استراتژی سئو چیست؟
در استراتژی سئو (SEO strategy) عبارات در یک جدول اکسل دسته بندی می شوند، ارزیابی می شوند و سپس محتوای هدفمند برای آنها ایجاد می شود. بهینه سازی موتورهای جستجو همیشه در مورد یافتن و نمایش عبارات مناسبی است که مشتریان بالقوه به دنبال آن هستند. اهداف سئو درج محتوای یک وب سایت به گونه ای است که تا حد امکان در رتبه بندی موتورهای جستجو تاثیرگذار باشد و برای سؤالات مورد جستجوی کاربران پاسخ مناسبی ارائه میدهد. قرار دادن هدفمند کلمات کلیدی برای این امر ضروری است. استراتژی محتوای سئو به محتوای وب سایت اشاره دارد و معمولا دو نوع است:
- محتوای جدید و سئو شده ایجاد می شود.
- محتوای موجود اصلاح خواهد شد.
در زیر به برخی از انواع استراتژی های سئو میپردازیم.
انواع استراتژی سئو
استراتژی های سئو به طور کلی به دو گروه تقسیم می شوند: سئو داخلی و سئو خارجی
- سئوی داخلی تکنیک هایی اشاره دارد که بر بهینه سازی وب سایت شما تمرکز دارند
- سئوی خارجی به استراتژی هایی اشاره دارد که بر بازاریابی وب سایت یا برند شما در اینترنت اثر میگذارد.
اساساً سئوی داخلی ایجاد یک وب سایت است که برای کاربران و موتورهای جستجو جذاب باشد. هدف سئوی خارجی این است که وب سایت شما مورد توجه قرار گیرد و در عین حال اعتماد و اعتبار برای محتوای خود ایجاد کنید.
اهمیت استراتژی در بهبود سئو سایت
استراتژی سئو بسیار مهم است زیرا تأثیر تعیین کننده ای بر روی دید و دسترسی وب سایت یا تجارت آنلاین شما در صفحات نتایج جستجو دارد. یک استراتژی خوب فکر شده سئو و ارائه حرفه ای ترین خدمات سئو مزایای زیر را ارائه می دهد:
- افزایش بازدید سایت: یک استراتژی موثر سئو به وب سایت شما اجازه می دهد تا حد ممکن در نتایج جستجوی ارگانیک ظاهر شود، بازدید و شانس کلیک را افزایش می دهد.
- ایجاد ترافیک واجد شرایط: با بهینه سازی وب سایت خود برای کلمات کلیدی مرتبط، کاربرانی را جذب می کنید که فعالانه محصولات یا خدمات ارائه شده توسط شما را جستجو می کنند.
- حضور طولانی مدت: یک استراتژی سئو قوی به دستیابی، به موفقیت طولانی مدت کمک می کند. در حالی که تبلیغات موتور جستجوی پولی (SEA) می تواند نتایج فوری ارائه دهد، معمولاً فقط تا زمانی که شما برای آنها هزینه کنید دوام دارند. از سوی دیگر، اگر استراتژی به درستی و به طور مداوم بهینه شود، ترافیک ارگانیک می تواند در دراز مدت ثابت بماند. با این حال، از چندین اقدام بازاریابی آنلاین به صورت موازی برای اطمینان از ثبات استفاده کنید. به خصوص در ابتدا، تا زمانی که برای یک کلمه کلیدی رتبه خوبی کسب نکنید، SEA به عنوان یک معیار تکمیلی ایده آل است.
- مزیت رقابتی: در بازارهای بسیار رقابتی، یک استراتژی موثر سئو می تواند تفاوت های زیادی را ایجاد کند. اگر در نتایج جستجو از رقبای خود جلوتر هستید، مزیت آشکاری دارید.
- انطباق با رفتار کاربر: یک استراتژی سئو خوب همچنین تغییر رفتار کاربر را در نظر می گیرد. کاربران اینترنت این روزها اطلاعات را به روش های مختلفی جستجو می کنند، چه از طریق جستجوی صوتی و چه از طریق دستگاه های تلفن همراه. یک استراتژی خوب اندیشیده شده با این تغییرات سازگار است.
استراتژی سئو موبایل
سئوی موبایل از فرآیندهای بهینه سازی سایت شما است تا مطمئن شویم که سایت شما در دستگاه های تلفن همراه با هر سیستم عاملی به درستی کار می کند. وقتی سئوی موبایل را انجام میدهید، تجربه مثبتی از سایت را برای کاربران فراهم میکنید زیرا در هر دستگاهی، صرف نظر از اندازه صفحه نمایش، عالی به نظر میرسد. وقتی یک وبسایت سازگار با موبایل ندارید، هم به سئو و هم به درک مخاطبان شما از کسبوکارتان آسیب میزند. در واقع، 52 درصد از کاربران به دلیل تجربه بد تلفن همراه، کمتر با شرکت شما ارتباط برقرار می کنند.
گوگل هنگام خزیدن و نمایه سازی وب سایت ها، موبایل را در اولویت قرار می دهد، از آنجایی که افراد بیشتری از تلفن های خود برای جستجو در وب استفاده می کنند، گوگل به سمت «فهرست اول موبایل» رفته است. داشتن سایتی که سازگار با موبایل نباشد به موقعیت شما در نتایج جستجو لطمه می زند و منجر به ترافیک کمتر، سرنخ کمتر و کاهش درآمد برای کسب و کار شما می شود.
استراتژی تولید محتوا بر اساس سئو سایت
بهینه سازی سئو و بازاریابی محتوا دو حوزه مهم بازاریابی آنلاین هستند که به طور فزاینده ای در کنار هم رشد می کنند و ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند. سئوی فنی در مقابل سئو محتوا متفاوت هستند. سئوی فنی نسبت به سئو محتوا ارتباط کمتری با بازاریابی محتوا دارد سئو فنی برای رتبه بندی نتایج گوگل ضروری و مهم است. سئو بر تعامل بین وب سایت و موتور جستجو متمرکز است، بازاریابی محتوا شامل مواردی همچون پادکست یا رسانه های اجتماعی نیز می شود. عوامل مهمی که هم بر سئوی فنی و هم در سئو محتوا تأثیر می گذارند عبارتند از:
- ساختار اطلاعات: معماری اطلاعات یک وب سایت را به واحدهای معنایی دسته بندی می کند که به کاربران اجازه می دهد به طور مستقیم وب سایت را هدایت کنند. اگر خزنده ها بتوانند محتوا را به خوبی طبقه بندی کنند، احتمال رتبه بندی افزایش می یابد.
- سرعت بارگذاری: محتوایی که بارگذاری آن بیش از حد طول می کشد رقابتی نیست. به عنوان یک قاعده کلی، یک وب سایت باید در کمتر از دو ثانیه بارگذاری شود تا موجب رضایت کاربر شود.
- مشکلات محتوای تکراری: موتورهای جستجو به محتوای تکراری حساس اند، بنابراین محتوای تکراری می تواند به سرعت به یک مشکل تبدیل شود. بنابراین هر قسمت از محتوا باید تا حد امکان منحصر به فرد باشد و کپی شده نباشد.
- داده های ساخت یافته: محتوایی که بهعنوان دادههای ساختاریافته علامتگذاری شده است مهم اند، زیرا اگر کاربران گزیده ای از محتوا را در گوگل ببینند، به احتمال زیاد وسوسه می شوند که از وب سایت مربوطه بازدید کنند.
تدوین استراتژی سئو توسط کارشناسان شورتکات پلاس
تسلط بر استراتژی سئو در شورتکات پلاس، راهنمایی برای رساندن محتوای خود به مخاطبان هدف است. استراتژی سئو توسط متخصصین شورتکات پلاس، برنامه هوشمندانه شماست تا وب سایت خود را تا حد امکان در نتایج جستجوی موتورهای جستجو مانند گوگل نمایان کنید. این شامل مراحلی مانند انتخاب عبارات جستجوی مناسب، بهینه سازی صفحات شما و ایجاد لینک برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر و تقویت حضور آنلاین شما می باشد.