بهترین راه های افزایش سرعت سایت

منظور از سرعت بارگذاری سایت چیست

افزایش سرعت سایت

بهبود سرعت سایت | افزایش سرعت لود سایت

افزایش سرعت سایت، تأثیر مستقیمی بر تجربه کاربری بازدیدکنندگان دارد. زیرا؛ همه ما امیدواریم که اطلاعات مورد نیاز خود را در اسرع وقت دریافت کنیم. سرعت بارگذاری سایت، به مدت زمانی اشاره دارد که لازم است تا یک صفحه در سایت شما به طور کامل بارگذاری شود. برخی از مطالعات نشان می دهد که مردم انتظار دارند اطلاعات سایت شما را حداکثر در 2 ثانیه ببینند. پس از این مدت، کاربران شما شروع به تردید در مشروعیت و امنیت سایت شما می کنند. از طرف دیگر، موتورهای جستجو سرعت سایت شما را بر اساس زمانی که کاربران اولین بایت اطلاعات را دریافت می کنند، اندازه گیری می کنند. این عامل ارتباط مستقیمی با سرعت پاسخگویی سروری دارد که اطلاعات سایت شما در آن ذخیره می شود.

سرعت سایت برای تجربه کاربر و موقعیت یابی در گوگل تعیین کننده است. بنابراین، اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان را در وب‌سایت خود حفظ کنید و نتایج سئو را بهبود ببخشید، اکنون ببینید چگونه می‌توانید عملکرد صفحات خود را ارزیابی و سرعت بخشید.

اهمیت افزایش سرعت سایت

به طور کلی، کاربران سایتی را که به سرعت بارگذاری می شود با کیفیت تر و امن تر می دانند. بنابراین، سایتی که بسیار کند بارگذاری می شود در کاربران ایجاد شک و تردید می‌کند و آن‌ها را از ادامه کار منصرف می‌کند. افزایش سرعت بارگذاری، موضوع بسیار مهمی است چراکه؛ اگر در سایت شما بیش از 4 ثانیه طول می‌کشد تا تمام اطلاعات بارگذاری شود، به احتمال بسیار زیاد کاربران آن را رها می کنند و به دنبال سایت دیگری می‌روند. اگر در نظر بگیریم که وقتی به دنبال اطلاعات در اینترنت هستیم، چندین سایت را همزمان باز می کنیم، منطقی است که شروع به مرور سایتی کنیم که اول از همه اطلاعات را به ما نشان می دهد. سرعت سایت یکی از فاکتورهای اصلی و بسیار مهم برای افزایش رتبه سایت می باشد.

تست سرعت سایت

ابزارهای زیادی برای اندازه گیری سرعت بارگذاری سایت شما وجود دارد. اگرچه؛ اکثر آنها گزارش های خوبی به شما ارائه می دهند، توصیه می کنم از ابزار ارائه شده توسط Google در برنامه Google Webmaster Tools خود استفاده کنید که نتایج بسیار قابل اعتمادی به شما نشان می‌دهد و همچنین سایت خود را با دیگر سایت‌ها نیز مقایسه کنید و عملکرد سایت خود را در بازه های زمانی مختلف بسنجید. افزایش سرعت لود سایت شما عاملی تعیین کننده برای تجربه مثبت کاربران شماست و همچنین تأثیر مستقیمی بر زمانی که آنها در وب سایت شما صرف می کنند و تبدیل هایی که به دست می آورید دارد. تردید نکنید که بهبود سرعت سایت شما ارزش صرف زمان و منابع برای بهبود آن را دارد.

تست سرعت سایت

سرعت صفحه سایت | site speed

 

راهکارهای افزایش سرعت سایت

در یک سایت تجارت الکترونیک، سرعت بارگذاری عامل مهمی است زیرا کاربران آن را با تجربه خرید مرتبط می‌کنند . اکثر خریداران سایتی که کند است را رها می کنند. آنها در آینده به این وبسایت بازنخواهند گشت و بسیاری از آنها در مورد یک تجربه خرید ضعیف به دوستان خود خواهند گفت. اگر به این جزئیات توجه کنید، متوجه می‌شوید که مشتریان بالقوه شما قادر خواهند بود تمام اطلاعات مربوط به محصولات شما را در زمان کمتری به دست آورند. به این صورت، آنها زمان بیشتری برای بررسی سایر محصولات شما خواهند داشت.

راه های افزایش سرعت سایت

روش های بالا بردن سرعت سایت

با توجه به این توضیحات، در ادامه برخی راهکارها برای افزایش بارگذاری سایت را شرح می‌دهیم:

انتخاب مناسب هاست و دامنه

سرور اساساً رایانه ای است که اطلاعات سایت شما را ذخیره می کند. با کمک توسعه دهنده وب خود باید بار سایت خود را تعیین کنید و سرویس میزبانی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد. شبکه توزیع محتوا شبکه ای از سرورهای توزیع شده در سراسر جهان است که نسخه ای از سایت شما را ذخیره می کند. مزیت انتخاب سرویس میزبانی با این ویژگی این است که مهم نیست از کدام کشور به آن مراجعه می کنند. اطلاعات از نزدیکترین سرور جغرافیایی ارسال خواهد شد.

فشرده‌سازی فایل های JavaScript و CSS

با فشرده سازی فایل های CSS، جاوا اسکریپت و HTML وب سایت خود، حجم آن فایل ها را کاهش می دهید که باعث کاهش زمان دانلود آن فایل ها در مرورگر می شود. روش‌هایی وجود دارند که در آن‌ها فقط باید فضاهای خالی، شکسته‌های خط، برگه‌ها، نظرات و کدهایی را حذف کنید که می‌خواهید از آنها برای ایجاد فایل‌های بسیار کوچکتر و بسیار فشرده‌تر استفاده کنید.

روش دیگر این است که کد را به گونه ای تغییر دهید که بدون تغییر رفتار کد، به شکل کوتاه تر و فشرده تر نوشته شود. به این ترتیب، کد بسیار فشرده تر خواهد شد. خواندن آن برای افراد خیلی آسان نخواهد بود؛ اما مرورگر آن را درک کرده و با موفقیت اجرا می‌کند. با فشرده‌سازی این فایل‌ها، بایت‌های اضافی حذف می‌شوند و تأثیر منفی روی صفحه وب شما نمی‌گذارند، اما زمان بارگذاری را به‌طور قابل توجهی کاهش می‌دهند.

فشرده‌سازی فایل های JavaScript و CSS

افزایش سرعت سایت وردپرس

بهینه‌سازی تصاویر

تصاویر موجود در سایت، محتوا را برای کاربران بصری و جذاب می کنند. اما این تصاویر به طور جدی بارگذاری صفحه را کاهش می دهند و گوگل، مانند هر شبکه جستجوی دیگری، سایت های کند را دوست ندارد. تنها 1 ثانیه تاخیر در بارگذاری صفحه منجر به کاهش 11 درصدی بازدید از صفحه می شود. در این شرایط، برای افزایش سرعت سایت، تنها یک راه وجود دارد: بهینه سازی تصاویر. در این موارد بهتر است تصاویر را به اندازه دلخواه بر حسب پیکسل و به نسبت کیفیت / اندازه مورد نیاز بر حسب کیلوبایت کاهش دهید. همچنین بهینه سازی موتور جستجوی تصویر به افزایش موقعیت شما در نتایج جستجو کمک می کند.

انتخاب سیستم مدیریت محتوای مناسب

یکی از عواملی که در موفقیت و قوت یک سایت نقش مهمی دارد، سیستم مدیریت محتوای آن است.

استفاده از cdn برای افزایش سرعت سایت

یکی از موارد ضروری در مورد سرعت وب سایت، شبکه تحویل محتوا (CDN) است. CDN بار روی وب سرور شما را کاهش می دهد و سرعت ارسال محتوا را برای همه بازدیدکنندگان سایت افزایش می دهد. در نتیجه، همه چیز از تجربه کاربری گرفته تا پتانسیل موتور جستجو بهبود می یابد. یک راه عالی برای شروع کشف تم این است که یک CDN وردپرس را فعال کنید.

بهینه سازی صفحه اصلی سایت

بهتر است صفحه اصلی سایت خود را بروزرسانی کنید و آن را به گونه ای جذابتر کنید که باعث کاهش سرعت سایت نشود. هدر، فهرست اصلی، اسلایدر، بخش محتوا، سایدبار و فوتر از عناصر تشکیل دهنده صفحه اصلی هر سایتی هستند.

حذف داده های غیر ضروری از پایگاه داده

یکی از مشکلات وردپرس این است که داده‌های زیادی را ذخیره می‌کند که لزوماً به آن‌ها نیاز نداریم، مانند: داده‌های مربوط به ویرایش‌های پست، افزونه‌های غیرفعال، نظرات اسپم و غیره.

ما نه تنها در صورت استفاده از وردپرس ممکن است با مشکل مواجه شویم، بلکه در موارد دیگر ممکن است مجبور شویم به صورت دستی داده های غیر ضروری را حذف کنیم یا افزونه های مخصوص هر پلتفرم را پیدا کنیم.

بهینه سازی پایگاه داده

بهینه سازی پایگاه داده یکی دیگر از راه های موثر برای افزایش سرعت وب سایت شماست. بیشتر وب سایت ها از پایگاه داده استفاده می کنند. برای فروشگاه های آنلاین، وبلاگ ها و بسیاری از سایت های دیگر ضروری است. پایگاه داده ای که بهینه نشده باشد منجر به بارگذاری بیشتر سایت می شود.

اولویت بندی مطالب در ابتدای صفحه

بارگذاری کامل یک صفحه وب سایت ممکن است زمان ببرد. با اولویت بندی محتوای بالای صفحه، افراد می توانند شروع به دیدن محتوای بالای صفحه نمایش کنند. در حالی که کاربر محتوای موجود را می خواند بقیه صفحه بارگیری می شود. به این ترتیب، کاربران اینترنت حداقل تا حدی چیزی برای دیدن خواهند داشت که این امر خطر افزایش نرخ پرش را کاهش می دهد. محتوای بالای صفحه باید در ابتدای کد HTML باشد.

استفاده از ابزارهای سئو

برای صاحبان وب سایت، طراح وب یا توسعه دهنده وب، پتانسیل زیادی برای بهبود عملکرد سایت وجود دارد. این امر با بهینه سازی صفحات برای کلمات کلیدی موجود و بهبود سرعت، معماری و نرخ تبدیل به دست می آید. با این حال، انجام این نوع بهینه سازی بدون استفاده از ابزارهای سئو کار سختی است.

ابزار‌های تست سرعت سایت

1. website speed test

2. PageSpeed Insights

3. sitechecker

4. Gtmetrix

تاثیر سرعت سایت در سئو

تاثیر سرعت سایت بر سئو

بهینه سازی سرعت سایت | سرعت صفحه (Page Speed)

سرعت بارگذاری وب، مدت زمان بارگذاری یا نمایش وب در مرورگر کاربر است. به گفته گوگل، هر چه زمان بارگذاری یک صفحه کمتر باشد، موقعیت سئو آن بهتر است. مدتی است که گوگل این فاکتور را در الگوریتم خود برای اندازه گیری موقعیت یک وب سایت در موتور جستجوی خود اضافه کرده است. علاوه بر این، این یک عامل مهم سئو است؛ زیرا شاخص‌پذیری، نرخ پرش، تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان بالقوه و کمپین‌های پرداخت به ازای کلیک را بهبود می‌بخشد . در کسب و کارهای آنلاین، زمان ارزش بسیار زیادی دارد. چهل درصد از بازدیدکنندگان یک وب سایت، اگر زمان بالا آمدن سایت بیش از 2 ثانیه طول بکشد، آن را رها می‌کنند.هر ثانیه می تواند به سود یا زیان برای شما تبدیل شود. بنابراین، سرعت بارگذاری وب یک عنصر ضروری است که هر شرکتی باید به آن اهمیتی که شایسته آن است بدهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *