطالب به کاربران نمایش داده شود. الگوریتم فید و استوری اینستاگرام به منظور بهبود تجربه کاربران و افزایش تعامل آن‌ها با محتواها طراحی شده است.

الگوریتم اینستا برای رفتن به اکسپلور

در حال حاضر الگوریتم اینستا برای رفتن به صفحه اکسپلور یا “Explore” بر اساس عوامل مختلفی از جمله قابل قبول و پرطرفدار بودن پست‌ها، تعامل کاربران با محتوا، جستجوهای قبلی و علایق کاربری تعیین می‌شود. این الگوریتم ممکن است به تغییرات تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند تغییرات سیاست‌های اینستاگرام و یا اصلاحات فنی در خود پلتفرم باشد.

الگوریتم اینستاگرام افزایش فالوور

برای جذب فالوورهای بیشتر، روش ها و توصیه‌های مختلفی وجود دارد. در ادامه با راه های واقعی و اصولی برای افزایش فالوور اینستاگرام آشنا خواهید شد:

  • یک پروفایل حرفه‌ای بسازید.
  • از ساختن Reels غافل نشوید.
  • پست‌های جذاب ایجاد کنید.
  • یک کپشن نویسی قوی و حرفه ای برای پست‌های خود داشته باشید.
  • از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید.
  • برندسازی کنید.
  • تعامل با کاربران
  • کلمات کلیدی را در قسمت بیو خود اضافه کنید.
  • همکاری با اینفلوئنسرها
  • از تبلیغات برای افزایش فالوور اینستاگرام استفاده کنید.
الگوریتم اینستاگرام برای افزایش فالوور

الگوریتم ریلز اینستاگرام

ریلز اینستاگرام ویدیوهای کوتاهی هستند که این شبکه اجتماعی از سال 2020 برای رقابت با تیک تاک عرضه کرد. ریلز با استوری‌ها از نظر مدت زمانی که ویدئوها را به نمایش می‌گذارد، متفاوت است. استوری‌ها بعد از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند ولی ریلز‌ها مانند یک پست قابل‌مشاهده مدت زمان بیشتری نمایش داده می شود. از جمله مهمترین مواردی که در الگوریتم ریلز اینستا می توانند موثر باشند:

  • علاقه کاربران
  • میزان تعامل
  • عمر ویدئو
  • ادیت ویدیو
  • استفاده از موسیقی ها و موضوعات ترند

بیشتر بدانید: ادمین اینستاگرام شورتکات پلاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *