لینکدین چیست؟

شبکه اجتماعی لینکدین در سال 2002 ایجاد شد. این شبکه متعلق به گروه مایکروسافت است و به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی حرفهای در جهان شناخته میشود. LinkedIn یکی از مهمترین شبکههای اجتماعی است که با شبکههایی که برای استفاده شخصی در نظر گرفته شدهاند متفاوتاست. هدف آن تبدیل شدن به بزرگترین شبکه اجتماعی حرفهای است. این پلتفرم برای روابط حرفهای و تجاری در نظر گرفته شدهاست. در LinkedIn ، آنچه مییابید اساساً شرکتها و حرفههایی هستند که به دنبال دیده شدن، تبلیغ برند خود، تماس با افراد جدید، ایجاد یک شبکه یا افزایش کسبوکار خود هستند.
سایت لینکدین
آیا به دنبال شغل هستید یا می خواهید با متخصصان حوزه خود ملاقات کنید؟ آیا کاربرد لینکدین و ارتباط آن با سئو را می دانید؟ شاید هنوز دقیقاً نمیدانید LinkedIn چیست و قبل از ایجاد یک نمایه میخواهید بیشتر درباره آن بدانید. مانند اینستاگرام ، فیسبوک و توییتر، لینکدین نیز یک شبکه اجتماعی است. برخلاف اکثر پلتفرمهای دیگر، LinkedIn یک سایت شبکه حرفهای است که برای کمک به جویندگان کار در یافتن شغل طراحی و ساخته شدهاست. در LinkedIn همچنین میتوانید با همکاران، شرکتها و متخصصان ارتباط برقرار کنید، رزومه و تجربیات حرفهای خود را به اشتراک بگذارید، بحثهایی را در مورد موضوعات مرتبط با دنیای تجارت و غیره شروع کنید.

در این مقاله، همهی چیزهایی را که باید در مورد این پلتفرم بدانید پیدا خواهید کرد. وقت آن است که مدتی را صرف مطالعه کنید و بدانید که لینکدین چیست، چگونه کار میکند و چه ارتباطی با افزایش رتبه سایت دارد.
لینکدین پریمیوم
اشتراک ویژه این شبکه اجتماعی را پریمیوم میگویند و با استفاده از آن کاربران اختیارات بیشتری دارند. LinkedIn Premium یک سرویس اشتراک شبکه اجتماعی است که بر ایجاد روابط حرفه ای متمرکز شده است، چه برای مشارکت با سایر متخصصان و چه برای جذب مشتریان جدید. همچنین این پلتفرم به شما امکان می دهد به دوره هایی دسترسی داشته باشید که به افزایش نتایج نه تنها در linkedin، بلکه در تمام زمینه های بازاریابی کمک می کند.
چرا از لینکدین استفاده کنیم؟
لینکدین بزرگترین شبکه حرفهای موجود است که هدف آن برقراری ارتباط حرفهای از سراسر جهان برای افزایش بهرهوری و موفقیت است. استفاده از LinkedIn مانند سایر شبکههای اجتماعی نیست. عکسهای شخصی افراد در این شبکهی اجتماعی منتشر نمیشوند و تمام جزئیات زندگی فرد به اشتراک گذاشته نمیشود. LinkedIn حتی جایی برای بیان و به اشتراک گذاشتن حالات یا احساسات درونی خود نیست. در LinkedIn، شما با دوستان خود یا با یک کاربر هدف صحبت نمیکنید. در عوض، تخصص و دانش خود را برای پاسخگویی به نیازهای کاربران و کمک به سایر حرفهها برای بهبود تجارت خود در دسترس قرار میدهید.
دلایل استفاده از لینکدین
- داشتن ارتباط مستقیم با مشتریان
- ایجاد اعتماد
- حضور در لینکدین برای بهبود سئو
- حضور در LinkedIn برای معرفی کسب و کار و حرفه و تخصص شما
- پیدا کردن کار در LinkedIn
- رایگان بودن ثبتنام در لینکدین
تبلیغات در لینکدین
لینکدین ابزار مناسبی برای تبلیغات است. از آنجا که در این شبکه اجتماعی میتوان افراد حرفهای در هر حوزه را پیدا کرد میتوان گفت این شبکه اجتماعی بهترین مکان برای تبلیغات حرفه و تخصص افراد است. یک تبلیغ در LinkedIn به کسب و کار شما کمک میکند تا به موفقیت برسد. داشتن یک نمایه حرفه ای در LinkedIn و ایجاد محتوای ارزشمند به شما این امکان را میدهد که با دنیای حرفهای خود همگام شوید.

تاثیر لینکدین بر سئو
لینکدین یک شبکه اجتماعی محبوب است. گوگل اهمیت بسیار زیادی به این شبکه اجتماعی میدهد. سایت LinkedIn دامین آتوریتی بالایی دارد و محتوای مفید و تازهای در آن درج میشود. درج URL سایت در این شبکه اجتماعی باعث میشود سایت شما نیز از نظر گوگل امتیاز مثبت دریافت کند. یکی دیگر از دلایل اهمیت لینکدین برای سئو سایت این است که این شبکه اجتماعی کاربران زیادی دارد و باعث میشود ورودیهای سایت شما از این طریق افزایش یابد. یکی از خدمات ویژه ما در شورتکات پلاس این است که برای سئو وبسایتها در شبکه اجتماعی لینکدین تبلیغات ارائه میدهیم و برای هرکدام از مشتریان خود در لینکدین ثبتنام میکنیم و کسب و کار مشتری خود را معرفی میکنیم.
برای اینکه لینکدین تاثیر بیشتری بر سئو داشته باشد لازم است چند نکته را در نظر داشته باشید. این نکات عبارتند از:
بهینه سازی پروفایل
نمایه لینکدین شما باید نماینده شما باشد. در یک نگاه، مردم باید بفهمند که شما چه کسی هستید و به خصوص چه کاری انجام میدهید، شما باید رزومه خود را به گونهای در نمایه درج کنید که شما را به خوبی معرفی کند. برای ایجاد یک نمایه موثر و متمایز، باید به عناصر مهم دقت کافی را داشته باشید.
نمایه این شبکه اجتماعی کاربر به راحتی در Teams قابل مشاهده است. هنگامی که نقشه نمایه یک کاربر را مشاهده می کنید یا به هر چت انفرادی می روید، می توانید به سرعت تجربه، تحصیلات، مهارت ها و موارد دیگر را مشاهده کنید. همچنین میتوانید شبکه LinkedIn خود را توسعه دهید و بدون ترک Teams با افراد در LinkedIn ارتباط برقرار کنید.

ثبت نام در لینکدین
عکس پروفایل و تصویر بنر
داشتن عکس پروفایل و بنر به شما کمک می کند برجسته شوید. عکس نمایه شما فرصتی برای نشان دادن این است که چه کسی هستید، و شما را متمایز میکند. عکس پروفایل باید با کیفیت باشد، پس زمینه خنثی داشته باشد و رنگبندی مناسب داشته باشد.
استفاده از کلمات کلیدی
فعالان LinkedIn معمولاً با استفاده از کلمات کلیدی بسیار خاص بر اساس پروفایلهایی که میخواهند پیدا کنند، تحقیق میکنند. انتخاب کلمه کلیدی که میخواهیم به وسیله آن دیده شویم و به بهترین شکل نشاندهنده ما باشد، بسیار مهم است.

با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، نمایهی شما راحتتر پیدا میشود. افراد با تجربه بر اساس کلمات کلیدی موردنظرشان شما را در لینکدین مییابند. در این حالت لینکهای مربوط به سایت شما که در پروفایل یا پستهایتان درج شده است، بیشتر دیده میشود و وبسایت شما بیشتر کلیک میخورد. با این کار میتوان ورودیهای سایت را افزایش داد.
درج آدرس وبسایت
یک روش مناسب که به سئوی سایت کمک زیادی می کند این است که در نمایه لینکدین خود آدرس سایت را وارد کنید. لینکدین این امکان را برای کاربران خود فراهم آوردهاست که بتوانند url سایت خود را در این شبکه اجتماعی درج کنند و با این کار بازدید وبسایت شما بیشتر خواهد شد.
استفاده از هشتگ

حتی لینکدین، شبکه اجتماعی حرفهای، نتوانسته است در برابر جذابیت هشتگها مقاومت کند، آن کلمات جادویی که قبل از آن نماد هشتگ (#) وجود دارد، محتوای موضوعی یا موضوعات خاصی را مشخص میکند. هشتگها عمدتاً برای دستهبندی محتوا استفاده میشوند. هشتگها نوعی برچسب هستند که در برخی از سرویسهای وب و شبکههای اجتماعی به عنوان یک جمع کننده موضوعی استفاده میشود. عملکرد آن این است که کاربران بتوانند پیامهای مربوط به یک موضوع یا محتوای خاص را آسانتر پیدا کنند.
فعالیت کسب و کارها در لینکدین
هر برندی میتواند یک نمایه شرکتی در شبکه داشته باشد، اما این باید با احتیاط انجام شود – و ما توضیح میدهیم که چرا. linkedin برای شرکت ها برای افزایش دیده شدن برند در بین حرفه ای ها و به اشتراک گذاری روش کار شرکتی مهم است. در حالی که در سایر شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام، امکانات برای محتوا بسیار زیاد است، در linkedin رویکرد باید بیشتر شرکتی باشد. به همین دلیل، برای اینکه شرکت شما به درستی جایگاه خود را در linkedin قرار دهد، مطمئن شوید که مواد کافی در این زمینه دارید یا نیروی کار برای تولید آن.