انواع وب سایت و قابلیت های آن‌ها

وب سایت چیست؟

وب سایت چیست؟

در دنیای امروز واژه‌هایی همچون وبگاه، تارگاه، تارنما، سایت و یا همان وب سایت، واژه های پرتکراری هستند که بارها و بارها آنها را شنیده اید. وب سایت در واقع به جایی در اینترنت اطلاق می شود که از یک یا مجموعه ای از صفحات تشکیل شده است. هر کدام از انواع وب سایت‌ها (types of websites) نیز محتوای خاص خود همچون متن، تصویر، فیلم و فایل های صوتی را شامل می شوند. دامنه یا دامین در واقع اسامی منحصربفردی هستند که وب سایت ها را همچون اسامی انسان ها از همدیگر متمایز می کنند. هر وب سایت دارای یک دامنه یا IP منحصربفرد است که به وسیله آن از سایر صفحات متمایز می شود.

انواع وب‌سایت از نظر نحوه عملکرد

وب سایت ها از نظر نحوه کارکرد به 4 گروه اصلی تقسیم می شوند که شامل وب سایت فروشگاهی، وب سایت شرکتی، وب سایت شخصی و وب سایت آموزشی می شوند.

انواع وب‌سایت از نظر نحوه عملکرد

سایت فروشگاهی

سایت های فروشگاهی در زمره پرطرفدارترین و محبوب ترین سایت ها از نظر عملکرد به حساب می آیند. این وب سایت ها در واقع خدمات و محصولات را به مشتریان می شناسانند. وب سایت فروشگاهی باید از ویژگی های همچون قابلیت اتصال به درگاه بانکی و پرداخت اینترنتی،مشاهده محصول و امکان مقایسه محصولات، داشتن سبد خرید و سایر ویژگی های موردنیاز برخوردار باشد.

بیشتر بدانید: طراحی سایت فروشگاهی

سایت شرکتی

هدف از راه اندازی وب سایت شرکتی، معرفی خدمات و محصولات یک شرکت یا سازمان است تا مشتریان بتوانند با خدمات و محصولات آن شرکت آشنا شوند. در واقع سایت های شرکتی بستر مناسبی برای معرفی و فروش خدمات و محصولات شرکت ها و سازمان ها فراهم می کنند.

بیشتر بدانید: طراحی سایت شرکتی

سایت آموزشی

وب سایت آموزشی در واقع برای مدرسان و افرادی که قصد دارند از طریق آموزش در زمینه ی خاصی به صورت آنلاین کسب درآمد کنند راه اندازی شده است. سایت آموزشی به مدرسان و آموزش دهندگان کمک می کند تا بتوانند به راحتی با مخاطبان خود در ارتباط باشند و به کسب درآمد بپردازند.

بیشتر بدانید: طراحی سایت آموزشی

سایت شخصی

سایت شخصی در واقع به افراد کمک می کند تا پروژه ها و دستاوردهای کاری و علمی خود را معرفی کنند و رزومه خود را به کارفرمایان ارائه دهند.

انواع وب‌ سایت از نظر برنامه‌نویسی

وب سایت ها از نظر فنی و نوع برنامه نویسی هم انواع مختلفی دارند. انواع وب سایت ها از نظر فنی شامل وب سایت ‌های استاتیک یا ثابت، وب سایت های دینامیک یا پویا و درگاه یا پورتال می شوند.

انواع وب سایت از نظر برنامه نویسی

وب سایت استاتیک

وب سایت ‌های استاتیک (Static Website) یا ثابت به برنامه نویس حرفه ای نیاز ندارند. با توجه به اینکه این وب سایت ها دارای ظاهر هستند یک فرانت اند کار می تواند این نوع سایت را طراحی کند. صفحات وب سایت ‌های استاتیک یا ثابت هر کدام می توانند ویژگی های منحصربفردی داشته باشند اما به روزرسانی و آپدیت اینگونه سایت ها بسیار سخت و زمان بر است و نیاز به دانش تخصصی در حوزه فرانت اند دارد.

وب سایت داینامیک

سایت های داینامیک (Dynamic Website) به سایت های گفته می شوند که به برنامه نویس حرفه ای نیاز دارند و هم چنین سیستم مدیریت محتوا نیز باید داشته باشند. سایت های داینامیک هم فرانت اند هم و بک اند دارند و انتقال اطلاعات به راحتی صورت می گیرد چرا که  انتقال اطلاعات بین فرانت سایت و سرور انجام می شود. در سایت های داینامیک به روز رسانی سایت و تغییر اطلاعات آن میسر است. سیستم های مدیریت محتوا همچون وردپرس نیز می تواند برای ساخت این گونه سایت ها مورد استفاده قرار گیرند.

درگاه یا پرتال

پورتال (Portal) شامل وب سایت های سازمانی می شود که علاوه بر اطلاع رسانی و درج خبر، اطلاعات، خدمات آنلاین، سامانه های ارتباطی و اطلاع رسانی و مدیریت کاربران و سایر مواردی که یک سازمان برای آنلاین کردن خدمات فیزیکی خود نیز دارند در آن مهیا است.

چه نوع وب سایتی برای کسب و کار شما مناسب است؟

انتخاب وب سایت مناسب باید با توجه به ساختار کسب و کار شما صورت گیرد. در واقع خدمات و محصولاتی که شما ارائه می دهید نوع وب سایت مناسب برای کسب و کار شما را تعیین می کند. مشورت کردن با افراد و شرکت های متخصص همچون شورتکات پلاس می تواند به شما کمک کند تا وب سایت خود را به درستی انتخاب کنید و با راه اندازی یک سایت مناسب هر چه سریعتر برای خود در موتورهای جستجو جایگاه مناسبی دست و پا کنید و به ارائه خدمات و محصولات خود بپردازید.

انواع وب سایت برای کسب و کارها

طراحی انواع وب‌ سایت توسط طراحان شورتکات پلاس

شورتکات پلاس تیمی از طراحان حرفه ای وب سایت را در اختیار دارد که در زمینه طراحی و راه اندازی سایت های مختلف تخصص و تبحر فراوانی دارند. طراحان حرفه ای شورتکات پلاس، دانش، تخصص و تجربه را با همدیگر تلفیق می کنند تا بهترین و مناسب ترین سایت را برای شما طراحی کنند سایتی که بتواند تمام نیازهای شما را تامین کند و شما را در تحقق رویاهایتان کمک کند. 

طراحی انواع وب سایت

بیشتر بدانید: خدمات طراحی سایت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *