آنلاین شاپ

فروشگاه اینترنتی نوعی تجارت الکترونیکی است. به کاربران این امکان را می دهد تا مستقیما کالا یا خدمات را خریداری کنند. البته از طریق اینترنت با استفاده از مرورگر وب یا برنامه تلفن همراه از فروشنده خریداری می کنند. اگر خرید و تحویل محصول (دانلود آهنگ و فیلم)  به صورت مجازی باشد، به آن فروش اینترنتی گفته می شود. کاربران با مراجعه مستقیم به وب سایت فروشنده خرید می کنند. همچنین با جست و جو میان فروشندگان مختلف با استفاده از موتور جست و جو حق انتخاب دارند. که یک محصول را با قیمت های متفاوت و از فروشندگان مختلف نشان می دهد. کالای مورد علاقه خود را با این روش پیدا می کنند.

راه اندازی یک آنلاین شاپ خیلی ساده به نظر می رسد. فقط کافی است یک دامنه، هاست خوب، یک سیستم مدیریت محتوا و موضوع را تهیه کنید. اما در واقع ایجاد وب سایت برای یک آنلاین شاپ خوب و موفق از چیزی که فکر می کنید سخت تر است. شما به یک شرکت طراحی سایت احتیاج دارید تا سایت شما را با رعایت اصول مهندسی و به صورت حرفه ای طراحی کند. عملکرد و سرعت سایت شما را آنالیز کند و راه کارهای اصولی را اجرا کند. همچنین به افزایش ترافیک سایت و دیده شدن بیشتر شما کمک کند. چون یک آنلاین شاپ دقیقا همانند یک ویترین است. در فروشگاه اینترنتی دیزاین و طراحی آن و همچنین محتوای داخل آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

آنلاین شاپ ها معمولا خریداران را قادر می سازند تا از قابلیت جست و جو برای یافتن مدل ها، مارک ها یا موارد خاص استفاده کنند. مشتریان آنلاین برای پرداخت های خود باید به اینترنت و یک روش پرداخت معتبر مانند درگاه خرید اینترنتی شاپرک دسترسی داشته باشند. درگاه های معتبر شاپرک را اینجا ببینید.

فروشگاه های اینترنتی

این روزها، ما تقریباً همه کارها را از جمله خریدهایمان را، از طریق گوشی یا تبلت به صورت آنلاین انجام می دهیم. به همین دلیل است که الان بهترین زمان برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی است.امروزه، اگر چیزی می فروشید – خواه کفش ورزشی، سس سالاد، یا هر چیزی دیگر – باید یک وب سایت فروشگاهی داشته باشید.

مزایای فروشگاه اینترنتی

مزایای فروشگاه های اینترنتی شامل: راحتی، نیازی به صرف زمان نیست، حق انتخاب درمورد دریافت کالا، مقایسه قیمت. یک سایت فروشگاهی به شما این فرصت را می دهد تا نام تجاری خود را بسازید، با مشتریان بیشتری ارتباط  برقرار کنید  چون برخلاف کسب و کار های سنتی محدود به یک منطقه خاص نیست و افراد بیشتری محصولات شما را می بینند درنتیجه فروش افزایش می یابد، اما تنها در صورتی که طراحی وب سایت مناسب داشته باشید.

طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت هنگام ایجاد یک وب سایت فروشگاهی بسیار مهم است. طراحی وب سایت فروشگاهی خوب، شامل استفاده از رنگ ها، فونت ها، تصاویر، کلمات و گرافیک مناسب است. استفاده درست از آن ها برای متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای خرید است. طراحی سایت فروشگاهی شما باید مشتریان بالقوه را جذب کند. فروشگاه اینترنتی خوب تجربه کاربری عالی را ارائه می دهد و فروشگاه خود را در بهترین جلوه ارائه دهد.

بنابراین، نه تنها سایت شما باید زیبا به نظر برسد و در برند شما ظاهر شود، بلکه باید بازدیدکنندگان وب سایت شما را مجبور به انجام اقدامات و خرید محصولات شما کند. اما دقیقاً چگونه این کار را انجام می دهید؟ چگونه می توانید یک سایت فروشگاهی طراحی کنید که محصولات آن از قفسه های مجازی شما پخش شود؟

در ادامه چند نکته که می توانید در طراحی یک سایت فروشگاهی خوب به کار ببرید را معرفی می کنیم.

نکاتی که در راه اندازی یک آنلاین شاپ موفق باید به آن توجه کرد:

فرقی نمی کند که بهترین محصول ممکن را درفروشگاه اینترنتی خود داشته باشید. علاوه بر آن بهترین خدمات به مشتری را ارائه دهید. اگر طراحی وب سایت فروشگاه شما زیبا نباشد، پیشرفتی در حضور آنلاین تجارت شما دیده نخواهد شد. طبق یک مطالعه، ۹۳ درصد از خریداران ظاهر بصری را مهمترین عامل هنگام خرید می دانند. برای راه اندازی یک آنلاین شاپ سودآور، می توانید یک شرکت طراحی سایت توانمند استخدام کنید. راه دیگر این است که یادگیری کد نویسی را بر عهده بگیرید. از طرف دیگر، فقط می توانید یک قالب آماده تهیه کرده و آن را مطابق نیاز خود سفارشی کنید.
عناصر طراحی سایت باید بازدیدکنندگان را مجذوب خود کند، مانند استفاده از تصاویر تمام عرض و جلوگیری از حواس پرتی با حداقل متن. اگر قصد راه اندازی یک آنلاین شاپ از طریق طراحی یک سایت فروشگاهی دارید موارد زیر نکاتی هستند که باید آن ها را رعایت کنید:

صفحه اصلی

صفحه اصلی سایت، چهره برند آنلاین شاپ شماست و اولین برخوردی است که افراد از سایت شما دارند و یک طراحی خوب آن ها را به مشتری واقعی تبدیل می کند. بنابراین باید به وضوح قابل درک و خوانا باشد. افرادی که از سایت شما بازدید می کنند برای تایم خود ارزش قائلند و برای فهمیدن آنچه می فروشید یا خدماتی که ارائه می کنید حتی چند دقیقه را صرف نمی کنند. در انتقال اطلاعات مهم به مشتریان خود مختصر و مستقیم باشید و استفاده از جلوه های گرافیکی جذاب اکیدا توصیه می شود.

یک سایت فروشگاهی با صفحه اصلی خوب، جهت ساده سازی در بازدید از سایت و بهبود تجربه کاربری، به دسته های موجود در سایت لینک می دهد. همچنین ممکن است بنرهایی با پیشنهادات و تبلیغات ویژه را نمایش دهد. بعضی اوقات توصیه می شود برای پاسخ سریع به همه سوالات کاربران و مشتریان، امکان گپ آنلاین برقرار کنید. چت آنلاین با ۷۳ درصد بالاترین میزان رضایت را برای هر کانال خدمات مشتری دارد، بنابراین باید استفاده از آن را در فروشگاه خود در نظر بگیرید.

صفحه محصولات

مشتری در سایت شما با قصد یافتن چیزی جالب و خریدنی در صفحات سایت شما می گردد تا صفحه محصولات را پیدا کند. تصمیم نهایی تا حد زیادی به کیفیت و کمیت اطلاعاتی که ارائه می دهید بستگی دارد. اما این بدان معنا نیست که شما باید یک توصیف ۱۰۰۰ کلمه ای بنویسید (می توانید کلمات را برای یک راهنمای کاربر یا حتی یک پست وبلاگ در مورد محصول ذخیره کنید) ؛اولین چیزی که مشتری شما با آن ارتباط برقرار می کند، عنوان محصول است که باید واضح باشد. هدف شما این است که تمام اطلاعات مربوطه را در اسرع وقت نشان دهید، بنابراین باید به روشی کاربر پسند سازماندهی شود.

صفحه محصولات باید حتما موارد زیر را داشته باشد:

تصاویر

مطمئنا شما نحوه انتخاب محصولات توسط مردم در سوپرمارکت ها یا مغازه ها را دیده اید (که خود شماهم از این قاعده مستثنی نیستید). آنها محصول، رنگ، شکل و بسته بندی آن را به دقت مطالعه می کنند، یا مثلا لباس ها را پرو می کنند، کفش هارا امتحان می کنند و غیره. اما این کارها در یک آنلاین شاپ انجام پذیر نیستند. بنابراین شما باید خلا اطلاعات را پر کنید تا تجربه کاربری خوبی داشته باشید.

جهت ایجاد اعتبار و اطمینان برای آنلاین شاپ خود از تصاویر با کیفیت بالا با قابلیت بزرگ نمایی و انتخاب رنگ استفاده کنید.

شرح محصول

می توانید برای اسکن سریع، یک توضیح کوتاه و یک توضیح طولانی تر با جزئیات فنی ارائه دهید. استفاده و انتخاب گزینه های قالب بندی و نمایش کاملا در دست شما و به سلیقه خود شماست، فقط توجه داشته باشید که در صفحه به صورت طبیعی به ظاهر برسد. علاوه بر این، شما مجبور خواهید بود که برای نوشتن توضیحات محصول نهایت تلاش خود را بکار ببرید. آنها باید منحصر به فرد باشند.

قیمت

بیشتر فروشگاه های آنلاین قیمت ها را نشان می دهند و جای تعجب نیست ، مردم ترجیح می دهند بدانند چه انتظاری از شما دارند. این مسئله به ویژه در مورد پول صادق است ، هیچ کس دوست ندارد با دارایی های خود به سختی ریسک کند. اگر کالایی شامل تخفیف شده، آن را تبلیغ کنید. همچنین می توانید قیمت فروش را با قیمت فعلی مقایسه کنید. گذاشتن تخفیف بر روی هر محصول و قابلیت زمان بندی دوره ای مثل تخفیفات فصلی، از امکانات فروشگاه اینترنتی است.

افزودن به سبد خرید

بیایید صادقانه بگوییم ، هدف اصلی شما این نیست که طراحی، عکس یا موارد مشابه آن را به نمایش بگذارید. هدف اصلی شما فروش است. بنابراین یک گزینه برای خرید به صورت برجسته برای محصولات قرار دهید؛ این فراخوان اصلی شماست که باید شنیده شود.

علاوه بر این ، می توانید گزینه های “افزودن به مقایسه” و “افزودن به لیست خواسته ها” را نمایش دهید.

پیشنهادات

اگر مشتری محصولی را بخرد بسیار عالی است، اما می تواند کالاهای بیشتری هم بخرد! بنابراین هدف شما در اینجا ارائه محصولات بیشتر با سلیقه مشتری شماست. شما می توانید محصولات مرتبط و یا مشتریانی را که این مورد را نیز خریداری کرده اند به عنوان پیشنهاد به مشتری نشان دهید. این روش می تواند مقدار سفارش متوسط را در فروشگاه شما افزایش دهد.

پیشنهادات ویژه و تبلیغات

با تصور اینکه شما قبلا سایتی با صفحه اصلی کامل ، دسته ها و صفحات محصولات داشته اید (آن را دارید ، درسته؟)، اکنون شما باید مشتریان جدیدی جذب کنید و مشتریان قدیمی را حفظ کنید. شما باید یک برنامه بازاریابی تهیه کنید و تبلیغات را شروع کنید.

پیگیری و تجزیه و تحلیل

وقتی زمان و تلاش زیادی برای بازاریابی و به طور کلی در سایت خود سرمایه گذاری می کنید، می خواهید بدانید که آن ها چگونه بر کاربران شما تأثیر می گذارند و تعامل مشتریان را با سایت خود مشاهده می کنید. ساده ترین راه برای دریافت این اطلاعات ، تنظیم کد Google Analytics است. پس از اتمام کار ، موارد مهم دیگری برای انجام این کار وجود دارد:

ایجاد ۳ نوع نمایش: اول با داده خام. دوم با فیلترهای مختلف (مانند محدودیت IP). سوم برای آزمایش چیزهای جدید (فیلترها ، گروه بندی و غیره)
تنظیم اهداف: افزودن به سبد خرید ، خرید ، ثبت نام در خبرنامه و غیره
ردیابی تجارت الکترونیکی را تنظیم کنید.
گزارش های پیش فرض Google Analytics تقریباً همه مواردی را که نیاز دارید پوشش می دهد. اما اگر سوالات خاصی دارید ، می توانید داشبورد ، گزارش اختصاصی ایجاد کنید یا راه حل های آماده را از GA Gallery تهیه کنید.

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی از بهترین روش های توسعه کسب و کار است. بدون محدودیت مکانی و زمانی برای مشتریان می باشد. اگر قصد راه اندازی و ساخت سایت فروشگاهی دارید، بهتر است به دنبال یک طراح سایت یا شرکت طراحی سایت معتبر، ماهر و خلاق باشید. طراحی سایت باید به گونه ای باشد که ضامن اعتماد و امنیت کاربر باشد و او را به مشتری دائمی تبدیل کند. قبل از انتخاب شرکت طراحی سایت خود به خوبی تحقیق کنید و از انتخاب خود مطمئن شوید. تاکید بر این موضوع به این دلیل است که وب سایت شما نقش ویترین شما را دارد. طراحی و عملکرد آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

طراحی فروشگاه اینترنتی با شورت کات پلاس

شورت کات پلاس یک شرکت طراحی سایت است که سایت فروشگاهی شما را با استفاده از اصول مهندسی و طراحی و با بکارگیری از جدیدترین ابزارها و متدها طراحی می کند. می توانید به سرعت فروشگاه آنلاین خود را ایجاد و منتشر کنید. با کمک ما، نیازی به دانش برنامه نویسی و دانستن نحوه کد نویسی ندارید. سایت فروشگاهی که شما سفارش می دهید کاملا سفارشی و به سلیقه خود شما طراحی می شود روی هر دستگاهی به خوبی کار خواهد کرد. علاوه بر همه این موارد، از مزیت های دیگر سایت های که در شورت کات پلاس طراحی می شوند، سئو سایت و بهینه سازی سایت است؛ به این ترتیب شما می توانید سایت خود را در صفحه اول گوگل ببینید. فقط کافی است یک تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *