لینکسازی خارجی چیست؟
یکی از اصلیترین روشها که برای ارتقای سایت انجام میشود لینکسازی خارجی است همچنین یک راه برای افزایش سابقه و اعتبار محسوب میشود. اغلب افراد از راز عملکرد لینک خارجی بیخبرند اما این لینک میتواند به صورت بسیار عجیبی ترافیک سایت شما را بالا برده و در رتبهبندی سایت و سئو آن نیز تأثیر ویژهای داشته باشد. یکی از تفاوتهای مورد توجه لینکسازی داخلی و خارجی در نوع لینک دادن میباشد که لینکسازی خارجی لینکی را به یک وبسایت دیگر در دامنه متفاوت میدهد اما لینکسازی داخلی لینکی را به صفحه دیگر از وبسایت شما میدهد.
انواع لینک سازی خارجی
لینکسازی خارجی همانند لینکسازی داخلی دارای انواع مختلفی است که عبارتند از:
- لینکسازی محتوایی: این لینکسازی با ساخت محتوا از جمله متن، تصویرو ویدیو محتوایی با کیفیت را ارئه میدهد و به وبسایتهای دیگر امکان لینک دادن را میدهد.
- لینکسازی اجتماعی: این نوع لینکسازی با تولید محتوا به رسانههای اجتماعی امکان لینک دهی ایجاد میکند.
- لینکسازی شبکهای: با ایجاد روابط با سایتهای دیگر و ساخت محتوا که میتواند به وبسایت شما لینک دهد.
- لینکسازی پولی: این نوع لینکسازی متفاوت است و باید برای لینک دهی مبلغی پرداخت شود.
استراتژی لینک سازی خارجی
استراتژِی در لغت به معنای تعیین هدف و برنامهریزی برای رسیدن به آن است. برای لینکسازی خارجی نیز استراتژیهایی وجود دارد که با استفاده از آنها میتوانیم لینکسازی عالی داشته باشیم. استراتژی لینکسازی به این معنی است که لینک دهی و دریافت لینک طبیعی باشد و با برنامهریزی به صورت هدفمند بتوان لینک دریافت کرد. چند نکته در رابطه با استراتژی لینکسازی خارجی وجود دارد که در زیر به آن اشاره میکنیم.
در ابتدا باید محتوای مناسبی داشته باشیم و مخاطب خود را تعیین کنیم و سپس میتوانیم محتوای خود را غنیسازی کنیم که با این کار مخاطب تایم خود را بیهوده در صفحهای نمیگذراند و محتوای جذابی در دسترس دارد وآمار لینک دهی و دریافت لینک نیز افزایش مییابد. همچنین با تولید محتوایی یونیک و خلاقانه، محتوایی ارزشمند داریم که سبب میشود محتوای خود را اعتبارببخشید و کاربر را جذب محتوای خود کنید.
داشتن یک بلاگ آموزشی نیز تأثیرگذار اشت. زیرا کاربران به طور پیوسته در حال ارتقای دانش خود هستند و این موضوع سبب میشود همیشه در حال یادگیری باشند و سایتهای آموزنده نیز در این راستا بسیار پر بازدید و مخاطب میباشد. البته سایتهای مرتبط سایت شما با مشاهده بلاگ و محتواهای آموزشی به سایت شما لینک میدهند.
قواعد و اصول لینک سازی خارجی
لینکسازی خارجی (external link) قواعد بسیاری دارد که رعایت نکردن هر کدام میتواند به سایت شما آسیب بزند در ادمه به قواعد مهم میپردازیم. اگر سایت شما در زمینه مطالب درسی فعالیت میکند نباید در سایت خودرو نامی از آن برده شود یعنی در سایتهای مرتبط بایستی لینکسازی کرد و در سایتهای غیر مرتبط نتیجه چندان مهمی ندارد. بسیاری از سایتها هستند که به صورت دایرالمعارف هستند و سایتهایی با موضوعات مختلفی دیده میشود اما قبل از لینک دهی صفحه خود به همچین سایتهایی بایستی رتبه و ارزش سایت را نیز مشاهده نمود
در ابتدا پیش از لینک دهی میبایست محتوای خود را غنی کنیم و از اعتبار محتوای سایت خود مطمئن باشیم سپس اقدام به لینکسازی کنیم و اگر سایتی با محتوای قوی بالا کشیده شود سریعتر محصولاتش به کاربران نمایش داده میشود و فروش میرود.
اهمیت لینک خارجی در سئو
هر لینک خارجی یک رای محسوب میشود و میزان رضایتمندی و تأییدیه محتوا میباشد و با افزایش لینک خارجی، گوگل سایت شما را یک صفحه مهم شناخته و آن را در رتبهبندی خود قرار میدهد همچنین نام بردن از سایت شما به سایتهای دیگر یک امتیاز برای صفحه شما است و ترافیک سایت شما را افزایش میدهد و اینکار با هدایت کاربران به سایت لینک داده شده همراه است.
چگونه یک وب سایت مناسب برای بک لینک خارجی پیدا کنیم؟
گرفتن لینک خارجی از سایتهای خبری بسیار پرطرفدار هستند زیرا سایتهای خبری فوقالعاده پر بازدید و قوی هستند و همین موضوع سبب میشود ترافیک سایت شما را افزایش دهد. لینگ گرفتن از پروفایل شبکههای اجتماعی بسیارمورد اهمیت است زیرا شبکههای اجتماعی بسیار پرطرفدار هستند و ایجاد لینک در آنها سبب میشود ترافیک بسیاری را به سمت سایت شما هدایت کند.
ابزارهای مفید برای لینک سازی خارجی
- Moz: این سایت یکی از فوقالعادهترین سایت برای سئو است و تمام لینکهای داده شده به سایت را نمایش میدهد.
- Google Webmaster: با استفاده از این ابزار کاربردی میتوان جایگاه و رتبه سایت خود را نگاه کنید و متوجه نتایج جستجویی شوید.
- Check my link: میتوانید با این سایت لینکهای شکسته را در لینکسازی داخلی و خارجی ببینید.