سمراش چیست؟
سمراش یکی از کاربردیترین ابزارهای سئو میباشد که توسط بسیاری از کارشناسان سئو به کار گرفته میشود. به عبارت دیگر بهترین پلتفرم برای مدیریت بازاریابی محتوا و کسب و کارهای آنلاین است. این نرمافزار محبوب امکانات و قابلیتهای بسیار زیادی دارد. سئوکاران به کمک Semrush، میتوانند به تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل رقبا، بررسی و آنالیز سئو سایت بپردازند. همچنین میتوانند ترندهایی که در زمینه کسب و کار و موضوع سایت وجود دارد را شناسایی کنند. با تمرکز روی این عبارات کلیدی در جهت بهبود سئو سایت، بهترین استراتژی سئو را پیاده سازی میکنند. در این مقاله، به آموزش ابزار سمراش و آشنایی شما با امکانات این ابزار میپردازیم.
امکانات ابزار سئو سمراش
ابزار سئو سمراش مجموعهای از امکانات و ویژگیهایی دارد که برای بهبود و بهینهسازی سایتها و محتواهای آنها ارائه میشود. این امکانات شامل ویژگیهایی مانند:
- تحلیل وبسایت: بررسی کلمات کلیدی، ارزیابی رتبه وبسایت در موتورهای جستجو، بررسی بازدیدکنندگان، تحلیل رقبا و …
- مدیریت محتوا: کمک به نوشتن و بهینهسازی محتوا برای جستجوهای ارگانیک، بررسی کیفیت محتوا و …
- بهینهسازی محتوا: کمک به بهبود عنوانها، توضیحات متا، ساختار URL و…
- بایگانی و لینکسازی: بررسی لینکهای وبسایت و بهبود استراتژی لینکسازی
- مانیتورینگ و گزارشدهی: بررسی عملکرد وبسایت در موتورهای جستجو، ارائه گزارشهای ترافیک و …
مزایای ابزار semrush
استفاده از ابزارهای سئو مانند سمراش میتواند به بهبود رتبهبندی سایت شما در موتورهای جستجو کمک کند. موارد زیر فقط چند نمونه از مزایای استفاده از ابزار سئو میباشد.
- بهبود رتبهبندی: کمک به بهبود موقعیت سایت شما در نتایج جستجوی موتورهای جستجو مانند گوگل.
- تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی: ارائه دادههای مربوط به کلمات کلیدی که میتواند به شما کمک کند تا محتوا و استراتژی کلمات کلیدی خود را بهبود ببخشید.
- رقابتپذیری: ارائه اطلاعات در مورد رقبا و رتبه بندی آنها که میتواند به شما کمک کند تا استراتژی سئو خود را بهینه کنید.
- تجزیه و تحلیل محتوا: ارائه نقدهای مرتبط با محتوای سایت شما و پیشنهاداتی برای بهبود آن.
- بررسی لینکها: بررسی و ارزیابی لینکهای وارد و خروجی برای بهبود استراتژی لینک سازی.
آموزش سمراش
با وارد کردن پروژه یا سایت مدنظر در این ابزار از امکانات نوار سمت چپ استفاده نمایید. بخش seo به ارتقا و بهبود سئو سایت شما کمک میکند. برخی از این امکانات شامل موارد زیر است:
- آدرس سایت را وارد کنید و با کلیک بر روی سرچ، اطلاعات مورد نیاز را دریافت نمایید.
- در بخش Overview منوی Organic research، نمودار Organic Keyword Trend را میبینید که تغییرات سایت در هنگام سرچ را با عبارات کلیدی متفاوت نشان میدهد.
- بخش Positions دارای دو بخش Organic Search Positions و Organic Keyword Trend است و موقعیت کلمات کلیدی در زمانهای مختلف که سایت از آنها رتبه گرفته را مشخص میکند.
- قسمتPosition Changes جایگاه کلمات کلیدی سرچ شده را در انواع دسته بندی جدید، افزایش یافته و کاهش یافته تعیین میکند.
- بخش Pages صفحههای ایندکس شده را به ترتیب موقعیت و رتبهای که دارند نمایش میدهد و آخرین قسمت که Subdomains است زیردامنهها را تعیین می کند.
- منوی بعدی Backlinks است که بخش overview آن، تعداد و نوع لینک های برگشتی را مشخص میکند.
- Anchors شامل لیستی از لینکها و تعداد آنها در دامینهای متفاوت است.
- 8Indexed Page صفحات ایندکس شده و Competitors اعتبار سایت را نمایش میدهد.
ساخت اکانت سمراش
برای ثبت نام اکانت سمراش، یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید، نیاز بازاریابی و هدف شما میباشد. بعد از ساخت اکانت بهتر است برای کسب بهترین نتیجه آن را به خوبی مدیریت کنید. برای استفاده از ابزار semrush کافیست وارد سایت سمراش شوید و بعد از انجام مراحل ثبت نام که شامل وارد کردن ایمیل و رمز عبور است وارد آن شوید. پس از طی این مراحل میتوانید از تمامی بخشهای این ابزار استفاده نمایید. با ایجاد این حساب در طول روز میتوانید 10 سایت را به صورت رایگان تحلیل کنید. اگر شما یک کارشناس سئو حرفهای هستید و پروژههای متعددی دارید برای استفاده روزانه بیشتر از10 سایت بهتراست اکانت پریمیوم سمراش را خریداری کنید.
خرید اکانت سمراش
استفاده از اشتراک SEMrush به دلیل تحریم در ایران مشکل است. اما با خرید اکانت میتوانید بدون هیـچ مشکلی از آن استفاده کنید. اکانت اختصاصی سمراش با قابلیت راه اندازی پروژه و تحلیل و آنالیز دامنه سایت به بهبود سایت شما کمک میکند. با خرید اکانت SEMrush به یکی از تخصصیترین ابزارهای سئو برای تحلیل رقبا و تحقیق کلمات کلیدی دست پیدا خواهید کرد.